Produktoversikt på HFS?

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.594
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Det finnes utrolig mange, for meg, ukjente produkter på det norske markedet. Fordi jeg ikke bor i en av de store byene, er kjennskapen til en del av disse svært begrenset og tilfeldig. Det er jo synd, både for meg, og for dem som selger produktene. Jeg har forståelse for at markedet er lite og at utstrakt markedsføring ofte er en umulighet. Men jeg skulle likevel tro at selgere av slike produkter ville være interessert i å gjøre dem kjent for så mange potensielle kjøpere som mulig?

Når jeg nå er inne i en periode på leting etter mange forskjellige produkter i forbindelse med husbygging, og dermed planlegging av anlegg nr 2 og 3 osv, bruker jeg utrolig mye tid på diverse forum i inn- og utland, leverandørers og butikkers nettsider, magasiners nettsider osv. På leting etter produkter jeg antar finnes, men som jeg vet lite eller ingenting om. Ønske om å utvide horisonten er klart tilstede for min del i alle fall.

Hva med å lage en produktoversikt på Hifisentralen? Dele inn i de produktkategoriene man finner hensiktsmessige, og la leverandører/importører/distributører legge inn informasjon selv om produktenes anvendelse, type, pris osv. Skulle tro det var interessant for levrandørene at produktinformasjon var tilgjengelig på et forum som samler omtrent alt som er av Hifi-interesserte mennesker i Norge(?)

Jeg synes Fidelity har laget et veldig bra system for oversikt over produkter omtalt i bladet. www.hjemmekino.no har også laget et fungerende produktsøk for produkter som angår bilde og filmlyd.

Det er mulig dette er diskutert tidligere? Og kanskje er dagens ordning med link tilfredstillende?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Det har lenge vært ønskelig fra min side å lage en fungerende produktoversikt, både over nye og eldre produkter.

Det eneste problemet er at dette er særdeles tidkrevende arbeid, og det er vel hele årsaken til at dette ikke har blitt gjort.

Hvis vi kan finne et eksisterende script som egner seg til en produktdatabase så er det ingenting i veien for å starte denne prosessen, men igjen, det tar laaaang tid å legge inn all verdens produkter.

Mvh
Høvdingen

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.594
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Veldig forståelig. Nettop derfor burde man kanskje finne en slags interaktiv løsning der leverandører mm, etter en bestemt mal kan gjøre dette arbeidet selv.

Topp Bunn