Musikkserveren min består av et eldre MSI hovedkort (MS-6702E) med enellerannen Athlonprofessor. Der har jeg systemdisken på en IDE-kanal, og musikken på en HW-RAIDkontroller i RAID 5 (SATA). RAIDet utgjør 1 TB. Det er nå smekkfullt, og jeg tenkte jeg skulle henge på en 1TB SATAdisk på en av de 2 SATAkontaktene som er på hovedkortet. Lastet ned og installerte VIAs SATA RAID-drivere fra MSI (har ikke brukt kortets SATA før). XP finner ikke disken. Byttet strømforsyning, da den var litt puslete, men det var ikke problemet. I enhetsbehandleren kommer kontrolleren opp med gult utropstegn; error 10. Vel, oppdaterte driveren igjen, restartet uten disk, ser ok ut, slår av og setter inn disken, restart, pånytt utropstegn.
Hva søren er det nå? I BIOS ser det etter min mening fint ut, men jeg finner pokker ikke disken.
Er det konflikt mellom HW RAIDet (som bruker Silicon Image 3114 softRAID) og VIA-driveren?
Tips? Eller bør jeg like gjerne bygge meg ny server? Kan selvsagt bytte diskene i RAIDet, men det koster jo også litt; har ikke liggende så mange TB-disker. Mer fremtidssikkert, kanskje.
Bernt K
Hva søren er det nå? I BIOS ser det etter min mening fint ut, men jeg finner pokker ikke disken.
Er det konflikt mellom HW RAIDet (som bruker Silicon Image 3114 softRAID) og VIA-driveren?
Tips? Eller bør jeg like gjerne bygge meg ny server? Kan selvsagt bytte diskene i RAIDet, men det koster jo også litt; har ikke liggende så mange TB-disker. Mer fremtidssikkert, kanskje.
Bernt K