Her skal du få et tips som du bør ta seriøst.
Mål om du har 0 volt DC i midtpunkt på begge utgangene. (L301)
Hvis du har spenning i midtpunkt, sjekk Q323, Q325, for kortslutning. Bør også sjekke D317 og D319 for lekasje. Sjekk R333 for brudd. Hvis Q325 og Q323 er kortsluttet bør du også skifte difftrinn (Q301,Q303,Q305,Q307) og drivere (Q319 og Q321).
Dette var for venstre kanal. Det samme for høyre hvis feilen er der, men da andre komponentbenevnelser.
Hvis utgang er defekt og du skifter transistorer og får den opp å gå igjen må du justere hvilestrøm og midtpunkt.
Hvilestrøm på denne forsterkeren skal være 5,7 - 6,4 mV. Dette måler du på de to pinnene foran utgangstransistorene. Midtpunkt skal være 0V på alle forsterkere.
Hvis du har 0 Volt DC i begge midtpunktene kan du sannsynligvis se bort fra det jeg har skrevet over.... Sett på et signal på MAIN IN ( dra ut disse jumpers) og målt om du har signal i midtpunkt. Har du det er ikke feil i utgang med i protect kretsløp.
Dette styres av IC701 som skal legge til jord 38 volt på andre side av relespole og rele klapper til. Har vært borti feil på C708, mål kapasitansen på denne eller C709.
Har også vært borti at IC701 har vært defekt.
Kan også prøve å lodde løs Pinne 6 på IC701. Legg printbanen til jord og relet skal klappe til. Hvis det gjør det er det enten feil på de to nevnte lytter eller IC701.
( eller selvfølgelig noe annet i protectdelen som ikke jeg har vært borti.)
Hvis du ikke forstår hva jeg snakker om bør du levere den inn på service eller selge den til meg for 100 kroner ;D
Trur jeg har fått med det meste.
God fornøyelse.