Problemer med min Pioneer SVX-921

Reidar84

Fersking
Ble medlem
26.06.2012
Antall liker
0
Kjøpte denne forsterkeren for ca to måneder siden, var imponert over prisen og funksjonene den hadde. Gledet meg stort når jeg kom hjem og begynte å kople opp, når jeg var ferdig med det begynte problemene.

Det første som skjer er at fjernkontrollen ikke vil kommunisere med forsterkeren. Leser meg fram til at kontrollen kan re-settes ved å holde inne rcu setup og null til det kommer et blink på kontrollen for så å slippe disse g holde inne enter til det kommer et statsik lys i kontrollen. Dette ordner problemet ihvertfall midlertidig. Men når jeg trykker på zone 2 på kontrollen detter den tilbake til gamle vaner og vil ikke fungere.

I tilleg står det ue33 i displayet, leser meg fram til at dette betyr at oppdateringen misslyktes og at jeg skal bruke samme prosedyre til å oppdatere på nytt. ( jeg har enda ikke kjørt noen oppdatering) Går inn i setup og prøver å kjøre en oppdatering med lan kapel koplet til forsterkeren. Jeg får feilmelding : update error 7. bruksanvisningen sier jeg skal slå av forsterkeren og prøve på nytt. Dette gjør jeg en rekke ganger uten hell, jeg lurer derfor på om jeg er koplet til internett. Jeg setter opp netverk med dhcp og samme problem der. Jeg tar kontakt med altibox og får et statisk ip opsett av de, jeg prøver en rekke ganger og til slutt går oppdateringen igjennom. Det vil si, jeg fikk en error 7 denne gangen også men firmware versionen oppdaterte seg og ue33 forsvant fra displayet. Jeg setter opp instillinge for høytalere og alt fungerer flott fram til i går, plutselig står det ue33 i displayet igjen og fjernkontrollen virker ikke.

Jeg forsøker å oppdatere via kabel igjen men det vil ikke la seg gjøre, så jeg reiser til elkjop og kjøper meg en pioneer 150mps wireless lan converter. Denne går som en drøm å sette opp i gorhold til nettverket her hjemme og jeg får kontakt umiddelbart, det vil si mellom converteren og nettverket mitt.

Når jeg går inn i setup på forsterkeren og nettverks instillinger og skal velge dhcp off eller on står det på skjermen: Network setup applying settings. Dette bilder forsvinner aldri og den eneste knappen på fjernkontrollen som virker er av/på knappen.

Jeg har forsøkt å la strømmen være ute en stund og da kan jeg prøve network settings på nytt men det samme skjer vær gang.
jeg har også re-satt forsterkeren en rekke ganger alt til ingen nytte.

Jeg har googlet og googlet i ett sett på norsk og engelsk men finner ingentinmg som relaterer direkte til mitt problem.

Håper noen av dere vil ta dere tid til å hjelpe en hi-fi fersking.

Mvh Voksen mann på gråten

Topp Bunn