Problemer med lyd ut fra receiver

Geff

Fersking
Ble medlem
21.05.2013
Antall liker
0
Hei

Jeg har en Yamaha RX-V2067 receiver. Denne driver et KEF 3005 hjemmekinoanlegg. Som kilde har jeg brukt PS3 som bluray-spiller koblet med HDMI.
Alt har fungert bra helt til for noen dager siden. Da mistet jeg lyden i høytalerne. Eneste lyd jeg har er fra TV. Siden vi har små barn i huset så regnet jeg først med at en av dem har trykket på noen knapper og dermed mistet lyd. Men jeg har nå gått igjennom alt i menyen og finner ikke noe som gjør at jeg får lyden tilbake. Er det en feil på receiveren som har oppstått? Eller er det noe jeg ikke forstår? Noen som vet?

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.646
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
har du sjekket lyden ut fra PS3 at den går over HDMI? Den har blitt borte hos meg også på et par anledninger... Spes ved oppdateringer av ps3 online... Eller hva det nå heter

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.101
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Kan noen av barna ha gjort noe med innstillingene på PS3? Eller vært litt uvørne og f.eks. løsnet på en kabel?

Geff

Fersking
Ble medlem
21.05.2013
Antall liker
0
Takk for svar. Receiveren er ferdig oppsatt. Hvor sjekker jeg om utgangene er aktive?

Geff

Fersking
Ble medlem
21.05.2013
Antall liker
0
Har sjekket dette. I tillegg så har jeg testet med en annen HDMI kabel for å utelukke at det var den som var årsaken.

T

tce-teams

Gjest
Er nok instillingene enten på yamhaen som gjør dette eller på ps3 , har du sjekket at høyttaler instillingen er rett , at di enten står på a-b eller a/b sammen , dette kan også få lyden vekke.

Topp Bunn