Problemer med Airplay på Pioneer LX55 og iOS6

Raathass

Medlem
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
0
Hei.

Etter at jeg oppgraderte mine iTing til iOS6 vil disse ikke lenger finne min Pioneer VSX LX55 via airplay. Det dukker rett og slett ikke opp noe ikon i Wimp eller musikk-applikasjonen. Annen kommunikasjon med receiveren fungerer fint.

Pioneer support sier at de ikke har registrert noen issues men jeg finner ulike rapporter om dette på Internett. Noen sier de har fikset problemet ved å disable "IPMG proxy" i routeren, mens andre sier dette ikke har noen innvirkning (https://discussions.apple.com/thread/4427641).

Jeg tilhører sistnevnte, min NGT-router har denne funksjonen med om jeg skrur den av eller på har ingen betydning.

Noen som kan hjelpe?

/r

T

tce-teams

Gjest
Prøv og reastarte routeren din , se om det er ein liten knapp eller noe på baksiden av routeren , hold denne inne noen sekunder dette ser du. har du wep kode og slikt satt opp blir dette fjernet ved reastarting bare så du er obs på det. Men dette går ant og legge inn på nytt , for og logge inn på routeren din gjennom datamaskinen er 192.168.0.1

Raathass

Medlem
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
0
Jeg har restartet routeren etter endringen, men ikke re_satt_ den. Frister lite å sette opp all NAT-ing, etc på nytt...

Dette er 100% korrelert med oppgradering til iOS6, så det er noe Apple har gjort i sitt OS som hindrer dingsen fra å sniffe at det er en Airplay-kompatibel enhet på nettverket. Skal forsøke å koble de aktuelle enhetene på et sub-nett med en annen router og se om det hjelper.

/r

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Kan Pioneer-en software oppgraderes? Ny AirPlay er kanskje ikke kompatibel med den i Pioneer?

Raathass

Medlem
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
0
Det er ingen oppdateringer tilgjengelig, det har jeg sjekket.

Såvidt jeg har skjønt er det ikke gjort noen endringer i protokollene som skulle tilsi mangel på bakoverkompatibilitet.

T

tce-teams

Gjest
Vist du har ein anen router liggende så er det jo bare og prøve med den og se om det ordner seg lykke til.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Såvidt jeg har skjønt er det ikke gjort noen endringer i protokollene som skulle tilsi mangel på bakoverkompatibilitet.
Noen ganger sjekkes og kreves det kun versjonsnummer og da vil det ikke virke selv om protokoller er uforandret.

Raathass

Medlem
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
0
Forsøkte å lage et lite sub-nett med en annen router, og da fungerte alt fint.

Det har definitivt skjedd noe etter oppgradering til iOS6 - ting fungerte tidligere - men man kan forhåpentligvis komme rundt problemet med å bridge Inteno-routeren fra NGT og sette inn noe av bedre kvalitet.

/r

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Antall liker
188
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Ikke for å lage kvalme, men har bare dårlige erfaringer med AirPlay som er innebygd i receivere. Ustabilt og ett herk og i det hele tatt å få koblet opp. Gitt det opp hver gang. Virker som noen modeller er mer buggette enn andre, garanti kanskje? Blir spennende å se om eple sin AE blir andre boller her i heimen;-)

Raathass

Medlem
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
0
Ok.

Min Pioneer har vært dønn stabil sammen med iOS5-enheter, etter oppgradering til iOS6 så gikk den i svart med nåværende routerkonfigurasjon.

/r

Topp Bunn