Problem med EAR 864

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Jeg har en EAR 864 som har begynt å skape seg. Det gir nesten ikke lyd fra seg. Det kommer noe, og når jeg skrur på volumkontrollen kan jeg høre at volumet øker, men det er noe galt med forsterkeren.

Jeg trodde først at det var et rør som var gåent, for dette er et typisk tegn på det. Så jeg tok ut rørene og sjekket dem på en rørtester. De var helt ok. For sikkerhets skyld byttet jeg dem ut likevel. Når jeg koblet forsterkeren inn i anlegget igjen virket den fint. Jeg byttet ut de rørene jeg hadde satt inn med de som hadde stått i. Den virket fremdeles fint. Jeg koblet forsterkeren ut av anlegget for å sette på dekselet, og når jeg nå koblet den inn i anlegget igjen virket den ikke. Jeg har prøvd flere ganger å bytte rør etter dette men nå virker det som om den helt har tatt kvelden.

Er det noen som har en formening om hva som kan være galt? Jeg antar at jeg må ha den inn på et eller annet verksted. Fins det noe verksted i Bergen som kan se på dette?

Mvh
Sveinung

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
12.103
Torget vurderinger
2
Noen ganger opplever jeg noe lignende, men har som regel glemt en mute eller feilekoblet noe. Sjekk ALT på nytt....

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
En slik påminnelse burde være unødvendig, men av og til kan det være på sin plass. Det er en knapp på forsterkeren jeg ikke har brukt og egentlig ikke skjønner poenget med, men det er den som har gitt problemet her. Nå har den rett innstilling igjen og alt fungerer. Får skylde på at jeg er halvt i koma pga influensa.

Takk for påminnelsen.

Topp Bunn