Pro-Ject 1xpression

gix

Medlem
Ble medlem
17.11.2005
Antall liker
0
Heisann, i min evige søken etter en rimlig og god inngangsbillett til vinylverdenen har jeg i dag fått tilbud om en pro-ject 1xpression med karbon arm og en Benz-Micro MC20E PU.

Prisen uten PU er 3189 (inkl. frakt)
Prisen med PU er 3789 (inkl frakt)

Er dette en grei spiller til prisen? Er det andre PU-er innenfor samme pris som kan passe bedre på denne spilleren? Burde jeg heller gå for min opprinelige plan som var en RPM 4?(4500kr)

Mange spørsmål her :) Håper noen kan svare meg på dette!

Andreas

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Er ikke 1xpression en relativt ny spiller? Mulig at det er mangel på kompetanse rundt ett nytt produkt som er årsaken til at du ikke får noen svar. Kan jeg spørre hvor du har fått tilbudet? Jeg finner ikke 1xpression hos noen av Pro-Ject forhandlerne.

finn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2003
Antall liker
0
Fant en test av spileen på 6moons.com
Den var positiv så vidt jeg kunne forstå.
Kunne godt tenkt meg å prøve en selv.

Har ikke råd til en Vpi Scout eller lignende
alikevel.

Fra vilken forhandler fikk du tilbudet?

kennethjensen

Medlem
Ble medlem
27.02.2005
Antall liker
0
jeg har selv en af dem. Dog lige skiftet ud med en clearaudio.
Til prisen er den et hit, få den evt med en K1 PU. God fast bund, sprød mellemtone og frisk top.... klart en god start på vinyl indgangen :)

P

paradigm

Gjest
Heisann, i min evige søken etter en rimlig og god inngangsbillett til vinylverdenen har jeg i dag fått tilbud om en pro-ject 1xpression med karbon arm og en Benz-Micro MC20E PU.

Prisen uten PU er 3189 (inkl. frakt)
Prisen med PU er 3789 (inkl frakt)

Er dette en grei spiller til prisen? Er det andre PU-er innenfor samme pris som kan passe bedre på denne spilleren? Burde jeg heller gå for min opprinelige plan som var en RPM 4?(4500kr)

Mange spørsmål her :) Håper noen kan svare meg på dette!

Andreas
Ja, jeg synes dette er en veldig bra spiller til prisen. Har denne selv og har ikke angret på kjøpet i det hele tatt. Jeg syntes jeg fikk mye for pengene og spesielt med tanke på at armen alene koster 2.900,- (Eltek). Men har også sett pris opp mot ca. 4.000.-.

Jeg har i tillegg hektet på en Speed Box og en Ortofon Kontrapunkt A mc-pickup (nypris ca. 5000,-) som gjør dette til en enda bedre spiller. Kjøpte Speed Box'en og pickup'en etter å ha lest denne omtalen:
[ftp]http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0804/projectspeedbox.htm[/ftp]

Kjenner ikke til MC20E, men karbonarmen fortjener i hverfall en bedre pu en den AT'en som følger med orginalt. RPM 4 har aluminiumsarm. Xpression I er forøvrig en utgått model som er erstattet av Xpression II.

Topp Bunn