Priser på Bruktbørsen?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Hei
Hvorfor er det så få som setter en pris på produktene de selger?
Selv hopper jeg raskt over produkter som ikke er prissatt, og jeg vet at det er flere som gjør det samme.
SÅ: sett en pris på produktene dere selger og jeg tror det blir flere interesenter på produktet.

ELLER: Burde det ikke vært obligatorisk med prissetting?

Mvh Jan I

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Jeg hopper raskt over produkter som ikke er oppgitt med hvor de befinner seg. Hvem er interessert i høyttalere som befinner seg 100 mil fra hjemstedet, som ikke kan sendes?
Det gjør produktet plutselig vesentlig dyrere...

Pris - eller prisantydning burde være obligatorisk. Alle annonser uten, burde slettes fortløpende.

Om det er garanti igjen på produktet, så bør det opplyses. "Nye" produkter uten kvitteringer er litt suspekt for meg. Hvem hiver kvitteringa på et produkt som er under 1 år gammelt?

Er nok mange som har mistet et salg pga. at de ikke har opplyst om ovennevnte.

Rune

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.129
En annen uting er selgere som "later som" de har inne et bud som det er umulig å kontrollere riktigheten av. Det kan virke som om noen selgere arrangerer en liksom-auksjon som bare pågår inne i eget hode. ;D ;D ;D Vi har vel alle lest innlegg om useriøse kjøpere som hopper av handelen når pengene skal på bordet.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
En del av disse såkalte "useriøse kjøperne" er trolig også fantasifostre. Det er påfallende ofte at salgsannonser dukker opp igjen etter kort tid - bare med en ny åpningstekst: "P.g.a. useriøs kjøper legges denne godbiten ut for salg igjen....." Jeg har gjennomført bortimot 50 hifisalg i løpet av de seneste par årene, og har ennå ikke opplevd at en kjøper har trukket seg.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
TTmania skrev:
Dessuten savnes HVOR i landet produktet befinner seg
Der er du inne på en vesentlig ting. Det hadde vært positivt for utviklingen av bruktbørsen om selger gjorde dette til en hovedregel.

Elektron

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Ulf-B skrev:
En del av disse såkalte "useriøse kjøperne" er trolig også fantasifostre. Det er påfallende ofte at salgsannonser dukker opp igjen etter kort tid - bare med en ny åpningstekst: "P.g.a. useriøs kjøper legges denne godbiten ut for salg igjen....." Jeg har gjennomført bortimot 50 hifisalg i løpet av de seneste par årene, og har ennå ikke opplevd at en kjøper har trukket seg.
Jeg har opplevd useriøse kjøpere ved 3 tilfeller og jeg har ikke solgt så mange produkter på børsen. Enten har du vært heldig eller så har jeg vært uheldig.
Men jeg anser ingenting som solgt før jeg har fått pengene i handa eller på konto så jeg har ikke hatt noe behov for å endre på annonsetekst grunnet useriøs kjøper. Jeg har også vært "useriøs" selger en gang, fikk innbrudd like etter at jeg hadde avtalt et salg og følte meg veldig dum når jeg måtte fortelle det til kjøper.

En ting er at det ikke er noen prisantydning men en ting som irriterer meg mye mer er alle de kreative overskriftene i enkelte annonser.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Er enig i det meste av det som sies her, MEN hvis man ikke orker å sende en PM for å spørre om pris og sted, så er man kanskje ikke egentlig så genuint interessert i produktet heller!??

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.852
Anonym skrev:
En ting er at det ikke er noen prisantydning men en ting som irriterer meg mye mer er alle de kreative overskriftene i enkelte annonser.
Helt enig! Håper Sentralen med tid og stunder kan få en egen Børsmegler som kan slette annonser som bryter med reglene. Overskrift bør begrenses til Merke, Modell og eventuell prisantydning.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.852
Birdman skrev:
Er enig i det meste av det som sies her, MEN hvis man ikke orker å sende en PM for å spørre om pris og sted, så er man kanskje ikke egentlig så genuint interessert i produktet heller!??
Vel, hvilke argumenter ser du for ikke å oppgi sted?

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
noruego skrev:
Birdman skrev:
Vel, hvilke argumenter ser du for ikke å oppgi sted?
Kommer ikke på noen gode i farten.

Selger håper kanskje på å få noen henvendelser som han ellers ikke ville ha fått. Mulighetens løser det seg med pris og frakt også, etter en prat.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.428
Torget vurderinger
10
Joda, sikkert mye å sette fingeren på når det gjelder annonsering, hvis man er i det hjørnet at man ønsker å detaljstyre alt.

Kanskje vi også burde hatt "børsmegler/moderator" som sørget for bruktpriser i retning det flertallet kunne si seg fornøyd med, dvs. gjerne fra halv pris og nedover? Da kunne vi kanskje unngått både "fantasipriser" og "skambud".

Enig med birdman, jeg.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Problemet ligger vel i de som skrur pris opp etter interesse.

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
1
Virker som mange selgere er ukjent med at det faktisk er en mulighet for å friste folk ekstra ved å lage skikkelige og innholdsrike salgsannonser ::) Ikke få pm`er jeg har sendt for å få svar på helt grunnleggende ting som burde stått i annonsen, og hvor enden på visa er at jeg ikke kjøper. ::) Kan da ikke være så veldig interessant for selgere å få masse unødvendige meldinger som ikke resulterer i salg? Noen annonser er faktisk så mangelfulle at selv erfarne folk knapt skjønner hva som egentlig selges, gjerne også uten kontaktinfo utover pm her. Jeg får ingen melding om pm`er, og ender da opp med å gå inn her hele tiden som i dette øyeblikk. En fyr som averterer noen HDMI kabler uten å oppgi pris, sted eller kontaktinfo............... Det burde vært et "skjema" man MÅ fylle inn slik grunnleggende info i for å få publisert annonsen synes jeg!! Ref innlegg fra Skink123: Litt snodig med folk som setter opp prisen ja, etter å ha merket større interesse enn antatt, da bør det anonnseres med BUD ØNSKES eller lign for å sikre seg..

PetterH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.01.2008
Antall liker
183
Sted
Høvik
Torget vurderinger
19
Jeg mener at sted og alder er noe alle burde skrive i annonsen !

Når det gjelder pris er det sikkert noen som spekulerer i å
få en høyere pris ved å vente på eventuelle bud.

MEN, da må man vel også vente seg en del skammbud ettersom
en potensiell kjøper nødig vil by mer for ett produkt enn det
selger hadde håpet å få...

Er selv en av dem som blar videre hvis ikke pris eller sted er oppgitt :-\
Særlig ved kjøp av tunge og store produkter som høyttalere...
Kjedelig å finne ut at "drømmehøyttalerne" befinner seg på andre
siden av landet uten emballasje

Ha en god dag alle sammen ;)

Petter H

Topp Bunn