Pris på Eldre DIY The End

olebrum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2006
Antall liker
85
Sted
Kristiansund
Tror det er en The End
Effektforsterker.
Hva er ok pris for den, er ikke i topp stand så må gåes over kosmetisk+noe innvendig. Tror alderen er 10-15år.

Har ikke testa forsterkeren, men hvis den høres ok ut, hva er en god pris? ???

S

Simplistic

Gjest
Skal du kjøpe eller selge?

Det er en The End, ja. Hvis du ser på printet så står det sikkert hvilken versjon det er også. Jeg har en halv sånn forsterker liggende hjemme. Jeg ville sagt 2000-2500 kr, hvis forsterkeren virker.

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
27
Er effekttransistorane i kontakt med kjøleplata? Ser ut som dei svevar i lufta. Men det er kanskje biletet som lyg?

Sigurd

baatsman

Bransjeaktør
Ble medlem
09.10.2004
Antall liker
0
Denne er laget av Jarl Roksvåg i Kristiansund i 96 - 97 og er garantert skikkelig bygget. Kondensatorne er av eldre årgang og er vel fra tidlig 80 tall.. så de burde vært byttet ut med noe annet.. Jeg kjenner godt til denne da jeg kjenner konstruktører meget godt. makspris er vel kr 3500 som den står i dag.. Ville kansje måtte ut med ca 3000 i deler for oppgradering av kondensatorbanken.. Kondensatorne er av merket RIFA og da den ble bygget målte de bedre en selve dataen på lyttene den gang.. de holder sikkert mål i dag å.. men man vet aldri.. mvh geir arne

S

Simplistic

Gjest
Det er nok mulig kondensatorene har tørket litt ut, og dermed har lavere kapasitans enn originalt. Allikevel tror jeg ikke det er noe problem. Det ser ganske overkill ut. Jeg ville i alle fall ikke brukt såå mye penger på å oppgradere kondensatorbanken.

olebrum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2006
Antall liker
85
Sted
Kristiansund
Takker for svar ;)
Vurderer kjøp, men skal låne den hjem på prøve å finne ut hvordan den låter. Hei Båtsmann Terje M dette! Lenge sia sist, forsterkeren er kansje noe for Tommy.
Er selv bitt av rørbasillen og har begynnt å utforske den verden :)
http://avforum.no/minhifi/show.php/Olebrum

Takker for pris vurdering da jeg ikke har peiling på hva jeg skal by på den hvis den er bra.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Jeg har maken som reserveforsterker. Den er bygd opp på akkurat samme måten, kun at min heter Mk2 og er fra ca. år 2000, siste utgave før millennium. Det er etter min smak en god forsterker men bytt lytter! 2.000,- til 3.000,- hvis den virker. Husk at du får en god Doxa 70 også fra 3.500,- og oppover, fabrikkbygd.

Kabeldragern

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Antall liker
153
Ang. dette med utskiftingar i strauforsyninga:
Før sa vi det var betre med mange mindre kondensatorar enn ein stor. ESR-messig er det riktig, men det blir ei meir støyfri straumforsyning dersom du tar bare to veldig store kondensatorar, ein til kvar forsyningsspenning. Dette fordi det då ikkje vil bli noko straum-jaging mellom kondensatorane. 47000µF/63V kostar 278k/stk på Elfa, art.nr 67-662-65.Det er meir enn nok. På likerettarsida ville eg skifta ut bruene med diskrete svitsje-diodar, td. Elfa art.nr 70-233-85.

Pris ville eg sagt 2000kr sidan den er så gammal, god byggekvalitet eller ikkje. Du kan med andre ord bare beholde den sjølv. Delane inni den er eigentleg verdt meire, men that's life. Men om du får meire for den så er det jo bare bra:)

baatsman

Bransjeaktør
Ble medlem
09.10.2004
Antall liker
0
Jeg har maken som reserveforsterker. Den er bygd opp på akkurat samme måten, kun at min heter Mk2 og er fra ca. år 2000, siste utgave før millennium. Det er etter min smak en god forsterker men bytt lytter! 2.000,- til 3.000,- hvis den virker. Husk at du får en god Doxa 70 også fra 3.500,- og oppover, fabrikkbygd.

Kabeldragern
mk 2 versonen ble avsluttet i 93/94 da kom mk3 og 3.1.. dette er en mk 3.1. så kom XP millenium.
Og bare for å ha sagt det ,, The End mk 3,1 er en mye bedre forsterker en Doxa 70..

Topp Bunn