Primare I21-trøbbel

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Heisann!

Hadde en ubehagelig opplevelse med min Primare I21 nettopp... Skulle sette på en DVD, og i det lydsporet på filmen begynner, kommer en fryktelig høy og forvrengt lyd ut av den ene høytaleren. Den andre høytaleren virker død. Dette selv om volumet på forsterkeren er helt av (!). Til min store forskrekkelse skrur jeg forsterkeren av, men bestemmer meg for å teste om det kan være noe galt med kilden. Den gang ei. Akkurat det samme skjer når CD-spilleren brukes. Tror ikke jeg tør teste noe mer, i frykt for hva som kan skje med høytalerne. Noen som har opplevd noe lignende? Må vel uansett ringe Hifi Center Kjeden i morgen...

Jarle :'(

sator

Medlem
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
0
Har opplevd akkurat det samme med min I21, to ganger. Første gang var jeg sikker på at høytalerene hadde tatt kvelden, for som du sier var det en forferdelig lyd som kom. Håper og tror jeg ikke får oppleve dette en gang til.

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Hei!

Gikk problemet over av seg selv, eller ble den reparert? Jeg leverte min til Hifi Center Kjeden på onsdag... De sa den antakelig måtte sendes til Primare. Håper ikke det tar for lang tid...

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
JaLa skrev:
Hei!

Gikk problemet over av seg selv, eller ble den reparert? Jeg leverte min til Hifi Center Kjeden på onsdag... De sa den antakelig måtte sendes til Primare. Håper ikke det tar for lang tid...
Primare sliter enda skjønner jeg?
Fikk du låne med hjem i ventetiden?

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Fikk ikke låne noe hjem, desverre... Spurte ikke heller. Trodde ikke dette var så lett...? Tenkte jeg ble spurt i tilfelle, men det gjorde jeg ikke. Så nå er jeg uten lyd en stund... :-\
Har Primare hatt mye trøbbel?

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Primare har desverre hatt en del slike problemer... I tillegg tok det ofte svært lang tid, ettersom produktene tydligvis ble sendt til Sverige... Synd, for det er meget bra saker når det fungerer.

sator

Medlem
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
0
Gikk ikke over av seg selv. Leverte den på hi-fi centeret i Tønsberg. De sendte den videre til noe som heter Dalens elektronikkservice. Vet ikke om det bare er butikken i Tønsberg som bruker de. Tok vel en drøy uke for jeg fikk den tilbake.
Heldivis hadde jeg en annen forsterker stående, så jeg spurte ikke om å få låne en, men tror nok jeg hadde fått det hadde jeg spurt.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
sator skrev:
Gikk ikke over av seg selv. Leverte den på hi-fi centeret i Tønsberg. De sendte den videre til noe som heter Dalens elektronikkservice. Vet ikke om det bare er butikken i Tønsberg som bruker de. Tok vel en drøy uke for jeg fikk den tilbake.
Heldivis hadde jeg en annen forsterker stående, så jeg spurte ikke om å få låne en, men tror nok jeg hadde fått det hadde jeg spurt.
Det kommer an på hva slags feil det er ble jeg fortalt av Kristian på hifisenteret Tønsberg.
Han prøver den til han oppdager feilen, så er det Primare som avgjør om de skal ha den eller om den skal sendes til den lokale reparatør.
Dalens elektronikkservice brukes vel av de fleste hifisjapper. ;)

Mine produkter ble sendt til Sverige, radioen to ganger, CD spilleren tre ganger, alt gratis og hver gang ble jeg tilbudt om å låne. :D

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Hei igjen!

Er det noen som har noen erfaring/ide om hvor lang tid slike reperasjoner tar?
Mulig jeg er utålmodig nå, men jeg har mye ny musikk jeg ønsker å få spilt av snart...
Leverte forsterkeren for 8 dager siden... (Føles som 8 uker :p)

Jarle

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Blir det sendt til Dahlens, bør du vel ha den tilbake om 2-3 uker. Om den ble sendt til Sverige må du vel bare smøre deg med en tube tålmodighet.

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
506
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Det er tydelig at Primare har problemer med både det ene og andre ja - har selv en dvd26 som har/har hatt problemer med avspilling av sone 1 filmer

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Greven skrev:
Blir det sendt til Dahlens, bør du vel ha den tilbake om 2-3 uker. Om den ble sendt til Sverige må du vel bare smøre deg med en tube tålmodighet.
:eek: Såpass, ja! Jaja... Ikke så mye å få gjort med det. Selgeren sa han trodde den havna i Sverige, så da blir det nok lenger enn jeg trodde. Trist å høre at Primare har endel feil... Liker produktene deres veldig godt, men synes tilsynelatende fullt havari etter to års bruk er for dårlig...

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
JaLa skrev:
Greven skrev:
:eek: Såpass, ja! Jaja... Ikke så mye å få gjort med det. Selgeren sa han trodde den havna i Sverige, så da blir det nok lenger enn jeg trodde. Trist å høre at Primare har endel feil... Liker produktene deres veldig godt, men synes tilsynelatende fullt havari etter to års bruk er for dårlig...
Lydmessig så mener jeg at Primare er helt i toppen.
CD spillerene er spesielt gode synes jeg, med en nøytral gjengivelse.

De bruker nok endel kroner på design og elektronikk.
Men har nok ikke oppnådd samme status som Linn, Naim etc.
Kanskje fordi de er Svenske? :p

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Hei,igjen!

Da er det gått 4 uker siden levering. Jeg går snart på veggen. Har kontaktet Hifi Center Kjeden tre ganger, men de får ikke gjort all verden. Forsterkeren er sendt til Sverige og det er det siste man har sett til den. Fikk vite at det var Posten som tok seg av transporten, noe som kan forklare en hel del om den lange ventetiden. Trodde kjeder som dette hadde andre måter å frakte varer på. Synes det er utrolig at man må vente en måned+ når man leverer et produkt til reparasjon. Synes i utgangspunktet det burde være mer kommunikasjon mellom butikk og reperatør. Hifi Center Kjeden kunne godt ha kontaktet Primare for å høre hvordan ting lå ann, særlig etter at jeg har ringt to ganger og vært innom en gang etter levering.

Jeg får vel bare smøre seg med tålmodighet, selv om tuben er tom for lengst. Jeg har ihvertfall lært en ting: Neste gang forlater jeg ikke butikken før jeg har fått med meg et utlånsprodukt!

Jarle

ls35a

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
0
Jeg synes at du nå skal gå innom eller ringe og og be fint om å få låne en forsterker.

Butikkpersonalet må jo også se problemet ditt og låne deg en boks.

Ellers så må jo butikken kunne ringe/maile til Primare i Sverige og sjekke status.

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.382
Torget vurderinger
4
JAla: Om det er "no-go" på lån av forsterker fra hfc er det sikkert noen her på sentralen som bor i ditt nærområde som har en ekstra forsterker de er snille å låne bort. Det er bare å spørre: Worst case scenario er jo at du får låne en bedre amp enn I21. ;)

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Hei, igjen!

Var innom Hifi Center Kjeden igjen i dag. Forterkeren var fortsatt ikke kommet tilbake, men denne gangen fikk jeg med meg en Harman/Kardon HK 970 til hjemlån - uten spørsmål. Så nå er det ihvertfall musikk i heimen igjen... ;)

Jarle

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Da tenkte jeg at jeg fikk avslutte denne saken. I dag, på dagen 8 uker etter levering, fikk jeg forsterkeren tilbake. Synes det har tatt utrolig lang tid, men nå er den tilbake og alt virker som det skal. Så da kan jeg vel være fornøyd fra nå av... :)

J

O

OldBoy

Gjest
Det var godt å høre!

Men 8 uker??

Skulle ikke tro at det var så mye som kunne gå i stykker inni en slik forsterker at det skulle ta 8 uker å reparere det. Nesten så det ville vært mindre arbeid å lage en helt ny.

Nåja, den er forhåpentligvis bedre enn den H/K-forsterkeren du fikk låne i mellomtiden?

:) :) :)

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Ja, jeg har tidvis irritert meg endel over den lange ventetiden, men... ;) Det var uansett et godt løft å få den tilbake igjen i går. Primaren låter både mer oppløst og mer dynamisk enn det H/K-en gjorde. Synes H/K-en kunne virke litt "slapp", men prisen tatt i betraktning er det jo en fin forsterker...

Så nå skal jeg kose meg med den nye plate til Mark Knopfler og den siste til Eagles i dagen fremover :)

Jarle

Topp Bunn