Digitale avspillere Primare DAC 30 Lyden forsvinner

BigOne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Antall liker
16
Sted
Øyværing
Hei. har en primare som ikke vill funke som den skal. etter at jeg kjøpte ny pc så klipper lyden. å youtube fryser. står bare å loader, så jeg må slå dacen av og på igjen for at youtube skal fortsette å lyden komme tilbake. det kan skje hvert 5 min eller ta flere timer. bruker USB fra PC. 192khz alle enhancements slått av i windows, driver oppdatert, windows 11.

kan si det virker som jeg slår av dacen å mister internette.

har prøvd å feil søke, nye kabler annen pc, men virker som det er noe problem med usb 2.0 den gammle var usb 1.0 om jeg husker rett.
har akkurat samme instillinger som før. det er lys i dacen når dette skjer så den registrerer at det er 192khz.
har kjørt hz test, for å se om det kan være spesielle frekvenser så gjør d, men ingen problemer der heller. det bare plutselig skjer.

kan det være strømforsyninga i pcn som ikke greier å levere nokk strøm til usb? kjøpte bare en oppgraderings pakke fra komplett. noen ideer?

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.336
Sted
Nadadouro, Portugal
Hva har dac'en å gjøre med at Youtube fryser? Hva har dac'en å gjøre med internet? Hva skjer med den gamle kablen montert? Har du pc? Manualen nevner at nedlastning av en driver, XMOS 2,0 er nødvendig, for MAC trenger du ikke den.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
28.288
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Hva har dac'en å gjøre med at Youtube fryser? Hva har dac'en å gjøre med internet? Hva skjer med den gamle kablen montert? Har du pc? Manualen nevner at nedlastning av en driver, XMOS 2,0 er nødvendig, for MAC trenger du ikke den.
Flere ting i dette. Om jeg t.eks. slår av DAC, mens jeg ser på HBO Max, da slår HBO fra og du står tilbake på
Google startside (Win10). Dette skjer t.eks. ikke på Netflix.
Jeg ville gå i enhetshåndtering på Windows (eller hva det heter på norsk), og ut for Primare Dac fjerne enhet og
sette x i fjern driver. Ta ut DAC-kabel, laste ned ny driver, installere og forbinne DAC igjen.
Vær sikker på, at driver understøtter Win11. Veldig mange ting som funker i Win10 men ikke 11.

BigOne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Antall liker
16
Sted
Øyværing
jeg hører bare et klikk, som dacen lager når jeg skifter output/input. lyden forsvinner, så stopper youtube streaminga, står bare å loader. som om jeg var uten nett. så når jeg skrur dacen av og på igjen så er alt som normalt igjen.

veldig irriterende å måtte skulle sitte å kose seg med musikk eller film så forsvinner lyden så må jeg drive å restarte dacen hele tiden. har installert nyeste xmos drivern. noen ganger kan d skje hvert 5 min så kan d gå 30min så kan d gå 3 timer så kan d skje hvert minutt. har vrikka litt i ledninger bak der for å se om noe er løst men det er det ikke. å dacen vises som spille enhet forstartt i windows bare null lyd

BigOne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Antall liker
16
Sted
Øyværing
hmm. har den nå oppkobla til DSPeaker 2.0 syns lyden ble litt tynnere å mindre oppløst så lurer på å selge den. Å kjører jeg bypass på 2.0 så gjør den jo ikke oppgaven om å romkorrigere så da forsvinner jo hele pointe med den. men DAC30 slår seg hvertfall ikke ut lenger. Ingen som har vært borti samme problem eller har noen formening om hva det kan være?

Topp Bunn