Premier 14 preamp

R

Rojoh

Gjest
Hva skulle noe slikt koste her på bjerget (brukt)? Noen som evt. kunne tenke seg en slik?;)

Mvh. Johan

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
1.843
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Flott forforsterker. Et pent og velfungerende eksemplar bør ha en markedsverdi på 12.000 kr. Meget god partner til Premier 11a.

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Hei,

Premier 14 ligger på nokså nøyaktig samme pris som Premier 11a. Gjennomsnitt på ca USD 1500.- (sjekk Audiogon der dette framgår klart)
Importert inkl. frakt og MVA blir dette ca NOK 15.000.-

Både Premier 11a og Premier 14 bør, med gode rør, være salgbare for kr. 15.000.- også her på bjerget.

mvh Ole

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Hei,

Premier 14 ligger på nokså nøyaktig samme pris som Premier 11a.  Gjennomsnitt på ca USD 1500.- (sjekk Audiogon der dette framgår klart)
Importert inkl. frakt og MVA blir dette ca NOK 15.000.-

Både Premier 11a og Premier 14 bør, med gode rør, være salgbare for kr. 15.000.- også her på bjerget.

Jeg vet at disse er solgt også for 17-18.000.- men det var for etpar år siden.

mvh Ole

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
1.843
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Oles vurdering av prisnivå er logisk og grei. Min egen mer moderate prisantydning tar hensyn til at Premier 11a har fått mer av en klassikerstatus (delvis velfortjent, synes jeg nok), og tilgjengeligheten i det norske bruktmarkedet. Sånn sett ville naturlig prisnivå for Premier 11a være noe mer enn 15.000, synes jeg.

12.000 for Premier 14 må være å betrakte som minstepris og et gnistrende godt kjøp. I et gitt oppsett ville jeg selv vært villig til å gi mer, simpelthen fordi kvaliteten er skyhøy. For engasjerende og samtidig lyttetretthetsfremmede musikkopplevelser har den ytterst få konkurrenter til nevnte pris. Det måtte i så fall være Premier 10, og med mulige unntak av mer avansert selvbygg.

Dette sier altså jeg, en dilettant og noksagt, som på langt nær vil utgi seg for takstmann, ekspert eller autoritet, og derfor ber om bare måtelig pondus i sakens anledning.

R

Rojoh

Gjest
Takk til begges innspill. Grunnen til at jeg spør, er at jeg fant et sett 11A/14 til salgs. Siden jeg fikk anlegget til "å spela så ei kula" med min egen preamp, så ville jeg prøve å danne meg et bilde om tilbudet var bra. Vil nok avvente litt, da prisforlangende var et stykke over 30K. Får se om det går an å prute litt.

Mvh. Johan

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Som eier av en Premier Ten må jeg si meg enig i vurderingen av både lyd- og byggkvalitet. "Skyhøy" er et dekkende begrep. Og for ordens skyld, awe, jeg regner med at du mente å bruke betegnelsen "lyttetretthetshemmende",og ikke "lyttetretthetsfremmende"! Meg bekjent er det nemlig en ikke helt uvesentlig forskjell her.... :)

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Takk til begges innspill. Grunnen til at jeg spør, er at jeg fant et sett 11A/14 til salgs. Siden jeg fikk anlegget til "å spela så ei kula" med min egen preamp, så ville jeg prøve å danne meg et bilde om tilbudet var bra. Vil nok avvente litt, da prisforlangende var et stykke over 30K. Får se om det går an å prute litt.

Mvh. Johan
Får du dette settet for 30k - og det er i fin stand og med ikke totalt utslitte rør, får du en kombo som dunker alt i samme prisklasse!
Dessuten; skal du selge videre om noen år taper du svært lite, det kan man ikke si om HiFi kjøp generelt

mvh Ole

R

Rojoh

Gjest
Hei igjen. Hvis jeg hadde fått et slikt sett for 30K, så hadde jeg nok slått til. Dette settet var til salgs i utenlandsk butikk, så jeg er redd prisen er nærmere 40K enn 30K etter at alle utgifter er regnet med. Da blir prisen litt i drygeste laget. Bortsett fra det, så er det jo finfint utstyr vi snakker om her. Premier 14'en hadde sikkert også passet ypperlig til min Doxa 140Signature... ;D Vel, jeg venter fortsatt på svar fra butikken (i Singapore ::) ). Liten verden gitt!

Mvh. Johan

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
1.843
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Til impulse: Jeg sa "lyttetretthetsfremmede", dvs. fremmed for lyttetretthet, noe både Premier 10 og 14 er i påfallende grad. Når lyd er så ørevennlig, kan den fort mistenkes for å være bløt, avrundet og overeuforisk - ikke minst i forbindelse med rør, opprinnelig cj-klangkarakter og innarbeidede hifi-paradigmer. Min erfaring med Premier 10, gjennom en del år nå, er at den tilbyr luftighet, transientrespons, dynamikk og klangrikdom i så rikelige mengder at det aldri blir kjedelig. Forøvrig i tospann med 11a og med Kimber KCAG foran og mellom. For en narkomant musikkhungrig fyr som meg er dette gildt.

Til ole og Rojoh: 30 000 er god pris for et velfungerende sett. En kan nesten uansett regne med snarlig anskaffelse av fulle sett med kvalitetsrør etter en handel av slike varer, om ikke annet for å forsikre seg om at alt er som det skal og at lyden er optimal. Regn med rundt fire tusenlapper til det. The rest is pure bliss.  

Topp Bunn