Predator´s Cinema..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    189
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, skjønner at livet består mer av kun lyd, og bilde. 5 timer er da mer i uka enn mange andre vil jeg tippe, og de 5 timene er sikkert ren nytelse også. Får nyte singel, og ungarslivet noen år til jeg, tro jeg! God helg! :)[/QUOTE]

Da er du godt på vei, men det er svært viktig og ha en godt etablert hobby FØR en havner i et forhold, slik at interessen ikke kommer som en uhyggelig overraskelse på den utkårede. Personlig så hadde jeg ca et halvt tonn med stereo anlegg i min ungkars bule, så det var aldri snakk om og redusere den delen, men heller finne en egen plass til den. Ut av syn og ut av sinn for hennes del. Jeg for min del baserte huset som vi bygget på lytterommet, og fikk på den måten til et komfortabelt lytterom/kino på 38m2:)

god helg til deg også!!

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    189
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Wow, dette var heftige saker. Må ha lagt mye arbeide i dette? :)
    Takker!

Det er ikke arbeid når det er hobby, men ja det har gått noen timer her nede der jeg har glemt verden og heller drømt om andre ting, som ikke omhandler hverdagen:)

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    189
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Synes det er flott at vi får inn slike flotte lydrom. At du holder på med lyd og bilde på det nivået der du er, er jo bare flott for oss hifi ( 2 kanals tullingene ) Det er sikkert mye du kan bidra med når det kommer til filmavspilling, lyd og rombygging. Jeg tror det vil komme flere og flere over fra det andre forumet. Og at HFS vil bli enda bedre med friske folk og oppsett.

Jeg holder på å planlegge 2d Skyline diffusorer ( som du vet av noen pm vi har utvekslet) og ser noen poster tilbake ( der du har lagt ut bilde ) at dine ser ut til å være skråskjerte på toppen. At de "stengene" ikke er rette. Stemmer det? Og om det er riktig, vet du hvorfor det? Hvor lange er de lengste stengene på dine?

Ser frem til å følge denne tråden din.
    Hei igjen og takk for sist!
    Det stemmer at en del stenger er skråskjært. De lengste stengene er 150mm, de korteste er ca25mm.
    Disse diffusorene som så mange andre skal ha et matematisk formel på hvordan de er satt sammen, alt etter hvilke frekvenser de skal påvirke. Skråskjæringen er vel bare en måte og sende noen av lydbølgene i en litt annen retning.

Personlig så tenker jeg i mitt stille sinn at det er mest for utseende sin del. om 1 av 5 staver er skråskjært slik at det er en liten høydeforskjell på 1cm på den aktuelle staven så tror jeg at det spiller en svært liten rolle for lyden. Det er den totale lengden på staven som bestemmer hvor langt ned i frekvens diffusjonen skal pågå, så litt har det jo og si men som sagt svært lite, når det er snakk om så små forskjeller..

jeg skal prøve og holde tråden gående, men det er ikke så forferdelig mye mer og ta bilder av her, så nå må vi snart ned på detalje nivå. Litt mindre spennende, men forsatt svært viktig:)

mvh

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Uansett, det er morro å se slike rom for min del. Takker for svar rundt det med Diffusoren. Har funnet en god kalkulator som jeg kommer til å bruke. Og stavene mine kommer nok til å bli ca 30cm på de lengste.

Prosjektet tar jeg nok fatt på ganske snart, så det blir spennende å høre om det blir noe forbedring i forhold ti hvordan det er nå.

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    189
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    BW3Q9502.jpg

slik står det til daglig.
    I taket har det nå blitt en del mer diffusor plater, dempeplatene er fjernet..

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    189
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    alicante,dyr,jul å kino 224.jpg

Disse to er bannlyst ifra kinoen, men han til venstre er en ypperlig vakt hund med det passende navnet Dexter:)..

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    189
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    div bilder 218.jpg

Et par høytalere befinner seg selvfølgelig i tvstuen. Dagens tv´er har en utrolig dårlig lyd, så da trengs det litt hjelp på det område.

Sist redigert:

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    189
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    mars mobil bilder 139.jpg
    mars mobil bilder 135.jpg
    mars mobil bilder 140.jpg

Da var bakveggen oppdatert. Jeg syns at dette både ser og høres bedre ut. Hele taket er og nå dekket med scenemolton. Dette resulterte i en glattere finnish i rommet, samt bedre bildet ifra projektoren. Alt i alt så er jeg godt fornøyd med sluttresultatet.

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    189
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Ja og med to nye bass elementer og en gjennomgang av delefilter så er den som godt som ny for meg iallefall. Nå gleder jeg meg til hver film, men jeg er selvfølgelig godt igang med oppsparing til ny prosessor og mono blokker! Det er først da brikkene faller skikkelig på plass;-)

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    189
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 284778

En blir fort litt liten ved siden av den nye senteren..
    Skikkelig godrugg dette her, må ha fler bilder når ting er på plass :) Grattis !
    Det er vel ikke så mye mer å ta bilde av. Senteren havnet bak lærrete så den er ikke synlig, men dialogen på film og musikk fikk seg et kraftig løft! Jaja jeg har noen bilder av prosessen så jeg kan legge ut senere idag;-)

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    189
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Hus til salgs. Høy predator-faktor :)

Merkelig, linken fungerer fint her hos meg (chrome/IE): imgur.com/a/mAA2k

Eksempler:

Vis vedlegget 290337

Vis vedlegget 290338
    Oi, dette var da svært gjennomført! Jeg kunne tenkt meg flere av effektene i det rommet der! Jeg er på jobb nå, så det er mulig at det er noe med denne mobilen som gjør det vansklig å sjekke linken. Men takker for gode og inspirerende bilder! Her var det mange gode ideer og et rom å strekke seg etter!

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    189
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Hehe sikkert ikke et lett solgt hus, selv om de har fått 500.000 treff på annonsen. Det er en ting å ha noe morsomt i kjelleren, men jeg er ikke like giret på å spise frokost å se på tv me diverse predatorer, stående i alle kroker. Men for all det, det er tøft å se at noen tør og ta den helt ut!

Mvh

eksu

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Antall liker
    1.569
    Torget vurderinger
    4
    Nei, det kan nok være litt vanskelig å selge dette huset. :)

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    189
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Tja da har jeg blitt bitt av oppgraderings basillen igjen. Ikke de store beløpene som har gått ut, men gøy har det vært! Ut har yamaha dsp z11 gått. Inn kom Yamaha cx-a5000 For og få mer effekt ut av dette så står nå meridian 558.2 på bak kanalene. Jeg har også en rotel 1095 ibakhånd. Det måtte jo også nye kabler til da slik at alt er blitt balansert. På front kanalene er det gamut wormhole signatur og bak ble det xtz sine kabler. Videre så har jeg også gått et skritt opp på buttkicker stigen. Det også var vellykket ettersom de føles bedre integrert nå.
    Snapchat-4730075504041603536.jpg

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    189
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Snapchat--3914912624970445994.jpg
    Her er det 50 kg med gosaker. Den besitter 2×1.2kw trafo, den har mulighet for 2×500w +1×200w i 8 ohm eller bare 5×200w i 8 0hm som standard.

Sist redigert:

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    189
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Snapchat-4456615235611981420.jpg
    Det var litt styr og få det nye på plass, det er så forbannet trangt og komme til bak lerrete.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn