Power Ballads

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.950
Torget vurderinger
4
Fy faen denne tråden stinker hårspray !

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.950
Torget vurderinger
4
Oki....det er vrient å komme unna stanken av hårspray med et tema som dette......så her er en liten kar som dynger på med spray, pudder, blonder og alt som finnes av dilldall....

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Roysen skrev:
Thumper skrev:

En gammel favoritt...
Denne fikk mye spilletid her! Det samme gjord en del av balladene til Def Leppard.

Mvh
Roysen
Hvordan høres slike ting ut på tung hifi. Forestiller meg heller laber kvalitet på mange av disse skivene, et mørkt kapittel (?) fra 80-tallet. Det er godt mulig jeg tar feil, skulle vært moro og hørt.

Nå skal sies at dette er et minefelt jeg skyr som pesten. Begrenser seg til 1 kassett med Def Leppard, par CDer med Yngwie Malmsteen :-X, Foreigner - Inside Information (CD) :-X :-X, Whitesnake - Whitesnake (LP) :-X :-X :-X, alt trygt forvart i en eske på det innerste, mørkeste loft hos mor og far. Når jeg tenker meg om så har jeg noen ganske "mørke" greier med Gary Moore også, selv om Parisienne Walkaways er til å leve med. Tror jeg......

Iron Maiden derimot, lever i beste velgående.

er dette en Power Ballad? Kanskje ikke. :-\

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
baluba skrev:
Jeez, en god del av dere har en frynsete fortid... ;D
Fortid?
Eh, kanskje det er et betimelig spørsmål fra deg, Eros. Heldigvis stammer min frynsete periode fra spillelistenes tyrani jeg måtte lide meg gjennom som radio-dj. Noe jeg selvfølgelig hatet av musikkpolitisk korrekte årsaker. ::)
Jeg har altså ingen fortid med hårspray og puddelrock på platespilleren. Ingen fortid eller nåtid, kors på halsen.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
baluba skrev:
ErosLoveking skrev:
baluba skrev:
Fortid?
Eh, kanskje det er et betimelig spørsmål fra deg, Eros. Heldigvis stammer min frynsete periode fra spillelistenes tyrani jeg måtte lide meg gjennom som radio-dj. Noe jeg selvfølgelig hatet av musikkpolitisk korrekte årsaker. ::)
Jeg har altså ingen fortid med hårspray og puddelrock på platespilleren. Ingen fortid eller nåtid, kors på halsen.
det er du som bruker begrepet "frynsete" ;)

tror sjangeren lever i beste velgående jeg.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
baluba skrev:
ErosLoveking skrev:
baluba skrev:
Fortid?
det er du som bruker begrepet "frynsete" ;)

tror sjangeren lever i beste velgående jeg.
Åpenbart, men det er jo uavhengig av våre medlemmer her på HFS. ::)

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
impulse skrev:

Dette er egentlig en genre jeg ikke har så mye til overs for, men her kommer i alle fall mitt bidrag. En av de cooleste låtene noensinne, fra rockens i særklasse beste vokalist.
Takk for den Impulse! Tusen år siden sist jeg hørte den, lp-snurrerløs som jeg er. Fra ”The Principle of Moments” nes pas? Etter mitt skjønn en veldig bra plate. Utrolig at samme mann har laget denne, raising sand og for eksempel zeppelin 2! :eek: :D

Mvh
Sniff

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Også denne da! Her med coverbildet. Husker jeg var dypt betatt av dette!

Mvh
Sniff

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Sniff skrev:
impulse skrev:

Dette er egentlig en genre jeg ikke har så mye til overs for, men her kommer i alle fall mitt bidrag. En av de cooleste låtene noensinne, fra rockens i særklasse beste vokalist.
Takk for den Impulse! Tusen år siden sist jeg hørte den, lp-snurrerløs som jeg er. Fra ”The Principle of Moments” nes pas? Etter mitt skjønn en veldig bra plate. Utrolig at samme mann har laget denne, raising sand og for eksempel zeppelin 2! :eek: :D

Mvh
Sniff
Hah, den er jo direkte kjip sammenlignet med det beste Page & Plant har gjort siden de la ned Led Zep. Denne platen ble egentlig gitt ut anonymt som The Honeydrippers. Merkelig nok har jeg opplevd Zep-diggere som ikke har kjent igjen Plant når jeg har spilt denne platen for dem. Fremdeles etter jeg har hatt platen i nesten 30 år spiller jeg den jevnlig.

En fantastisk EP som alle fans av Page & Plant ikke bør, men må, ha i samlingen sin.

Det var også et tredje "fantommedlem" i The Honeydrippers, Jeff Beck. ;D

EP-en er et must for alle med god smak. Vol.1 er den eneste utgivelsen de kom med såvidt jeg husker, så noe Vol.2 finnes visstnok ikke. Hvis det finnes er jeg takknemlig for opplysningene.
http://www.amazon.com/Honeydrippers-Vol-1/dp/B000002JKN

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Når du sier det så Baluba ;)

(Er ikke helt enig da. Opplever det lille jeg har hørt av Honeydrippers nesten som en avstandstagen fra Zeppelinæraen, med litt flatt og søtt uttryk, mens solostoffet til Plant både bygger videre på gammel storhet OG er noe helt annet.)

Mvh
Sniff

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Sniff skrev:
Når du sier det så Baluba ;)

(Er ikke helt enig da. Opplever det lille jeg har hørt av Honeydrippers nesten som en avstandstagen fra Zeppelinæraen, med litt flatt og søtt uttryk, mens solostoffet til Plant både bygger videre på gammel storhet OG er noe helt annet.)

Mvh
Sniff
Et kjærkomment sidesteg som var absolutt nødvendig for å vise sin versatilitet mener jeg at det er. Låtene er jo knall, spesielt "Young Boy Blues" som toner ut av høyttalerne mens jeg skriver dette. :D

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Dette er super tråd! Kjenner hormonene poppe her. Nesten så håret når skuldrene igjen.

Mens vi snakker om seiling og powerballader:

(Nå var denne versjonen veldig jord- og låtnær. Det er ikke orginalen ;))

Mens i Whitesnake-hjørnet - Denne er noe forbannet kliss, men du verden den vekker minner:

Mvh
Sniff

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Skuldrene? Har du ikke hatt hår til korsryggen så har du ikke hatt langt hår. ;D

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Kanskje det hadde nådd til godt ned på ryggen om ikke kjøpekrøllene trakk opp :-\ Fy f..n hva man kunne finne på!

Mvh
Sniff

Topp Bunn