Posemus, kabelbroer og brannslanger

T

TT.

Gjest
Etter å ha besøkt hifimessen i Horten sitter jeg igjen med masse inntrykk, men det som gjorde mest inntrykk var Bla annet i rommet der de hadde Furutech stasj. I enden av rommet stod det
linet opp et anlegg med mange bokser og kabler. Oppå hver eneste boks var en posemus. Aner ikke hva som var fylt i musa, men det så ut som noe tungt. Muligens kryptonitt eller håndplukket gråstein fra de mongolske sletter.
I mange andre demorom hadde man sirlig linet opp høyttalerkabler på små bukker med høyglanspolerte spikes og håndvrengte O-ringer. Dessuten var det i et rom der de hadde blant annet Harbeth høyttalere, koblet opp noen høyttalere med noen enorme kabler som ville fått enhver brannmann til å være flau over slangene sine. Sist men ikke minst, på standen der de hadde Oyade, stod en avmagnitiseringsdings for LP-plater. Meg bekjent er LP-plater laget av vinyl og ikke metall. Dette vidunderet kostet ca 3500,- og ved siden av lå det en jordingsring i aluminium som etter sigende skulle fjerne støy ved å koble denne til chassis på feks CD spiller. Whats the point eller vil verden bedras? ... jeg bare lurer...

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.340
Torget vurderinger
1
Audiofile accessoirer har fine dekningsbidrag ... og har lite med tech å gjøre, i det minste i tradisjonell forstand.

mvh
KJ

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.433
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Sentalen trenger et dekningsbidragshjørne. Kabelsalatavdelingen kan inngå.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
725
Torget vurderinger
1
Hifimusen kan faktisk dempe vibrasjoner. Det andre derimot?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Barbaresco skrev:
Om man demper chassiet, hvor går vibrasjonen da? Bare lurte.

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Antall liker
1.000
Sted
Oslo
Torget vurderinger
126
Posemus, kabelbroer og brannslanger= luremus?

???

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
725
Torget vurderinger
1
toriamos skrev:
Barbaresco skrev:
Man reduserer Q-faktoren så utsvingene blir mindre. Energien går over til varme i ørkensanden inni posemusen.

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Antall liker
153
Barbaresco skrev:
toriamos skrev:
Barbaresco skrev:
Man reduserer Q-faktoren så utsvingene blir mindre. Energien går over til varme i ørkensanden inni posemusen.
Akkurat som å dempe lyden av ein gitarstreng med fingeren, for å ta noko konkret.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
I tidligere tider syntes jeg det var litt morro med slikt. Nå blir jeg bare lei.

Jeg skygger glatt banen når jeg ser slikt. Orker ikke. Gidder ikke legge øre til det andre de har heller, selv om det kanskje kunne vært noe.

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Antall liker
153
Rhesus skrev:
I tidligere tider syntes jeg det var litt morro med slikt. Nå blir jeg bare lei.

Jeg skygger glatt banen når jeg ser slikt. Orker ikke. Gidder ikke legge øre til det andre de har heller, selv om det kanskje kunne vært noe.
Heilt einig. Det har blitt for mykje, sjølv om mange prøver seg på tekniske forklaringar for å imponere dei som kanskje ikkje er så teknisk bevandra. Eller så er det OL i dårleg oversettelse, noko eg har vanskeleg for å tru. Så om det var eit av dei som kunne gjere noko for lyde ville eg aldri funne det ut, for eg gidder ikkje å teste alle dei 999 andre produkta som er fullstendig verdilause. Eg legger vekt på å finne dei komponentane(elektronikk+høgtalar) eg meiner er bra.

Topp Bunn