Popcorn Hour ser ut til å være et særdeles interessant alternativ som (multi-)mediaavspiller. Noen med erfaringer med denne?
Ja, det er dette med brukergrensesnittet jeg funderer mest på. Siden jeg uansett har et fjernsynsapparat mellom høyttalerne og mediaspilleren vil være koblet til DAC, så blir løsningene for hvordan jeg kan utforske og avspille mitt digitale bibliotek via fjernsynsskjermen et hovedspørsmål.Lille_Adam skrev:Ingen erfaringer selv, men Popcorn, IStar, LimHD og andre spillere basert på samme chip (husker ikke hvilken her og nå, men det finner du lett ut) er regnet som de beste for øyeblikket. Dette pga at de håndterer HD-materiale bedre enn konkurrentene. Der de faller noe ned er på interface, eller i alle fall var dette tilfelle for en tid siden. På den annen side forbedres firmwaren kontinuelig og siden alle er bygget over samme lest bruker de alle den samme fw. Dermed er det bare å velge den spilleren som har de mulighetene/tilkoblingene som passer deg best.
AVS Forum er ellers trolig det beste stedet for info om dette her.
Jeg likte ganske godt XBMC som jeg lenge kjørte på min gamle xbox til streaming av film. Den er nå tilgjengelig i flere formater inkludert XP, Mac, Linux ... hm og faktisk også ATV ser det ut som. Den kan installeres som en tilleggsfunksjon så den vil ikke erstatte vanlige ATV funksjoner. ATV kan riktignok ikke kjøre 1080p slik som Popcorn, til det er den for svak, men når dette programmet kan installeres på en ATV så ville jeg absolutt ha sett på dette hvis man har en slik boks.Greven skrev:For meg er brukergrensesnittet alfa og omega i slike løsninger.