politiske/religiøse skillelinjer og storpolitikk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Re: politiske/religiøse skillelinjer og storpoliti

Selvsagt. Kan ikke tenke meg at det kan benyttes som grunn til å akseptere noe som helst. Men det kan være greit å vite som seg selv og andre. Derved er også dine angstbiterske holdninger overfor de du ikke forstår styrt av det samme.

Honkey
    Den satt!

;D ;D ;D ;)

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0

Og USA`s CIA-operasjoner i Sør-Amerika også da?

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Og USA`s CIA-operasjoner i Sør-Amerika også da?

Noen kommer aldri over at morderen Che Guevara selv ble knerta av the good guys.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0

Noen kommer aldri over at morderen Che Guevara selv ble knerta av the good guys.
    Definisjonen av hva som er statlig terror er mao avhengig av hvilken side du står på?

Che Guevara? Hold deg oppdatert gutt! Det er 40 år siden Che Guevara.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Definisjonen av hva som er statlig terror er mao avhengig av hvilken side du står på?

Che Guevara? Hold deg oppdatert gutt! Det er 40 år siden Che Guevara.

Ja, heldigvis. Men jeg forsto ikke koblingen til Latin-Amerika.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0

Ja, heldigvis.  Men jeg forsto ikke koblingen til Latin-Amerika.
    Dem er det mange av. Chile, Panama, El Salvador for å nevne noen.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0

USA i Irak: Nyhetene i dag: 14000 irakere drept hittil i år.
    Når Bush rykket inn skulle visst irakerene hilse ham velkommen, og det hele skulle være over på et par måneder. Hvor mange liv, og hvor mange år? Har denne mannen en analyse?

Vedlegg

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Bush er sterkt undervurdert. Ettertiden vil gi ham oppreisning, akkurat som Reagan har fått. De færreste irakere vil for øvrig ha Saddam tilbake.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0

Bush er sterkt undervurdert.  Ettertiden vil gi ham oppreisning, akkurat som Reagan har fått.  De færreste irakere vil for øvrig ha Saddam tilbake.
    BB, dine nær geniale politiske analyser er en fest å lese! :D:D:D

Honkey

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

BB, dine nær geniale politiske analyser er en fest å lese! :D:D:D

Honkey

He, he. Mange takk. Vet ikke hvor jeg tar det fra. Det bare kommer til meg.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0

Bush er sterkt undervurdert.  Ettertiden vil gi ham oppreisning, akkurat som Reagan har fått.  De færreste irakere vil for øvrig ha Saddam tilbake.
    Fantastisk ironi dette...Nesten som Ambjørnsen, når han er i slaget...

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

USA i Irak: Nyhetene i dag: 14000 irakere drept hittil i år.
    Når Bush rykket inn skulle visst irakerene hilse ham velkommen, og det hele skulle være over på et par måneder. Hvor mange liv, og hvor mange år? Har denne mannen en analyse?
    Jo, men disse drapene er vel ikke rettet mot USA.
    I så fall virker det merkelig at det stort er sivile menn og kvinner/barn som sprenges på markedsplasser, i moskeer og andre samlingssteder. Dette er en ekstremt brutal og feig voldsbruk som har som målsetting å skape kaos. De folkene som står bak har naturligvis ingen ønsker om det beste for vanlige folk i Irak. For øvrig drepte Saddam gjennomsnittlig 30000 irakere årlig i sin tid som president.

Likevel, i Kurdistan hersker faktisk ro og fred. I syd holder Saddams vanvittige forsøk på å tørke ut shiaene ved å demme opp vannveiene, på å bli reversert av danske og britisike styrker. Meget populært blant lokalbefolkningen! I motsetning til norsk venstreside håper jeg det beste for iraks folk.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.866
    Torget vurderinger
    1

...ja det spørs hvilken del av Reagens politikk vi snakker om. Er det finanspolitikken hans vi omtaler, så var den under både Reagen- og Bushadministrasjonen i underskudd.

Dette endret seg der i mot under Clinton-administrasjonen... -men han vil nok huskes en stund enda for sin "omgang" med frøken Lewinsky. Dog skal det sies at "Happy Birthday, Mr. President" sunget av frøken Monroe til President Kennedy også var litt av en skandale i sin samtid...

Mvh.

K

knutinh

Gjest

Bush er sterkt undervurdert.  Ettertiden vil gi ham oppreisning, akkurat som Reagan har fått.  De .
    For resten av verden fremstår vel fremdeles Reagan som en alders-dement skuespiller med få evner utenom å lese opp en ferdigskrevet tale med god innlevelse.

Jeg vil gjøre mitt aller ypperste for at Bush sine handlinger ikke bli glemt. Når gjenvalg ikke lengre er en opsjon, er ettermælet hva som motiverer politikere til å gjøre en god jobb. I Bush sitt tilfelle blir det ikke pent...

-k

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0

Pussig med BB. Først er han enig i at debattene her har for lavt nivå. Så trekker han nivået ytterligere ned.

Vedlegg

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

For resten av verden fremstår vel fremdeles Reagan som en alders-dement skuespiller med få evner utenom å lese opp en ferdigskrevet tale med god innlevelse.

Jeg vil gjøre mitt aller ypperste for at Bush sine handlinger ikke bli glemt. Når gjenvalg ikke lengre er en opsjon, er ettermælet hva som motiverer politikere til å gjøre en god jobb. I Bush sitt tilfelle blir det ikke pent...

-k
    Alltid interessant når folk er helt på jordet, slik du er nå. Reagan anses av vanlige folk og fagfolk i USA som en av de største presidentene noensinne. Utenfor USA har han en meget høy stjerne. Spesielt i Polen, Tsjekkia, Ungarn, Bulgaria, Romania, Estland, Latvia og Litauen er han en udiskutabel helt, men du skjønner sikkert ikke hvorfor.

Clintons ettermæle er for øvrig allerede sterkt falmet.
    Med hodet godt begravd i sand, ser en lite.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0

Ha, ha, ha, ha -host!!!

K

knutinh

Gjest

Alltid interessant  når folk er helt på jordet, slik du er nå.  Reagan anses av vanlige folk og fagfolk i USA som en av de største presidentene noensinne.  Utenfor USA har han en meget høy stjerne.  Spesielt i Polen, Tsjekkia, Ungarn, Bulgaria, Romania, Estland, Latvia og Litauen er han en udiskutabel helt, men du skjønner sikkert ikke hvorfor.  

Clintons ettermæle er for øvrig allerede sterkt falmet.
    Med hodet godt begravd i sand, ser en lite.
    Ettermælet vil vel uansett ikke bli tydelig før om 100 år, når vi begge er godt begravet.

Hva er det som gjør at du har så mye større klarsyn utover egne forutinntagelser enn meg? Eller er det slik at min konklusjon viser at jeg har hodet langt nede i sanden, og det å ha hodet i sanden gjør meg ute av stand til å gjøre en fornuftig konklusjon? =)

-k

Vedlegg

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Pussig med BB. Først er han enig i at debattene her har for lavt nivå. Så trekker han nivået ytterligere ned.

Ha, ha, ha, ha -host!!!
    Ditt nivå er uansett udiskutabelt. Spis bananen din.

Vedlegg

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Ettermælet vil vel uansett ikke bli tydelig før om 100 år, når vi begge er godt begravet.

Hva er det som gjør at du har så mye større klarsyn utover egne forutinntagelser enn meg? Eller er det slik at min konklusjon viser at jeg har hodet langt nede i sanden, og det å ha hodet i sanden gjør meg ute av stand til å gjøre en fornuftig konklusjon? =)

-k
    Sistnevnte alternativ synes mest treffende.

K

knutinh

Gjest

Sistnevnte alternativ synes mest treffende.
    Og du ser ikke ironien i at du først ser på mine meninger, bestemmer at mine meninger er riv ruskende gale, utleder at jeg er riv ruskende gal, og SÅ bruker min egenskap som riv ruskende gal til å diskvalifisere mine meninger?

Noe biter seg selv i halen her. Vil ikke denne tankerekka gjøre absolutt alle som er uenige med meg til idioter. Hmmm det er jo nettopp det kamerat Bush gjør i sine "diskusjoner". Besnærende logikk =)

-k

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Og du ser ikke ironien i at du først ser på mine meninger, bestemmer at mine meninger er riv ruskende gale, utleder at jeg er riv ruskende gal, og SÅ bruker min egenskap som riv ruskende gal til å diskvalifisere mine meninger?

Noe biter seg selv i halen her. Vil ikke denne tankerekka gjøre absolutt alle som er uenige med meg til idioter. Hmmm det er jo nettopp det kamerat Bush gjør i sine "diskusjoner". Besnærende logikk =)

-k

Logikk? Anyone??

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0

Logikk?  Anyone??
    Knut har evnen til å utlede tankerekker der det inngår mer enn to elementer. Det er mulig det er dette som virker så forvirrende på deg. Vi får be ham roe seg litt.

Honkey

Vedlegg

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Knut har evnen til å utlede tankerekker der det inngår mer enn to elementer. Det er mulig det er dette som virker så forvirrende på deg. Vi får be ham roe seg litt.

Honkey

Mulig det, men den typen argumentasjon fører bare til avsporing av debatten, nesten som i Dagbladets gode gamle dusteforbund. Kanskje Knut er medlem? I så fall vil jeg gjerne gratulere. Det medlemskapet henger høyt.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

-k
    Denne printer jeg og henger på veggen sammen med en del Darwin P. Erlandsen klipp.

Fornuften er fortsatt en ensom ting.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

"Og du ser ikke ironien i at du først ser på mine meninger, bestemmer at mine meninger er riv ruskende gale, utleder at jeg er riv ruskende gal, og SÅ bruker min egenskap som riv ruskende gal til å diskvalifisere mine meninger? "

Den er nå hengt opp. Tror det kan bli en klassiker. ;)

PS Vær så snill å gi beskjed, Knut, dersom du ikke vil henge på min politisk helt ukorrekte vegg.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0

God dag mann økseskaft!

K

knutinh

Gjest

PS Vær så snill å gi beskjed, Knut, dersom du ikke vil henge på min politisk helt ukorrekte vegg.
    Hvis du finner mitt innlegg så interessant at du vil henge det på veggen så blir jeg tvert imot beæret.

-k

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn