Tja.Vi kan sikkert diskutere partipolitikk,men med hånden på hjertet; kan dere av oss her inne som har levd en stund huske at dere noengang har fått varige,personlige fordeler av et regjeringsskifte noengang?
Vi snakker i beste fall om enkelte lettelser innen lovverk,og noen hundrelapper her,og noen hundrelapper der,som brått har forsvunnet igjen fordi de skulle hentes inn et annet sted.Budsjettene skal gå opp,og det utgjør med få unntak,nullognix for vanlige mennesker til slutt. Jeg tror på ideologi i politikken,men jeg tror ikke på politikk lenger,og om Siv skulle vinne neste valg,så tror jeg heller ikke vi vil merke stort annet enn retoriske forskjeller.
De virker å være skjønt enige om,fra venstre til høyre at status quo skal opprettholdes,men når det er sagt,og selv om jeg ikke deler ideologien,så håper jeg på FrP i neste omgang. Dette bare for å virkelig se om det er noe som helst håp om en mer demokratisk endring til det positive i politikken.
Man kan jo undre. Se bare på USA,med Obama i spissen.Hva har skjedd til det positive der? Svaret er at det kun har skjedd negative ting mtp.demokratiske spilleregler. Han har utvidet Patriot Act,som han sa han skulle fjerne,og sendt flere soldater i kamp på fremmed jord enn Bush noengang gjorde! Jeg var så dum at jeg trodde ham,da han sa "forandring",men forandringen blir bare mer av hva Bush gjorde+helsereformen,som nå sender milliarder av dollar rett inn på forsikringsselskapenes kontoer,uten at så veldig mange flere er forsikret på betryggende vis.
Hva Siv vil gjøre når hverdagen innhenter henne på statsministerkontoret,er ikke godt å si,men jeg tipper at de fleste av oss ikke kommer til å merke stort til det.For i det store og det hele så har vi det ubegripelig bra i dette landet uansett,og de velferdsordningene vi har oppnådd,finnes det ikke en eneste regjering som vil våge å rokke ved.Da blir det samtidig vanskelig å finne de pengene som skal til for å gjennomføre valgløfter. Å bruke av oljefondet til å bygge skoler,veier og fjerne bomveier med,vil bli som å pisse i buksa.Da var det kanskje ikke så stort det oljefondet likevel...