Kjøpte meg ny bærbar PC for en stund siden. Fikk en liten overraskelse da det viste seg at den manglet IrDa som jeg trenger for å snakke med min Polar S720. Oki, no problems. Vi kjøper en USB-dings. Avgårde til min lokale sportspusher som med et smil la Polars USB-dings på disken, og slo like smilende 535 kr inn på kassa. Jeg protesterte høylytt, og lurte på hvorda det er mulig å få et blinklys til å koste over 500 kr, hvorpå jeg fikk et foredrag om påslag gjennom mange ledd etc etc, og at han langt fra ble rik på dette (underforstått at det var nærmest tap å selge til denne prisen). Jeg returnerte et foredrag om markedsmekanismer, hvor mitt hovedpoeng var at jeg ikke var villig til å betale den forlangte pris.
Prinsipper er jo fine ridehester, men det har da satt meg i den posisjon at jeg ikke får brukt klokka som tiltenkt. Siden det nå har gått prisinsipp i saken, så hadde det vært moro å se hva det ville koste å bygge en slik USB-dings. Er det noen som har sett skjema på en en USB IrDa-dings?
Er også mottagelig for andre forslag til å komme rundt saken.
Prinsipper er jo fine ridehester, men det har da satt meg i den posisjon at jeg ikke får brukt klokka som tiltenkt. Siden det nå har gått prisinsipp i saken, så hadde det vært moro å se hva det ville koste å bygge en slik USB-dings. Er det noen som har sett skjema på en en USB IrDa-dings?
Er også mottagelig for andre forslag til å komme rundt saken.