Poker

Bortne

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.09.2004
Antall liker
0
Jeg lurer på om noen her vet om det er lov å arrangere pokerturnering med pengepremier/gavekort?

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Tja.. Det skulle vel ikke være noe problem..
Hovedregelen i pengespill er sånn jeg forstår regelverket slik at: Ingen skal tjene penger på å holde lokaler eller liknende..

Dvs at dersom du drar med deg 30 pokerspillere hjem for et lag eller en turnering hvor alt av innsats tilfaller vinneren. bør det ikke være noe problem, men hvis alle de 30 må betale deg noen kroner for å sitte hos deg, så stiller det seg annerledes.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.713
Torget vurderinger
4
Herregud, vi skriver 2006 og fremdeles er man kriminell hvis man spiller poker i dette landet.

300B

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.12.2003
Antall liker
15
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
3
I prinsippet er ikke dette lov, uansett om deltagerne betaler deg for deltagelsen eller ikke. Men i praksis er det ikke noe problem om det ikke skjer i stor skala. Les: http://forbruker.no/pengenedine/article1167934.ece

Klippet fra artikkelen :

"Er det lov å arrangere pokerturneringer uten pengeinnsats?
Dersom poker spilles uten pengeinnsats (innskudd) er dette ikke ulovlig etter lotteriloven."

Dette betyr vel at man kan spille pokerturneringer lovlig, dersom deltagerne ikke betaler noe for å delta.

Jeg skal delta på en slik turnering i helgen, der premiene er sponset av Ladbrokes   :)

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.713
Torget vurderinger
4
Å spille poker uten penger er IKKE HELT det samme.
Vi er et gjeng som av og til spiller poker. Det meste jeg har tapt er 300,- på ei lang natt.
Det samme som TAXI regningen ville ha kostet for en tur på byen og hjem igjen.
Med andre ord : Vi spiller for å kose oss med minimal satsing, men like fordømt er man kriminell. Det synes jeg er for galt.

Topp Bunn