Platform til platespiller

T

Thomas1

Gjest

Noen med erfaring med platformer til platespillere hvis man sliter med mikrofoni?

Denne fra Avid er i tilfelle aktuell blandt noen få. Mins jeg har sett den til 190 pund. ( ca 2500 norske? )

I dette tilfelle gjelder det en Rega P3/24.

Kjenner Rega sitt alternativ, men ønsker ikke å skru fast en platform i veggen.

Thomas

T

Thomas1

Gjest
Takk for tipset. Hvis du synes det var vellykket, er det ingen grunn til å tro at det ikke vil fungere for meg også. Byttet litt på racket i dag slik at jeg evt kan bruke en stor 20mm polert skiferplate jeg har liggende.
Prøver begge deler tenker jeg.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.862
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Vegghylle har i mine tilfelle fungert betre enn nesten kva som helst anna (om du då ikkje bur i ein kjellar med sementgolv). I prinsippet kan du bruke kva som helst vegghylle som er solid nok, og har skikkeleg feste til veggen bak, men nokre vegghyller kan vatrast ut heilt nøyaktig, og er fine til det aller meste. Eg brukar sjølv ei gammal Targethylle av dei største.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
467
Torget vurderinger
4
OBS! Hylleplata skal være avkoblet fra veggstativet, gjerne med spikes.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.162
Man avkobler vel ikke med spikes, heller tvert imot?

T

Thomas1

Gjest
Vegghylle på mitt nåværende rom vil jeg si blir litt problematisk, da jeg har et vindu midt der den kunne passe. Når jeg gikk fra Rack til liggende Lack hylle ble det faktisk mye bedre.

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Du kan lage en plattform selv etter mål. Eller som meg få den profft og gjerne med kantprofil laget og beiset/lakkert hos en møbelsnekker. Ta så feks fire IsoClear dempeføtter fra Solid Tech. Så tilpasser du bare med antall fjører i hver fot etter vekta. Min er feks tyngre i ene hjørnet pga motoren, og må derfor ha ei ekstra fjør der. Funker som ei kule hos meg. Null feedback ved fullt volum ved å prøve ut med HiFi News test-plate. Må tilføye at jeg da også har fått vinyldeksel rundt spilleren som fjerner den akustiske feedbacken. Hadde problemer med det og. Ikke nå lenger ;D

Mvh
Geir

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Geir_O skrev:
Du kan lage en plattform selv etter mål. Eller som meg få den profft og gjerne med kantprofil laget og beiset/lakkert hos en møbelsnekker. Ta så feks fire IsoClear dempeføtter fra Solid Tech. Så tilpasser du bare med antall fjører i hver fot etter vekta. Min er feks tyngre i ene hjørnet pga motoren, og må derfor ha ei ekstra fjør der. Funker som ei kule hos meg. Null feedback ved fullt volum ved å prøve ut med HiFi News test-plate. Må tilføye at jeg da også har fått vinyldeksel rundt spilleren som fjerner den akustiske feedbacken. Hadde problemer med det og. Ikke nå lenger ;D

Mvh
Geir
Eller tre "Disc of Silence" fra samme firma og plassér dem rett i spilleren. Slet litt med en Garrard 401 i en kasse fra Aphelion (veldig solid plinth konstruksjon), nå tror spilleren at den har flytende chassis, samtidig som den beholder timingen og dynamikken som er i solid plinth konstruksjonen.

Billig, enkelt og estestisk fullt akseptabelt!

Topp Bunn