Jeg tenker å gå til anskaffelse av en (forholdsvis rimelig) platespiller, og benytter mitt eksisterende anlegg en Bel Canto Dac 2.5 som preamp. Denne har én analog inngang som jeg allerede benytter til HT-bypass (og ønsker ingen switch). Spørsmålet mitt er da om et RIAA-trinn med USB-ut (som f.eks NAD PP3 eller Rega Fono Mini A2D) vil kunne kobles direkte til DAC'en? Gutta på HFK og Soundgarden kunne ikke svare meg, annet enn at ingen av dem "trodde" dette ville gå fordi "signalet i USB utgangen i RIAA-trinnet er ment å leses av en PC, og er sikkert forskjellig fra det som skal inn i DAC'en". Selv synes jeg umiddelbart dette høres rart ut, da USB-signalet i motsatt tilfelle jo kommer fra en PC og inn til DAC'en...
Aller helst skulle jeg kansje hatt en rimelig ADC til optisk eller coax, og kanskje jeg da kan bruke en slik: Gefen, LLC - Analog to Digital Audio Adapter?
Er for øvrig klar over at dette høres rart ut i utgangspunktet, med analog-til-digital; så digital-til-analog. Men tror kanskje at om dette går vil det være bedre enn å koble platespilleren igjennom min surroundreciever.
Noen som har peil - eventuelt gidder å teste?
Aller helst skulle jeg kansje hatt en rimelig ADC til optisk eller coax, og kanskje jeg da kan bruke en slik: Gefen, LLC - Analog to Digital Audio Adapter?
Er for øvrig klar over at dette høres rart ut i utgangspunktet, med analog-til-digital; så digital-til-analog. Men tror kanskje at om dette går vil det være bedre enn å koble platespilleren igjennom min surroundreciever.
Noen som har peil - eventuelt gidder å teste?