Platespiller PSU utspenning?

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
181
Sted
Nes Romerike
Har Bryston sitt power supply MPS-2. Outputs: main outputs: ±37V/250mA og+12V/350mA. Hvilken spenning er som oftest en platespiller motor drevet med? Siden jeg pludrer litt med tanken om en platespiller så slår det meg at det må da gå an å bruke MPS-2 til noe annet enn bare en Pre? Bryston sin riaa BP 1.5 er allerede et alternativ for drifting fra MPS-2.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.795
Torget vurderinger
1
geirf2 skrev:
Har Bryston sitt power supply MPS-2. Outputs: main outputs: ±37V/250mA og+12V/350mA. Hvilken spenning er som oftest en platespiller motor drevet med? Siden jeg pludrer litt med tanken om en platespiller så slår det meg at det må da gå an å bruke MPS-2 til noe annet enn bare en Pre? Bryston sin riaa BP 1.5 er allerede et alternativ for drifting fra MPS-2.
Som regel drives platespillere med AC ikke DC (spesielt de «rimelige» men også de «dyre»), ofte i området omknring 15-24V, men også 110 V og 230 V. Selvfølgelig er det ingen «regel» uten unntak, og unntak er det mange av. I utgangspunktet vil jeg ikke «kalkulere» med å bruke MPS til noe annet en komponenter fra Bryston.

mvh
KJ

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
181
Sted
Nes Romerike
Takker for svaret. Skjønner at det ikke skal være så lett. Ulempen er alle ekstra duppeditter og ledninger, men ok, jeg er i hvert fall i gang med en prosess.

Topp Bunn