Platemesse Trondheim 02.03

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Du har nok rett til å kalle oss amatører med den fangsten; å se det fotografiske platemesseminnet ditt i aksjon var imponerende!
syns du var ganske flink selv ;) Platemesseminnet = kortidsminne, veldig i modus når jeg først setter igang. Var tidlig ute og kunne sile rimelig uforstyrra. Hørte noen selgere som et kvarters tid ut i messa kommenterte at dette var det dårligste oppmøtet de hadde sett. Skyld på treige trøndere og dårlig vær sier nå jeg, publikumstilstrømningen tok seg (godt?) opp etter hvert, men da var noen av oss allerede nesten ferdig. :cool: Apropos minnet, hadde nok en gang stor glede av Discogs/Crate Digger, var et par skiver jeg var usikker på om jeg hadde eller ikke, fort gjort i kampens hete.

Ellers var det veldig hyggelig og omsider få hilst på. Noen pils ble det tid til også. :D
Været og et digert tre i veien satte ihvertfall en effektiv stopper for meg om min tur til messa.

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
312
Hos Playtime i Trondheim ble det kjøpt ca 3 - 400 lp,er i løpet av året 83/84 mens jeg gikk skole der.
I tillegg kommer ca 200 kassetter, da jeg bare hadde en bærbar kassettspiller på hybelen.

Mener å huske de hadde nyutgivelser oppe, mens litt eldre utgivelser og plater til reduserte priser var i kjelleren.

Mye er sikkert forandret siden den gang.

Bykroa var vi ofte innom i Fjordgata vis a vis Ola Bruun?
Mistenkelig klientell der, men også noen musikere, som tildels var kjent og ble mere kjente etterhvert.

Var hjemme ett par ganger hos en kjent musiker som på de tider hadde langt lyst bleket hår.

Diskoteket - Skansen på Ila var også ett hett sted til tider.

Royal garden ble vel også åpnet da jeg var der, mange elever fra skolen jobbet der i helgene som servitører, kokker.

Ca 77-79 var Martin,s også ett sted vi var innom, da som sjøfolk, mens vi lastet ved Ila.
Ett merkelig sted den gang.

Martins kro og kaféhistorie -adressa.no

Husker en gang, en person kom bort til oss og kastet en kniv så den sto og dirret i bordplata mellom noen øl..
Hadde vist kranglet litt med en av båtens besetning på wc..

Var også noen bruktforretninger på begynnelse av 80-tallet i Trondheim med ganske godt utvalg av vinyl.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
@toillball
Utrivelige trøndelag var myntet på været, se det stoppet FrodeR her å komme seg på messa, og selskapet for dagen var bæltrivelig.
Med tanke på bildekavalkaden din over, noen ganger er det bedre å se det, enn alt som foregår i det skjulte. For min del ville jeg ikke latt unga mine vokst opp i Orkdal hvor jeg kommer fra, alt for mye knark og skit i det skjulte. Bygdenorge er storeksportør av knekk i knea til tiggerstaden, et sted må det jo starte. Nok OT her nå. ;)

Platemessa kort oppsummert for min del.
De fleste av de lokale pusherne har en god del å lære med tanke på tilstand og pris. Et minstekrav må være plastcover på platene du selger. Urealisisk å tro på mint-priser når plata ser ut som den er drept på nachspiel de siste 30 år. Besteprisen går til vindusrekka, i tillegg honnør til Elverum/Hedmark-gjengen som alltid holder god standard. Var på samme messa for knappe tre år siden. Den gang var den nede i førsteetasjen, og flere selgere den gang som ikke stilte nå. Noen som er inne i "miljøet" og vet mer?
Går en bredt ut musikalsk er det alltids noe å finne, for min del er jeg "sulten" hvis dere skjønner. I ettertid angrer jeg på flere skiver jeg lot ligge, men det kommer alltids en messe igjen, og som jeg fortalte Burnt, Mono-messe om tre uker, den siste for fire uker siden kostet dyrt.

Ingen flere her da som vil dele sine kupp/kjøp? :)

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
229
Angående plastcover, så opplevde jeg noe moro da jeg kjøpte ei billig-plate. Selger tok den ut av plastlomma for å tilsynelatende "inspisere" tilstand, deretter lot han plastlomma ligge igjen på disken og overleverte plata til meg. Syntes det var litt moro at han var så gjerrig på plastlomma så jeg gadd ikke mase etter den.
Men de selger vel plastcoverne til slike som han litt ovenfor da.:)

Topp Bunn