Platemesse på Mono, Lørdag 13.02.10

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Minner om at det er klart for messe igjen på Cafe Mono i Pløens gate (v/Youngstorget) førstkommende lørdag fra klokka 10. Fri inngang.

mvh

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Og som alltid er det neppe noe vits i å dukke opp før rundt 14.00.

;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
vel......

dørene åpner 10:00

10:07 den første tusenlappen ryker

10:14 står og lurer; "faen, har jeg den eller ikke?"

10:23 2100.- 2200.- 2300.- 2400.- værsågod.

10:41 "skitt, den har jeg ikke sett før."

10:54 "skal, skal ikke?"

11:01 "skal"

11:06 blakk, 5 lapper good gone.

11:07 tørst

11:08 1 pils takk

11:28 1 pils takk

11:48 1 pils takk

12:08 1 pils takk

12:28 1 pils takk

12:48 pissepause

12:58 1 pils takk

13:18 1 pils takk

13:38 1 pils takk

13:58 shit! bussen til pocket valley gikk for 4 minutter siden, "rakk" ikke den. 1 pils takk

14:18 må løpe. pocket valley neste

yup! har en plan.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
:D

Med andre ord kan dere andre som har tenkt til å ta turen se på Eros og meg som forposten. Vi lover å rapportere i denne tråden om det er bra utvalg der. Så slipper dere å være der så tidlig. Bomturer er jo så kjedelig.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
fint om dere andre kommer seinere. Det er alltid greit med ekstra armslag i starten.

tror nesten jeg må køye jeg, må lade batteriene til helga. 8) ::)

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.106
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Ska se om jag kan få til en tur og ta nån pils med er, skulle vært bortreist fra morningen, men skall nå på fest til kvellen
isteden, greit med noe maltdryck føre så man kjenner sig ledig og fin når man ankommer festen. Gir beskjed

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
forandring i planene.

11:28 arveprinsen kommer

.........barnevakt.............. dvs. null pils

12:33 arveprinsen blir hentet

12:34 fortsetter som planlagt, men med utvidet tid for å ta igjen det tapte.

*kremt*

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
ErosLoveking skrev:
vel......

dørene åpner 10:00

10:07 den første tusenlappen ryker

10:14 står og lurer; "faen, har jeg den eller ikke?"

10:23 2100.- 2200.- 2300.- 2400.- værsågod.

10:41 "skitt, den har jeg ikke sett før."

10:54 "skal, skal ikke?"

11:01 "skal"

11:06 blakk, 5 lapper good gone.

11:07 tørst

11:28 1 pils takk

11:48 1 pils takk

12:08 1 pils takk

12:28 1 pils takk

12:48 pissepause

12:58 1 pils takk

13:18 1 pils takk

13:38 1 pils takk

13:58 shit! bussen til pocket valley gikk for 4 minutter siden, "rakk" ikke den. 1 pils takk

14:18 må løpe. pocket valley neste

yup! har en plan.
Bra!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
får håpe de har noen cder der. ellers kopierer jeg drikkeplanen din eros

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
ErosLoveking skrev:
Hør hør !

Fingern, ingen fare, vi skal nok få i deg annen alkohol enn øl. Jeg skal på noe jeg er redd blir et veritabelt sjøslag på fredagen, så jeg er nok nødt til å hoppe rett på spritflasken for å holde formen. Og unngå å sovne før 14.00

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:
Hør hør !

Fingern, ingen fare, vi skal nok få i deg annen alkohol enn øl. Jeg skal på noe jeg er redd blir et veritabelt sjøslag på fredagen, så jeg er nok nødt til å hoppe rett på spritflasken for å holde formen. Og unngå å sovne før 14.00
Øl er ikke tingen for skroget mitt men alternativer så gode som noe finnes der ute for de som leter

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.106
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Lykke til imorrn, kommer ikke, tids skjema spricker! må levere barnen først,bla men vi ses neste helg ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
cash 63 skrev:
Lykke til imorrn, kommer ikke, tids skjema spricker! må levere barnen først,bla men vi ses neste helg ;D
det blir bra!

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.810
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Noen som klarte å holde seg oppreist til messa? -og husker hvordan det var ? ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
oppreist før, under og etter faktisk.
Vel hjemme nå. Short med tid, men et lite referat kommer når skrotten våkner i morgen ettermiddag/kveld.

klar for mer ståk og spetakkel, så platekofferten fylles for natta.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Jøgga skrev:
Det holdt hardt. Men den store knekken kom først da de nektet å servere sprit før 13.00, det var en så forskrekkelig opplysning at jeg ble på gråten. Takk og lov at Eros, Fingern og Brasse var der og støttet meg frem til frihetens klokkeslett.

Takket være sikker losing fra Eros forlot jeg åstedet med en god pose knallskiver. Takk og lov at det ikke er minibank på mono, da hadde nok rotta til Fingern knirket under vekten av vinyl.
Storartet av Fingern å kjøpe vinyl for så å legge den inn på pensjonat hos meg til han har egnet spiller i Stallen ;D

Jeg så ikke én eneste progskive, la oss kalle det et høydepunkt blant mange.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Roberten skrev:
Jøgga skrev:
Det holdt hardt. Men den store knekken kom først da de nektet å servere sprit før 13.00, det var en så forskrekkelig opplysning at jeg ble på gråten. Takk og lov at Eros, Fingern og Brasse var der og støttet meg frem til frihetens klokkeslett.

Takket være sikker losing fra Eros forlot jeg åstedet med en god pose knallskiver. Takk og lov at det ikke er minibank på mono, da hadde nok rotta til Fingern knirket under vekten av vinyl.
Storartet av Fingern å kjøpe vinyl for så å legge den inn på pensjonat hos meg til han har egnet spiller i Stallen ;D

Jeg så ikke én eneste progskive, la oss kalle det et høydepunkt blant mange.
Har du sett hva som egentlig lå gjemt inni det "coveret" som er i pensjon hos deg. Hold deg fast! ikke gråt av glede! EN YESskive fra 1973. En LP med en låt på hver side. Med gitarsoloer på 17min. troll og annet skøy som korer. Du er den utvalgte Roberten! Hurra! Hurra!Hurra! Progen leve! Progen Leve!

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Hehehe, nå satt jeg ingefærølen i halsen, Fingern ;D Hadde Childish blitt erstattet av Yes ville det vært hinsides spektakulært !

Prog er jo gøy for de som liker slikt, ingen tvil om det, men jeg synes at platemessene på Rockefeller har hatt en sterk overvekt av nisser og troll i britisk marihuanatåke.
At det ikke var slik på mono kan rett og slett være at den er mye mindre og mer oversiktlig. Selv om jeg kanskje tror at det var mer musikk i min gate der.
Lenge siden jeg har sett så mye jeg kunne tenkt meg på en platemesse, så jeg stiller med et smil neste gang mono åpner dørene for musikknerder. Og forhåpentligvis litt mindre fylleknekt :D

EDIT: en grunn til sukksessen er garantert at Eros fortalte hvilke selgere det var verdt å bla i bunkene til. En los er gull verdt.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Mye bra! spesielt i de bunkene hvor vi bladde. Så et progskilt på noen stabler nærmere døra. Grøsset dypt! Så det stod noen underlige fans med rare hatter og bjeller på klærne og siklet over progbunkene mens de pattet på dype piper med knarkotika

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
65finger skrev:
rare hatter og bjeller på klærne
Det beste med gjøglerne er at de er lette å få øye på. I grunn sympatisk av de å ha bjeller på klærne slik at de ikke kan snike seg uforvarende opp bak ryggen og overrumple en skrøpelig garagerocker.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Det var mye bra plater å kjøpe. Selv fikk jeg kjøpt en god bunke med CDer. garagesamlere og annet snadder

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Det var sentralen folk på Mono altså... Jeg var såvidt innom, men gadd ikke begynne å bla ordentlig. Titta såvidt i noen kasser hvor det var plass, men det var ikke noe gull å se. Dette var jo ikke sånn kjempetidlig da, for jeg var innom en tur på Ringstrøm og Tronsmo først. Kunne trengt noen som pekte ut hvilke selgere man bare kan overse.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
65finger skrev:
du husker hun listig men søte progdamen som solgte progsingler (dobbelt LPs for å få plass til gitarsoloene) det var progGunnar en snedig progtranse!!
;D

Det var veldig mange bra plater, som sagt er jeg glad for at jeg var for lat til å gå flere enn to turer til minibanken.

Wergeland, lengst inne til høyre var det en svenske med mye bra, og nede ved passasjen inn til Q var det også mye fint. Fikk blant annet kjøpt meg de to første Dipsomaniacs lp'ene. Ikke at det hjelper deg i ettertid..
Fra 11.30 til 15.00 var vi på Q og vurderte dagens fangst. Sosialt etterspill er viktig.

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
Wergeland, lengst inne til høyre var det en svenske med mye bra, og nede ved passasjen inn til Q var det også mye fint. Fikk blant annet kjøpt meg de to første Dipsomaniacs lp'ene. Ikke at det hjelper deg i ettertid..
Svenske innerst til høyre... Er det han som alltid har mye post-punk/new wave og noe am. 80's indie på vinyl?

Alle Dipso-platene har jeg jo på vinyl. Dipso-debuten er den eneste plata som jeg har likt så godt at jeg har måttet skulke skolen. Spilte den om og om igjen til 5-6 om morran, sov tre timer og fortsatte med Bummble-bee Eyes på repeat. Gode dager på gutterommet på nittitallet. Skal se om jeg finner et bilde av anlegget fra den tida.

Var det førsteutgaven av Bumble-bee på lilla vinyl eller opptrykk på sort du fant? Jeg harlilla og sånn i ettertid når man har begynt å bry seg om lydkvalitet skjønner jeg jo at dette er en fryktelig dårlig pressing.
Spilte Bumble-bee Eyes for ikke så mange månedene for første gang på en "god" vinylrigg og det låt jo ikke bra. Tror pressingen på sort vinyl er bedre.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Om du legger til godt utvalg i godrock tror jeg beskrivelsen av selgeren er spot on.
Den er på lilla vinyl, har ikke hørt på den enda så kan ikke mene noe om lyden enda. Da den kom ut var det dessverre hipp som happ om jeg kjøpte cd eller vinyl, så Dipsomaniacs har kun vært på plast i heimen frem til i går. Angrer på det nå, har kostet meg dyrt å dubblere en del 90talls plater på vinyl.
Når jeg tenker på det angrer jeg også på at jeg ikke kjøpte Dipso 7" han hadde i går.

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
Om du legger til godt utvalg i godrock tror jeg beskrivelsen av selgeren er spot on.
Den er på lilla vinyl, har ikke hørt på den enda så kan ikke mene noe om lyden enda. Da den kom ut var det dessverre hipp som happ om jeg kjøpte cd eller vinyl, så Dipsomaniacs har kun vært på plast i heimen frem til i går. Angrer på det nå, har kostet meg dyrt å dubblere en del 90talls plater på vinyl.
Når jeg tenker på det angrer jeg også på at jeg ikke kjøpte Dipso 7" han hadde i går.
Hvis det var Subterfuge 7ern som kom etter Bumble-bee så inneholder den to knallåter.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Svensken dere snakker er min gode gamle svirebror Jonas fra Lund. Vi har vært med på mange sjøslag verden over, og beseiret den dårlige smak med god garagerock og punk. De gangene han selger, så er det gjerne noen kasser med soul/garage/r´n´b/rockabilly-singler fra en av hans uttallige plateturer i a m e r i k a.
Kan faktisk tittulere seg med noe så fantastisk som "Professor i Rock". Ikke kødd, han jobber ved universitetet i Lund som nettop det.

Ved siden av ham sto Bulle, som er arrangør av messa, og bl.a kjent som en notorisk platesamler, og ikke minst som traktør av trommene i band som Siste Dager Hellige, Betong Hysteria, Lust-O-Rama. Highrollers og Moods.

Helt i enden, ved døra mot Q, og som solgte Dipso-greiene, sto en annen god gammel kompis og svirebror av meg, Thomas. Kjent som vokalist i det nå for lengst begravde Oslobandet The Graves. Den mannen som lurte meg til å starte med og samle originale US-garagesingler på eBay. Sammen utgjør vi "The Singles Klubb". To menn, singler, platespiller og mengder alkohol. (ikke bra ::))

Det var dagens lille "Who´s who" ;) ;) ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er fint med litt mimring, Eros. Små anekdoter som vi kanskje ikke blir klokere av, men i alle fall underholdt. Og underholdning er ikke noe vi har altfor mye av, selv om vi har endel av det også. Fritt frem for de gode historier sier nå jeg. ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
jo takk skal du ha. :)
Det verden trenger er mer farge, så da tenker jeg at jeg tilsetter litt av min. Uinteressant og navlebeskuende? Vel da er det bare å la vær og lese, er ikke verre enn det.

Forøvrig var det veldig hyggelig å få møtt fingern og Brasse.
På tide vil sikkert noen si, etter timesvis med ralling over tastaturet og HFS. ::)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
ErosLoveking skrev:
jo takk skal du ha. :)
Det verden trenger er mer farge, så da tenker jeg at jeg tilsetter litt av min. Uinteressant og navlebeskuende? Vel da er det bare å la vær og lese, er ikke verre enn det.

Forøvrig var det veldig hyggelig å få møtt fingern og Brasse.
På tide vil sikkert noen si, etter timesvis med ralling over tastaturet og HFS. ::)
veldig hyggelig å treffe deg også Eros. hva med foreleserrollen du forpliktet deg til i fjor :( Dr. Eros går på lavbluss vedr. voksenopplæring for tiden

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Dr.Eros lever i beste velgående, men da bak platespakene under et annet navn. ;)

På tide med en samlertråd snart? Da tenker jeg på samleplater, hvilke, hva og hvorfor......
"Lurte" jo Roberten til å kjøpe 12 volum av Teenage Shutdown-serien igår. Sporty gjort, men han blir nok ikke skuffet. :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
ErosLoveking skrev:
Dr.Eros lever i beste velgående, men da bak platespakene under et annet navn. ;)

På tide med en samlertråd snart? Da tenker jeg på samleplater, hvilke, hva og hvorfor......
"Lurte" jo Roberten til å kjøpe 12 volum av Teenage Shutdown-serien igår. Sporty gjort, men han blir nok ikke skuffet. :)
Vil også ha Teenage Shutdown samlere på de pene små sølvplatene du vet

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Wergeland, han hadde en liten håndfull Dipso 7", jeg husker ikke i farten hvilke titler det var.

Føler meg overhodet ikke lurt nei, slik "luring" krever jeg mer av ;D

Jasså Fingern, du er ute etter coastere til å sette romglasset på ? :)

Topp Bunn