Platemesse på Mono, Lørdag 08.05.10

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
plater i bagger og poser gikk enda fetere....... ;D ;D ;D ;D

godt hjulpet av øl i timesevis. Moro!!! ;) ;)
Det er jo du som er proffen, så ingen regner vel med noe annet enn at du er forberedt med spesialbager og det som trengs av utstyr. Kanskje en liten grammofon på innerlommen, i den andre en flaske heimert til karsken. ;)

Men er ikke shopaholic-tendenser litt feminint, alternativt litt symptomatisk for lettere bipolare lidelser?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
baluba skrev:
Men er ikke shopaholic-tendenser litt feminint, alternativt litt symptomatisk for lettere bipolare lidelser?
satser på det feminine kortet. Viktig å kjenne på sine feminine sider. "Homo light" ;)

Tror ikke jeg er bipolar, men det får andre avgjøre. ::)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Brasse skrev:
var lettere kaotisk der en stund. Chablis, rom/cola og øl fløt temmelig fritt. ;D

Pen bunke Roberten sikret seg. Som alle kan se i bakgrunnen der, så har han lært seg å telle til "10" ::)
Nå også kjent som begrensingens mester. :-X ;D

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Her er bordet ryddet.

Og til de som etterlyser labelshots, jeg var der kun for å sosialisere
Jeg har et bilde til, men har fått beskjed om "no internets". ;D

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
ErosLoveking skrev:
Brasse skrev:
var lettere kaotisk der en stund. Chablis, rom/cola og øl fløt temmelig fritt. ;D

Pen bunke Roberten sikret seg. Som alle kan se i bakgrunnen der, så har han lært seg å telle til "10" ::)
Nå også kjent som begrensingens mester. :-X ;D
Det var lystig stemning på Q ja ;D Bra folk, bra kjøp og herlig munngodt har gjerne den effekten.
Gikk vel på en smell når det gjelder antall, en vakker smell.
Men, det var slettes ikke bare jeg som kom hjem med langt flere skiver enn planlagt, Eros ? :D

Køen til Hollies var monumental. Og svært veloppdragen.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Roberten skrev:
:-X ;D

Men, det var slettes ikke bare jeg som kom hjem med langt flere skiver enn planlagt, Eros ? :D

Køen til Hollies var monumental. Og svært veloppdragen.
Køen til Hollies burde gått motsatt vei og inn i platebaren. Det ville vært imponerende.

Forøvrig sprakk budsjettet på messa med ca 500.-, ikke så ille med andre ord. Mye fint til rundt hundrelappen.
Verre var det med handelen senere på ettermiddagen. ::)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
GODKJENT"

Var jo relativt morgenfrisk og på plass 10:04 .
Bunken ble inspisert av diverse kompiser som kom forbi. Tror utvalget stod til "godkjent"

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
ErosLoveking skrev:
Køen til Hollies burde gått motsatt vei og inn i platebaren. Det ville vært imponerende.

Forøvrig sprakk budsjettet på messa med ca 500.-, ikke så ille med andre ord. Mye fint til rundt hundrelappen.
Verre var det med handelen senere på ettermiddagen. ::)
Det ville vært legendarisk, og fullt fortjent, om køen gikk inn i platebaren.

Med tanke på townes sin frustrasjon over utvalg og prising på bruktskiver mellom de syv fjell følte jeg meg virkelig heldig i går. Bra utvalg og finfine priser. Den dyreste skiva jeg titet på i går kostet 300, og jeg fikk den for 150 pga grupperabatt. Så økonomisk var det svært bærekraftig. På mono vel å merke. Handelen senere på ettermiddagen må vel kunne betraktes som et impulskjøp :D Og selv om vi fikk bra med rabatt kan jeg ikke fri meg for å lure på om det var knakende nødvendig..

@Brasse, godt, det bildet er stemplet for private use only.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Roberten skrev:
Handelen senere på ettermiddagen må vel kunne betraktes som et impulskjøp :D Og selv om vi fikk bra med rabatt kan jeg ikke fri meg for å lure på om det var knakende nødvendig..
Har ikke turt å åpne boksen ennå. Tung er den også.

Her er mitt dyreste kjøp. Fikk med ei skive på kjøpet + bra avslag på et par til.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Og helt fantastisk gjennomarbeidede og velfunderte tekster som virkelig treffer i hjerterota.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Et siste bilde fra messa denne gang. Noe så sært som en norsk pressing av et amerikansk 70's punkrockband som aldri solgte mange skiver. Har den selvsagt (?) fra før, men ikke denne utgaven. OOOps, var visst samlegenet som slo hardt inn et lite øyeblikk.
Til mitt forsvar så er dette pre-Lyres utgivelse og jeg er blodfan av The Lyres /Jeff Monoman Conelly.

Forøvrig en hyggelig og etterhvert svært så lystig lørdag i Tiggerstaden. Fikk et gjensyn med noen HFSere og et første møte med Zomby_Woof :D

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Storveis å møte Zomby_Woof, særdeles sportix av ham å henge med på et par utepils !

Z

Zomby_Woof

Gjest
Og mange takk for øl, selv om den ene ble utsatt for grovt alkoholmisbruk...  ;D

Hyggelig å treffe Eros og Roberten.  

Lurer forresten på hva jeg skal tvinge Roberten til å høre på neste gang... Noe Soundscapes-greier fra Robert Fripp?  8)

Visst finnes det noe som heter The league of gentlemen fra den kanten også, forresten..

Og sporty, ja. Jeg snek meg vel unna siste timen av dugnaden i borettslaget. Einar G. ville nok blitt veldig skuffet.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Beklager Zomby hvis jeg og Roberten kunne oppfattes som en smule ustø i ganglaget. Vi skylder på mye bagasje.....

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
ErosLoveking skrev:
Beklager Zomby hvis jeg og Roberten kunne oppfattes som en smule ustø i ganglaget. Vi skylder på mye bagasje.....
Nemlig ;D

Jeg er klar for hva det måtte være Zomby_Woof, det er klinkende klart at du har mye å fare med, så det ser jeg frem til :) Jeg har faktisk hørt noe av Robert Fripp, det vil si, jeg har hørt et småvittig og interessant foredrag med Robert Fripp http://open.spotify.com/album/3G88wx9XVdQJiOVYdM5CFW
Virker som en bra fyr.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Og mange takk for øl, selv om den ene ble utsatt for grovt alkoholmisbruk... ;D

Hyggelig å treffe Eros og Roberten.

Lurer forresten på hva jeg skal tvinge Roberten til å høre på neste gang... Noe Soundscapes-greier fra Robert Fripp? 8)

Visst finnes det noe som heter The league of gentlemen fra den kanten også, forresten..

Og sporty, ja. Jeg snek meg vel unna siste timen av dugnaden i borettslaget. Einar G. ville nok blitt veldig skuffet.
Det het såvidt jeg husker "League of crafty guitarmen" eller noe slik, og var et konsept som Fripp turnerte med rundt 1990. Det hele bygget på seminarer der gitarister lærte å bruke det de kunne til det ytterste istedenfor å lære nye grep etc, for selv om du bare kan tre grep så skulle de utnyttes til det fulle. Det konseptet har også vært innom Norge. Jeg tror det var musikkskolen i Aurdal som hadde et slikt seminar med Fripp.

Rektor på musikkskolen i Aurland var på den tiden en kjent skikkelse i avantgarde-miljøet i Norge. I farten husker jeg ikke hva han heter, men han var særingen i musikkavisen Puls etter at Tore Olsen og Skjækleseter forlot skuten for å starte Beat.

Z

Zomby_Woof

Gjest
The league of crafty guitarists er et annet prosjekt igjen, eller et tredje eller fjerde. Husker ikke i farta. ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
The league of crafty guitarists er et annet prosjekt igjen, eller et tredje eller fjerde. Husker ikke i farta. ;)
Det er umulig å følge med på Fripps alle krumspring hvis man ikke er fan. Liker duden, men det får være grenser for meg også. ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest

Her har vi forresten 'Under heavy manners' fra plata på bildet.  8)

Og, ja. Det er umulig å følge med i alt han har gjort.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Fripp ja, mannen som er genuint opptatt av lyder, det stikk motsatte av oss her på hi fi sentralen som er opptatt av musikk ;)

Har en neve plater med han som står for jomfrutur på spillern. Jeg må si jeg er meget spent på hva han vrenger ut av høyttalerne ;o)

Topp Bunn