Platebag?

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Jeg har insett at det å traske rundt i Oslo by på jakt etter det sorte gull ikke løses best med plastposer eller rygsekker som akkurat ikke passer. Så; hva bruker folket på jakt? Trenger noe som tar ca. 20 LP-plater, dvs. en indre dimensjoner på ca. 31x31 cm. Den bør helst være solid og gjerne med festlig trykk og/eller farge. Jeg er ingen moteløve, så den trenger ikke å være overveldende fancy.

Her er et par alternativer jeg synes interessante så langt:

http://www.htfr.com/more-info/MR195034 - Yay, Technics. Ser solid ut, men må bestilles fra ytlandet.
http://www.spreadshirt.net/no/NO/Ma...Products/detail/article/6975436/department/5/ - Yay, Pi. Dog like dyr som Technics og ser ikke like solid ut.

Forslag?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
De bagene du linker til er sikkert nette og fine i formen, men jeg vil tippe at de ikke har all verden av levetid. I hine hårde dager hadde jeg lignende varianter selv.

Så "lyset" for endel år siden og har den samme bagen på 6-7 året nå.
Samme som på bildet, men uten fancy-smanchy påtrykk. (liker det best litt diskrét) Kjøpt hos instrument/utstyrs butikken "Filter" den gangen de lå i Operapassasjen og haddde stort lokale. Vet ikke hvordan lagerføringa deres er i den nye butikken i Skippergata.

Det er flere geniale ting med denne bagen.
- Utrolig sliteserkt stoff (som også gir overraskende god beskyttelse mot fukt (les: regn) Ikke minst fordi lokket dekker over så godt.
- Ekspansjonsreimer på sidene (se bildet - superenkle og slakke/stramme) Kan ved fullt slakk ta 50 LP´er. (yup! bæresystemet tåler vekta uten problem)
- Kraftig skulderreim, men smartingene har også lagt inn bæreseler, skjult i eget rom på baksiden, så du kan bruke den som ryggsekk. Utrolig praktisk når kiloene røyner på.

Har hatt mye glede av den på utenlandsturer som innbefatter vinylhamstring. Kjekk og ha på ryggen, og går fint fint inn som håndbagasje på fly.

Anbefaler deg på det varmeste å sjekke den ut før du bestemmer deg.

Produsent er "Kaces" og pris dengang var ca 500.-

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Interessant. Er det samme som denne?

Tror kanksje den blir litt i største laget, da jeg ikke vanligvis har behov for plass til 50 plater av gangen.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg synes nå at når man går gatelangs etter vinyl bør man ha noe standsmessig, gjerne i dempet Koppreitan-stil. Hva med en pastellblå melkekasse på bagasjebrettet av en eldre herresykkel?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
larsggu skrev:
Interessant. Er det samme som denne?

Tror kanksje den blir litt i største laget, da jeg ikke vanligvis har behov for plass til 50 plater av gangen.
Det er samme bag ja. På bildet er den stor, fordi ekspansjonsreimene er helt ute.

Kan ta bilder av min i morgen med få plater i så du kan sammelligne. Den blir betraktelig smalere med stramme reimer.
(det beste er å sjekke i butikken til Filter i Skippergata 33, og teste selv.)

Nå er det på tide å lufte platekoffert og bag igjen. Klubb-Øya kaller. ;) ;) ;)

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
totte skrev:
Jeg synes nå at når man går gatelangs etter vinyl bør man ha noe standsmessig, gjerne i dempet Koppreitan-stil. Hva med en pastellblå melkekasse på bagasjebrettet av en eldre herresykkel?
Sykle i Oslo? Så suicidal er jeg da ikke. ;)

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
ErosLoveking skrev:
[...]

Det er samme bag ja. På bildet er den stor, fordi ekspansjonsreimene er helt ute.

Kan ta bilder av min i morgen med få plater i så du kan sammelligne. Den blir betraktelig smalere med stramme reimer.
(det beste er å sjekke i butikken til Filter i Skippergata 33, og teste selv.)

Nå er det på tide å lufte platekoffert og bag igjen. Klubb-Øya kaller. ;) ;) ;)
Supert, kan være interessant å se bilder av den i (og etter) bruk.

God tur! :)

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
larsggu skrev:
totte skrev:
Sykle i Oslo? Så suicidal er jeg da ikke. ;)
Sykle, nei. Koppreitan triller.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.696
Torget vurderinger
28
Jeg var innom Dagestad igår og kan fortelle at han nå har en mengde fine bager og vesker i butikken. En tur innom anbefales på det varmeste, selv fikk jeg ny håndbagasjeveske og jobbveske.

Topp Bunn