Pioneer stereo receiver model SX-828

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Antall liker
4.304
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
2
Var innom verkstedet til en kompis i går, på lageret der stod en klassisk Pioneer receiver fra tidlig 70-tall(?). Fikk ikke testet den, men satte strøm på og det er lys i den.
Noe å satse på? Han vil selge den til meg, men lurer jo på pris...

Bilde fra nett:
1732618024772.jpeg

Ser at det er mengder med deler å få tak i til disse på eBay. I tilfelle det er noe som må repareres...

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
08.03.2005
Antall liker
3.899
Torget vurderinger
0
Gå in på ”Hifishark”, där kan du se vad folk begär för denna modell.

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Antall liker
4.304
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
2
Gå in på ”Hifishark”, där kan du se vad folk begär för denna modell.
Har allerede sjekket, null treff på Hifishark!
Det ligger noen ute på Ebay, men der er det veldig mye overpriset skrot.

Det kan se ut som en populær modell siden det finnes mye deler tilgjengelig. Tenker jeg gir eier et ok tilbud, så ser jeg om han aksepterer. Må nok først sjekke at den virker. Gjør den det, så er det en flott vintagesak som passer fint til noen av mine gamle høyttalere. Han hadde noen gamle halvstore Bose høyttalere også, får kanskje dem på kjøpet...

Sist redigert:

geirendre

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.12.2017
Antall liker
1.074
Sted
Bodø
På Ebay så kan du filtrere på 'Sold' items, og da ser hva enheter faktisk har blitt solgt for, ikke bare hvilke fantasi priser folk legger ut ting for.
Uansett så er vel en fornuftig pris det du syns er greit å betale og det selger er fornøyd med å få for den.
Når det gjelder reparasjon så er det lite unike komponenter i slike receivere, så det burde ikke være noen grunn til ikke å kjøpe.
Såfremt den er i relativt ok kosmetisk skikk da.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Antall liker
7.351
Ligger en SX - 535 på finn som ligner veldig på din til 3500. Gir vel en pekepinn.

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Antall liker
4.304
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
2
Flott tips med å sjekke "sold" på Ebay. Var ikke klar over den funksjonen, og da ser man med en gang hva som er forskjell på det varene legges ut for, og hva de egentlig selges for. Veldig greit!

Topp Bunn