pioneer pl530

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Hei.
har fått tak i en slik platespiller,noen som har noen formening av hva denne er værd,ga selv 500kr,men er litt nyskjerrig hva dere mener der ute,satt en philips pick up,som jeg bytta ut veldig raskt med en ortofon som var meget bedre.Platespilleren er forøvrig i veldig bra stand,og regner med og beholde denne,etter at jeg solgte denon dp57l,noe jeg angrer litt på ::)hehe..
setter pris på tilbakemeldinger her :)

hifi forøvrig.
nad 208-effekt
4stk cerwin vega at100
nad av117-forforstærker
technics-sh8065-equalizer
nad cd 542
kenwood kd 1033
dual-cs 505-3

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Antall liker
77
Torget vurderinger
7
Hei !
Jeg fikk akkurat tilbake min Pl-530 med nye elektrolytter, så nå orker den i alle fall å snurre fort nok...

Jeg synes den spiller overaskende bra. Det er den eneste direkte-drevne helautomatiske spilleren jeg har, så sammenlikningsgrunnlaget er jo ikke fullkomment, men den låter over gjennomsnittet i alle fall.

Jeg kjøpte den sammen med en masse annet, men har nok betalt rundt 750,-

mvh:
Stian

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
hei.
ja se der var det en til ;D.lurte på hva slags pick up du har på din,vurderer og få tak i en original til min,ortofonen jeg bruker nå fungerer jo greit da men,kanskje best med den originale tror jeg ;)

mvh gøran

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Antall liker
77
Torget vurderinger
7
hei !
Jeg har den originale Pick-up´en, men cantilever/stift er ødelagt. Det er vel mulig å kjøpe en ny, men jeg har satt på en Ortofon VMS20E Mk2 jeg hadde liggende. Jeg prøvde den med en Shure M97x også men den har litt lavere output, og kledde ikke denne spilleren like godt som ortofonen. Til vanlig bruker jeg M97x på en Rega Planet med den originale Acos-armen. Der fungerer den bra synes jeg.

Kunne tenke meg at en Shure M75 med ei god nål ville finke godt på Pl-530.... Jeg har denne på flere andre spillere, og liker disse veldig godt.

mvh:
Stian

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.862
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er mykje som kunne funka godt på spelaren. Men du har ein arm som er i tyngste laget for Shure. Dersom du ikkje er innstilt på å bruke mykje pengar, er Denon DL 110 ein pickup som ikkje er så verst fornuftig. DL 103 er ein vesentleg sprekare pickup, men han kostar meir. Du har også større utfordringar når det gjeld riaa, sidan DL 103 treng MC-inngang. Denon førast gjennom Hifiklubben.

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
hei.

den denon dl110 skal jeg kikke nærmere på,da blir det nok snart en sånn tenker jeg,takk for tips Arve ;)

mvh Gøran

Topp Bunn