pickuptips?

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
100
Sted
Drammen
Torget vurderinger
55
Hei

Hvilken pickup vil være god match til en Well Temperd Classic med WT arm. Jeg har enda ikke fått spilleren så jeg har ingen formening. Jeg har en Ortofon Kontrapunkt C liggende. Vil den være god match?

Enn feks Dynavector XX2?
eller Lyra Helikon?

Rudi

Æresmedlem
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
17.621
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Det er iallefall en spiller/arm combo med lite egenlyd, nesten en litt monitoraktig lydende spiller om jeg får lov til og utrykke meg slik. Jeg tror at en Lyra Helikon fort kan bli lydende litt sterilt på denne spilleren, men det kommer jo mye an på riaa'en din også da seff.
Skulle jeg hatt meg en sådan spiller igjen ville jeg gått rett på en Ortofon Rohman eller f.eks en Benz Ruby eller enda dyrere Benz......... men det er meg og min smak ;)

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
100
Sted
Drammen
Torget vurderinger
55
Hei Rudi!

Takker for svar.

Hvordan tror du Kontrapunkten vil fungere? Riaen som skal brukes er en Einstein Turntables choice.

Synes du spilleren er lite dynamisk?

Rudi

Æresmedlem
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
17.621
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Lite dynamisk ??............. er ikke noen problemstilling jeg kan huske fra den tiden jeg hadde en slik spiller. Hvis noen tror siliconbadet stjeler dynamikk så tror jeg de er litt på tyttebærtur, denne armen/spilleren er veldig bra til prisen og jeg kunne faktisk tenkt meg og ha en slik en i sammlinga etterhvert igjen.

Hvordan en Kontrapunkt vil passe i denne spilleren med en Einstein riaa har jeg ikke noen formening om........ har aldrig hørt comboen......... men tar gjerne i mot en innvitation senere hint-hint ;)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Handla einstein riia ? den blir det gøy å høre om etterhvert....ES

Topp Bunn