Pickering.

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
20160805_125519.jpg

Hei!
Har en Reserve spiller i form av en Technics dd spiller. Og MM delen i Accuphase Ad30 riaa er relativt oppegående.
Så det jeg lurer på er hvilken av disse mm pickups er verdt å satse på.?
De trenger begge ny stift. Det finnes uhorvelig mange steder som selger stifter.
Hvilket firma, og hvilken stift kan dere anbefale meg? :)
Arild D

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Antall liker
805
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
V-15 Micro 4 er en uvanlig modell som ikke varte så lenge, skal i følge kjennere være god den.
JICO leverer nå plutselig en elliptisk til denne for 56$ med designasjon D4ACE, som må være gode nyheter.

XV-15/625 er en velkjent klassiker jeg har gode personlige erfaringer med.
Her kan du fritt benytte stifter fra Stanton sin 680\1 range.
JICO leverer ett utvalg Stanton opp til type Shibata (167$) her, se etter designasjon D6800 og kjøp den dyreste du har råd til.
JICO leverer også en dedikert Pickering XV-15 Shibata (D2000Q) til 133$ som da er beste kjøp til denne.

Så du må jo selvfølgelig beholde begge pickups.
Og handle fra JICO.

Jørgen.

[h=2][/h]

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Antall liker
805
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
Kjøp den, og ikke vær redd for å prøve Pickering/Shibata`n i din andre platespiller også.
Mulig overraskelse på gang :)

J

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Antall liker
805
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
Helt enig.
Bortsett fra at det ikke er noe som heter retro PU`s.
Det blir i tilfelle vintage, men i denne sammenheng er nok Klassiske MM`s den beste betegnelsen.
Og det er absolutt ingen grunn til at en klassisk mm skal låte noe dårligere enn en nyprodusert, mye heller tvert i mot.

Men ellers helt enig, bortsett fra at Or..fon låter kjedelig uansett, så sant det ikke er snakk om orkesterverk og kanskje opera.

:)

J

Topp Bunn