Philips GA 407

BjørnO

Fersking
Ble medlem
23.02.2016
Antall liker
0
Heisann folkens, er ny her på forumet.
Har en gammel Philips platespiller etter min far, så jeg har noen spørsmål angående denne.
Det er en Philips Type22GA407/05T.

1. Hvor skaffer jeg ny drivrem av god kvalitet?

2. Denne platespilleren har pickup festet i en ramme som er noe shabby, kan jeg bruke en annen type pickup isåfall har dere noen gode tips?
Har sett at AT og Shure har noe, men trenger litt input.

MVH
Bjørn Olav

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.546
Reim fåes fra bl.a. Stiftservice. Når det gjelder PU er jeg litt usikker. Er PU festet på en "slede"? Orginal Philips PU er faktisk ganske så god så en ny stift vil kunne gjøre susen her. Dessuten vil ikke denne spilleren kunne utnytte potensialet til en bedre PU.

BjørnO

Fersking
Ble medlem
23.02.2016
Antall liker
0
Heisann, jo PU er festet i en slede ja. PU er av typen Gp400 så trenger en 401 nål, og en ny slede viss disse er å oppdrive. Fikk en melding om at opphenget i pu var gåent siden pu'er på 70 tallet car ment å vare 1 år, dette vil jeg påstå er tullsnakk. Spilleren spilte like godt for ti år siden som den gjorde på 70 tallet. Spilleren ble dessverre satt unna når drivrema gikk, men nå er det på tide med overhaling. ER og på utkikk etter GP412 pu.

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Antall liker
1.186
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Pass på at du får riktig reim når du bestiller. Jeg kjøpte en på E-Bay, og den var for tykk og hard som medførte at hastigheten ble feil.
Jeg har sett at dette er et problem som flere har opplevd. Pickupen er god, og GP412 er akkurat samme pickup som din i annet hus.
Original GP412 stift er nær umulig å finne, men jeg kan anbefale å kjøpe EVG N75ED type 2 stift fra E-bay. Dette er en stift til Shure M75, men passer fint i Philipspickupen.

Jeg sender deg en melding om slede.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.546
Heisann, jo PU er festet i en slede ja. PU er av typen Gp400 så trenger en 401 nål, og en ny slede viss disse er å oppdrive. Fikk en melding om at opphenget i pu var gåent siden pu'er på 70 tallet car ment å vare 1 år, dette vil jeg påstå er tullsnakk. Spilleren spilte like godt for ti år siden som den gjorde på 70 tallet. Spilleren ble dessverre satt unna når drivrema gikk, men nå er det på tide med overhaling. ER og på utkikk etter GP412 pu.
Opphenget er i stiften, ikke PU, så påstanden om gåent oppheng er som du sier BS. 400 stiften er mer enn god nok til denne spilleren, den har desverre ikke potensialet til å dra nytten av forbedringen 401/412 gir.

Topp Bunn