Philips Af-729 (bilder)

sense

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.02.2006
Antall liker
358
Sted
Rørvik i Nord-Trøndelag
Torget vurderinger
15
Legger ut noen bilder av  en aldri så liten oppgradering på min gammle lp spiller..
Den er fra 1979..  fjernet rca kabelen og nettledningen.. monterte rca brønner og nettbrønn.

http://avforum.no/minhifi/users/full/a9a2aa5f7814c6cfea2cb1113faf5185.JPG

Vet jo ikke hvordan dette vil lyde da jeg ikke har noe riia til denne.. men kansje jeg kan få noen tips :)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Denne har eg faktisk aldri prøvd.....hugsar vagt at Philips oppgraderte frå sine meir trauste (og vinglevorne) 70-talsmodellar. Men armane frå den tid skremde meg frå å utforske dei noko nærare.
Prøv ein billeg og grei riaa, og sjå kva resultat du får. Lat oss få tilbakemelding....

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
En fin, nostalgisk spiller, det der. Husker jeg syntes det var genialt med stifttrykkvekt innebygget i armhvileren. Som Arve så korrekt antyder er ikke armen noe å skryte av, men den passer veldig godt til Philips´egne elementer, og de er mye bedre enn folk tror, særlig de litt dyrere typene. Prøv å få tak i en 412 eller 422, så kan denne spille riktig så respektabelt. Jeg ble litt nysgjerrig på kabelen du bruker her....oljefylt sølvkabel inspirert av Roald Mikkelsens Renaissance Audio?

Topp Bunn