Pc-batteri og andre små og store problemer.
Vel, den som ikke leter den finner, etter at jeg sluttet å lete etter denne batteri-lade-viseren så fant jeg den tilfeldigvis...
Dette med batterier er ikke lett, og man vet ikke hvem man skal tro på. Hadde nylig et problem med en oppladbar tannkost, og gikk og klagde på den, for den var ganske ny. Da sa damen i butikken at jeg ikke burde la den stå i laderen hele tiden, men bruke den til den var tom før jeg ladet den igjen, da skulle batteriene leve lenger. Så ikke vet jeg, det eneste jeg vet er at batteriene stort sett ikke holder det de lover. Ipoden min f.eks skulle vel holde i 13 timer om jeg ikke husker feil, har ikke tatt tiden, men tviler på at den holder mer enn halvparten før den må lades igjen.
Så siden jeg stort sett kommer til å bruke laptopen hjemme tenkte jeg at jeg kunne spare dette batteriet litt, for de er vel ikke så mye å skryte av de heller etter hva jeg forstår.
Når det kommer til mus så måtte jeg nok plugge til en ja. Hadde egentlig tenkte å prøve å venne meg til uten, men det ble for tungvindt. Jeg brukte en gang en dag eller to på å venne meg til en spesialmus som var helt grusom i starten ( en sånn hvor man holder rundt et skaft og bruker bare tommelen) men veldig kjekk når man ble vant med den. Men etter noen år fikk jeg vondt i tommelen og måtte tilbake til vanlig mus.
En annen ting som kanskje noen vet svaret på. Hvordan fjerner man et program fra PC'en når det ikke er avinstalleringsprogram inkludert, og når man ikke finner programmet i listen der hvor man kan legge til eller fjerne program i kontrollpanelet? Finnes det gode "ryddeprogram" som ordner dette?