Høyttalere Patos

jonk

Fersking
Ble medlem
09.03.2009
Antall liker
1
Er det noen der ute som har erfaring hvordan Patos symphonic 4 amt låter i forhold til b&w 802d.
Har selv symphonic 4 amt + Mcintosh mc501/c48 som jeg synes låter utrolig bra. Er bare litt nyskjerrig da jeg vurderer bytte av høyttalere.

Sist redigert:

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
604
Er det noen der ute som har erfaring hvordan Patos symphonic 4 amt låter i forhold til b&w 802d.
Har selv symphonic 4 amt + Mcintosh mc501/c48 som jeg synes låter utrolig bra. Er bare litt nyskjerrig da jeg vurderer bytte av høyttalere.
Ja hva skal man si om det, har hørt Symphonic 4 og har hatt Symphonic 3. Har også mange ganger hørt 802d både ny og eldre modeller, så tenker du på den nyeste utgaven eller de litt eldre?

jonk

Fersking
Ble medlem
09.03.2009
Antall liker
1
Tenker da på den siste utgaven av 802 d. Vet ikke om mellomlegget er verd det.Patosene spiller jo sinnsykt bra med mcintosh

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
604
Den nyeste 802 spiller veldig stramt og korrekt, å for så vidt meget bra. Eneste er for min del om jeg hadde syntes den kan bli litt kjedelig i lengden å høre på. De eldre spilte litt varmere og ga mer dynamisk trøkk , litt mer morsom å høre på. Veldig liten fare for lydtretthet.
Bakdelen var litt tungt å drive, samt litt utfordringer med plassering pga bass. Patos har nok mest tilfelles med de eldre utgavene til 802 lydmessig selv om de slettes ikke låter veldig likt. Og som du skriver synes du de du har spiller sinnsykt godt så kan fallhøyden ved ett bytte bli stor. Skulle allikevel byttesyke bli for stor ville jeg anbefalt att du tok en lytt til Usher sin TD10.

jonk

Fersking
Ble medlem
09.03.2009
Antall liker
1
Må nok ta en tur i tenkeboksen,men som du nevner er nok usher noe å se på

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Antall liker
350
Torget vurderinger
2
Patos er nok rundere og løsere i bassen. B&W er stram i bassen. Hva en foretrekker er dog en smakssak. Noen hevder at det er for mye bass i Patosene. Hadde selv Symphonic 4 amt. Likte lyden veldig godt i dem.
Tror nok B&W 802 er mer korrekt og kanskje trekker det lengste strået over tid, men dem krever mye effekt for å virkelig blomstre. Diamant diskanten som brukes i 800 serien er utrolig bra. Samtidig har dem fått B&W til henge utrolig godt sammen. Ingen deler som stikker av eller skiller seg ut.
Har du mulighet så test ut B&W 802. Personlig tror jeg dem kommer til spille veldig bra med McIntosh.

Topp Bunn