Partilederdebatt

V

vredensgnag

Gjest
En forbannelse å følge disse menneskene, år ut og år inn. Det samme tomme og forutsigelige gnålet, uten variasjoner, hver eneste gang.

Eneste av underholdningsverdi er å se Halvorsen drukne i slow-motion, panikken er påtagelig, men innholdet den druknende leverer har ikke endret seg med et komma. Burde hun ikke vurdert om det er partiet som har koblet seg fri fra folket med alle de rare utspillene - får inntrykk av at det er folket det er noe galt med, ikke politikken hun står for.

A

AK27

Gjest
Selvfølgelig er det noe galt med folket, derfor jeg holder meg inne.

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Jeg tilhører de som ikke forandrer budskapet, kun fordi folket ikke lytter. Å snu kappa etter vinden fører ingen steder. Bedre å stå løpet, å tro på noe, arbeide for det man tror på, ikke endre kurs vinden.

Jeg tror aldri det norske folk vil la seg tilfredsstille. Befolkningen har for lengst sluttet å tro på ekteskap og samhold. Folket vil ha ny vin, eller i alle fall nye flasker, om vinen allikevel er den samme.

SV er den samme vinen av omtanke, solidaritet og samhold som den har vært så lenge jeg kan huske.

Politikk er ikke til for å underholde. Politikk er hvordan vi ønsker å forme samfunnet. Hvilke spilleregler vi ønsker oss. Hvis man sårt ønsker forandring, bør man bytte mye annet før man bytter ut omtanken, solidariteten og samholdet.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
rumath skrev:
Politikk er ikke til for å underholde. Politikk er hvordan vi ønsker å forme samfunnet. Hvilke spilleregler vi ønsker oss. Hvis man sårt ønsker forandring, bør man bytte mye annet før man bytter ut omtanken, solidariteten og samholdet.
:)

N

nb

Gjest
Jeg har ikke sett en partilederdebatt på fjernsyn på årevis og jeg akter ikke å se en på mange år. Vet uansett hva de kommer til å si, så informasjonsverdien er null.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.863
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
nb skrev:
Jeg har ikke sett en partilederdebatt på fjernsyn på årevis og jeg akter ikke å se en på mange år. Vet uansett hva de kommer til å si, så informasjonsverdien er null.
Det var vel Rumath sitt poeng...
No tykkjer eg partileiardebattar er ganske uinteressante under eit kommune/-fylkeskommuneval. Så det vert mykje god tid til å gjere på noko anna.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
valgkampen er søvndyssende og hvorfor må jeg stemme? du må stemme!! gnål! gnål! gnål! jeg MÅ intet

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Audiophile-Arve skrev:
No tykkjer eg partileiardebattar er ganske uinteressante under eit kommune/-fylkeskommuneval. Så det vert mykje god tid til å gjere på noko anna.
+1. Jeg fatter ikke hvorfor NRK og øvrige media skal trekke fram partilederne i heile valgkampen til et kommune- og fylkesvalg. Det er jo de meir lokale topp-politikerne som bør trekkes fram. Greit nok at de lokale politikerne må forholde seg til de forskjellige partiprogrammene, men det er / bør være hovedfokus på lokalpolitikken.

Jeg har allerede stemt, og jeg har gitt min stemme for å få inn talskvinner og -menn i kommune- og fylkesting som jeg har tro på. Og som står for en politikk som jeg har tro på. Sånn er det med den saken her i heimen!

PS: Jeg vil oppfordre alle til å stemme. Det styrker demokratiet. Sofaslitere med alskens meninger i hytt og pine, er ingen styrke... ;D. Gå og gi din stemme!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
VilhelmW skrev:
Audiophile-Arve skrev:
+1. Jeg fatter ikke hvorfor NRK og øvrige media skal trekke fram partilederne i heile valgkampen til et kommune- og fylkesvalg. Det er jo de meir lokale topp-politikerne som bør trekkes fram. Greit nok at de lokale politikerne må forholde seg til de forskjellige partiprogrammene, men det er / bør være hovedfokus på lokalpolitikken.

Jeg har allerede stemt, og jeg har gitt min stemme for å få inn talskvinner og -menn i kommune- og fylkesting som jeg har tro på. Og som står for en politikk som jeg har tro på. Sånn er det med den saken her i heimen!

PS: Jeg vil oppfordre alle til å stemme. Det styrker demokratiet. Sofaslitere med alskens meninger i hytt og pine, er ingen styrke... ;D. Gå og gi din stemme!
Har ikke mange sterke meninger her i sofaen. alt for bratt bakke å eventuelt bidra med stemme til eventuelt endring. bedre å finne seg et nytt land

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det gjelder å bestemme seg før valgkampen setter i gang. Partildere eller lokalpolitikere er egentlig ett fett. Det man kan se på TV nå er deres ferdigheter som selgere. Mellom valgkampene ser vi hva vi egentlig har kjøpt, på godt og vondt.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Det gjelder å bestemme seg før valgkampen setter i gang. Partildere eller lokalpolitikere er egentlig ett fett. Det man kan se på TV nå er deres ferdigheter som selgere. Mellom valgkampene ser vi hva vi egentlig har kjøpt, på godt og vondt.
+1

Topp Bunn