Parasound DAC 1000

amiga

Medlem
Ble medlem
20.01.2008
Antall liker
1
Hei, alle.

Har en DAC av nevnte modell stående og lurer på om det vil utgjøre noen lydmessig forskjell på å bruke denne kontra å kjøre lyden direkte fra en Denon DCD-700ae som jeg bruker til CD-avspilling.

DAC'en er tross alt endel år gammel og en forholdvis ny CD spiller som nevnte modell er har kanskje like bra convertere som denne aldrende DAC'en ?

Setter pris på alle innspill her, da jeg nødig vil omrokkere på alle komponentene og kjøpe kabler uten vits :)

Resten av utstyret er forøvrig en AVR-2308 Receiver som gjennom en Lyngdorf SDA 2175 sender lyden til ett par Snell E5.

Mvh
Tommy

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.258
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Denne dacen er ikke bra, bare å sende den til meg ;D

Har tidligere hatt en slik, den gaske bra som orginal. Men enda bedre som oppgradert, det finnes et oppgradering sett til denne dac'en. Som gir den mere luft og liv og oppløsning. Bare det å bytte til bedre opamper hjelper litt.
Jeg har eid både Dac 800 og Dac 1000, begge er bra. Jeg blir overrasket om den Denon spilleren er bedre, men det kan være litt smak og behag da.

http://www.audiotuning.de/

Her finner du oppgraderingen om det skulle være av inntresse.

amiga

Medlem
Ble medlem
20.01.2008
Antall liker
1
Tusen takk for svar :)

Etter hva jeg forstod så er den oppgradert, men vet ikke HVA som er skiftet. Ser bare att det er etter-monterte balanserte utganger på den. Hadde jeg visst hva som er original og ikke innvendig så skulle jeg ha åpnet den :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.258
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12

Vedlegg

amiga

Medlem
Ble medlem
20.01.2008
Antall liker
1
Joda, den er blank svart i fronten, med ettermonterte balanserte utganger og en ettermontert av/på bryter like ved de balanserte utgangene.

Skal åpne ved anledning og sjekke mot bildene du sendte :)

TAkk for all hjelp

Mvh
Tommy

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.258
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
amiga skrev:
Joda, den er blank svart i fronten, med ettermonterte balanserte utganger og en ettermontert av/på bryter like ved de balanserte utgangene.

Skal åpne ved anledning og sjekke mot bildene du sendte :)

TAkk for all hjelp

Mvh
Tommy
Da er det nokk min gammle, men jeg monterte ikke balanserte utganger og den bryteren. Da vet jeg at den dac'en din er bra !! veloppløst og stram fin bass. Nesten så jeg savner denne litt 8)

L

larkus

Gjest
Jeg har en slik umodifisert DAC sjøl. Den fores nå med digitale signaler fra satelitt-tuner og DVD-spiller. Imponerende innmat i den greia, egentlig :) Den kostet rundt 10000 kroner i 1995,

amiga

Medlem
Ble medlem
20.01.2008
Antall liker
1
Den er ihvertfall tung :) Fant forresten noe skrevet på undersiden : Dual 20bit DAC, BurrBrown PCM-63P-"j", hvis noen kan si meg hva det er. Regner med det er en type DAC som er montert i den ??

L

larkus

Gjest
BurrBrown PCM-63P er den originalmonterte DAC-en. Dette var en svært anerkjent DAC på den tiden. "j" står for graden av selektering. Tror at "k"-grade var de beste DAC-ene. I din modifiserte utgave står imidlertid ikke PCM63, men etterfølgeren Burr Brown PCM 1704 som er enda bedre.

vins666

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Antall liker
3
En kammerat har denne. Har fungert uten feil i 15 år. Grei lyd har den også.

L

larkus

Gjest
Amiga!
Når det gjelder spørsmålet ditt angående en forbedring med Parasound DAC1000 kontra Denon DCD700AE sin innebygde DAC, så finnes det bare ett svar. Du må prøve sjøl ;D Men dårlig låter den ikke. Det tar jeg sjansen på å garantere :)

amiga

Medlem
Ble medlem
20.01.2008
Antall liker
1
Takk for svar alle sammen. Da er det bare å handle kabler å ordne plass til den i racket :)

Topp Bunn