Forsterkere Parasound A23 og litt brum

RogA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2017
Antall liker
77
Sted
Kristiansand
Hei,

Har noen av dere opplevd brum i Parasound A23? Vil gjerne ha kontakt med noen som har, og evt har løst problemet.

Bakteppe: Min forsterker har brum ved kun strøm. Er koblet på en ECI 1 på samme kontakt som ikke har brum. Har fått tips om dempeføtter uten at dette har løst problemet.

Hilsen Anders

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.180
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
er den stilt til 240AC som vi ofte har tett på i vegguttakene i Norge?
står den på 220 eller tom 230, kan det muligens gjøre en forskjell å sette den til 240

RogA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2017
Antall liker
77
Sted
Kristiansand
Kan ikke se at jeg har mulighet til å endre noe ut over innstillingene den har nå (230-240).

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Er det i høyttalerene eller i apparatet lyden kommer fra?

RogA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2017
Antall liker
77
Sted
Kristiansand
Lyden er fra selve apparatet. Om jeg kobler til høyttalerne så kommer de svakt ut fra basselementer også.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Hører du det fra lytteposisjon? Hvis du hører lyden i forsterkeren da du legger øret inntil den så burde du anntagelig prøve en DC-felle. Har selv benyttet slike ved mekanisk brum.

RogA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2017
Antall liker
77
Sted
Kristiansand
Ja jeg hører nok lyden fra lytteposisjon når det er stille i rommet. DC felle kan jeg lese meg opp på. Bør vel også vurdere om det er noe galt med forsterkeren kanskje. Det kan vel skje det også. Har testet med alle mulige stikk i huset, uten at dette har endret noe.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Sjøstrøm audio har noen pcb som jeg har benyttet, her knurrer til og med trafoer av beste kvalitet fra Noratel på en dårlig dag.
Hvis du ikke er komfortabel med DIY så får du sikkert noen til å bygge en. Se etter Sjøstrøm DCT et eller annet i DIY avdelingen.

RogA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2017
Antall liker
77
Sted
Kristiansand
Da har jeg fått tak i og testet en DC felle uten at dette endret noe. Tror jeg har testet det som går an å teste nå. Det virker som om denne forsterkeren trenger en runde på på verksted eller at jeg må akseptere lyden og forsøke å dempe den mekanisk i rommet :) Takk for innspill fra deltakere i tråden!

Topp Bunn