Papworth TVA-8

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Papworth TVA-8...

lurer litt på en slik en, men vet ingenting om den. finner ikke noe særlig på nett heller.

Er denne bra? verdt 10000kr? Har den RIAA?

Har den mye trøkk?

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.154
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Det står jo også en TVA-10 til salgs på Hifi-Guiden for 12000 kroner!
Snakk med Arild, han er dyktig på Papworth. :D

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
184
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
men er det bra saker?
Testet ut en slik for ca tre år siden, lånte den fra HiFiHuset i Bærum (som forøvrig er et utrolig greitt firma å ha med å gjøre mht f.eks. hjemlån!!).
I mitt oppsett, med Avantgarde Duo, støyet den for mye. Og sammenlignet med ARC LS15+ en 2A3 effekt (som jeg TROR jeg hadde på det tidspunktet!), nådde den ikke helt opp. Sannsynligvis mest pga pre-delen.
Men; den spilte varmt, stort og musikalsk. Virket OK skrudd sammen.
Testet den imidlertid over såpass kort tid, og den var neppe helt innspilt heller, så jeg skal ikke uttale meg med ekstremt stor tyngde. (Tyngden kommer ila jula...... ;) )
Tror den ble testet i HiFi+ noe tidligere (2002?).
Er usikker på om Papworth i det hele tatt eksisterer nå...........??

Mvh

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.154
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Testet ut en slik for ca tre år siden, lånte den fra HiFiHuset i Bærum (som forøvrig er et utrolig greitt firma å ha med å gjøre mht f.eks. hjemlån!!).
I mitt oppsett, med Avantgarde Duo, støyet den for mye. Og sammenlignet med ARC LS15+ en 2A3 effekt (som jeg TROR jeg hadde på det tidspunktet!), nådde den ikke helt opp. Sannsynligvis mest pga pre-delen.
Testet den imidlertid over såpass kort tid, og den var neppe helt innspilt heller, så jeg skal ikke uttale meg med ekstremt stor tyngde. (Tyngden kommer ila jula...... ;) )

Mvh
Joda, de eksisterer!
Tror ikke de har noe nettside, og mesteparten av salget foregår til asia. :D

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.758
Torget vurderinger
2
Testet denne forsterkeren for et magasin for noen år siden. Har sendt en kopi av testen på PM til Pengvim.
En snill, levende og ørevennlig forsterker. Noe mangel på krefter, men med særdeles gode egenskaper i mellomtonen.

Mvh
Håkon

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Testet denne forsterkeren for et magasin for noen år siden. Har sendt en kopi av testen på PM til Pengvim.
En  snill, levende og ørevennlig forsterker. Noe mangel på krefter, men med særdeles gode egenskaper i mellomtonen.

Mvh
Håkon
Bra jobba :)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2

Mvh
Vel, det var den på Hifi-Huset jeg tenkte å låne. har handla anlegget mitt derfra og har 6 måneders bytterett.. kanskje jeg bytter inn recieveren og subwooferen mot en sånn hvis den er bra.

Tror du/dere denne spiller bra med Focal Chorus 716V? eller er det andre merker man heller bør avlegge en "visitt"?

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.154
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Vel, det var den på Hifi-Huset jeg tenkte å låne. har handla anlegget mitt derfra og har 6 måneders bytterett.. kanskje jeg bytter inn recieveren og subwooferen mot en sånn hvis den er bra.

Tror du/dere denne spiller bra med Focal Chorus 716V? eller er det andre merker man heller bør avlegge en "visitt"?

Jeg tror du skal ta/låne med deg forsterkeren hjem for å prøve; så vil du oppdage at du ikke kjenner igjen dine egne høyttalere.
;)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg tror du skal ta/låne med deg forsterkeren hjem for å prøve; så vil du oppdage at du ikke kjenner igjen dine egne høyttalere.
;)
det kan godt tenkes at jeg gjør, men han sa at han egentlig skulle ha 10 000kr for den.. det er mer enn høyttalerne koster det.. :p i romjula har jeg jo tid til å dra litt fram og tilbake.

hvis den ikke passer til rock er det ikke så mye vits egentlig. hører hovedsakelig på rock er i gården.

hvis jeg bytter inn Yamaha RX-V659 + Yamaha DVD S559mk2 + Focal subwooferen kan jeg kanskje få Papworthen og en bedre cd-spiller

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.154
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
det kan godt tenkes at jeg gjør, men han sa at han egentlig skulle ha 10 000kr for den.. det er mer enn høyttalerne koster det.. :p i romjula har jeg jo tid til å dra litt fram og tilbake.

hvis den ikke passer til rock er det ikke så mye vits egentlig. hører hovedsakelig på rock er i gården.

hvis jeg bytter inn Yamaha RX-V659 + Yamaha DVD S559mk2 + Focal subwooferen kan jeg kanskje få Papworthen og en bedre cd-spiller
Du må bare prøve, det er den eneste måten å finne ut åssen det spiller. :D

Med en bedre signalkjede (CD) på kjøpet blir det jo bare enda bedre.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Du må bare prøve, det er den eneste måten å finne ut åssen det spiller. :D

Med en bedre signalkjede (CD) på kjøpet blir det jo bare enda bedre.
bedre kilde må jeg nesten ha. det er jo en 1500kr's dvd-spiller liksom..

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
det er en midlertidig løsning rett og slett (DVD-spilleren altså).. får sikkert noe penger til jul som kan legges ned i saken.. Kanskje en brukt Rega Planet hadde vært noe?

Dual 1225 med Shure M75D derimot.. det funker skikkelig bra.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.154
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
det er en midlertidig løsning rett og slett.. får sikkert noe penger til jul som kan legges ned i saken.. Kanskje en brukt Rega Planet hadde vært noe?
Absolutt! :)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
eller er det slik at Planet har en mørk "signatur"?

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.372
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
eller er det slik at Planet har en mørk "signatur"?
Hadde ikke kjøpt Planet.
den nye apolla skal være vesentlig bedre sies det.
En annen veldig bra spiller er Consonace cd 120 linear.

Håvard

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Hadde ikke kjøpt Planet.
den nye apolla skal være vesentlig bedre sies det.
En annen veldig bra spiller er Consonace cd 120 linear.

Håvard
jeg har ikke råd til en ny slik en uansett.. :p

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
184
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4

Som du anbefales av flere, det beste er å teste det ut. Men min erfarng er at denne vil bli for spe for deg, den er ingen rocker siden den har såpass beskjedent med krefter.

Mvh

Topp Bunn