Hifi Guidenhvem er "Arild"?
Testet ut en slik for ca tre år siden, lånte den fra HiFiHuset i Bærum (som forøvrig er et utrolig greitt firma å ha med å gjøre mht f.eks. hjemlån!!).men er det bra saker?
Joda, de eksisterer!Testet ut en slik for ca tre år siden, lånte den fra HiFiHuset i Bærum (som forøvrig er et utrolig greitt firma å ha med å gjøre mht f.eks. hjemlån!!).
I mitt oppsett, med Avantgarde Duo, støyet den for mye. Og sammenlignet med ARC LS15+ en 2A3 effekt (som jeg TROR jeg hadde på det tidspunktet!), nådde den ikke helt opp. Sannsynligvis mest pga pre-delen.
Men; den spilte varmt, stort og musikalsk. Virket OK skrudd sammen.
Testet den imidlertid over såpass kort tid, og den var neppe helt innspilt heller, så jeg skal ikke uttale meg med ekstremt stor tyngde. (Tyngden kommer ila jula......)
Tror den ble testet i HiFi+ noe tidligere (2002?).
Er usikker på om Papworth i det hele tatt eksisterer nå...........??
Mvh
Bra jobbaTestet denne forsterkeren for et magasin for noen år siden. Har sendt en kopi av testen på PM til Pengvim.
En snill, levende og ørevennlig forsterker. Noe mangel på krefter, men med særdeles gode egenskaper i mellomtonen.
Mvh
Håkon
Vel, det var den på Hifi-Huset jeg tenkte å låne. har handla anlegget mitt derfra og har 6 måneders bytterett.. kanskje jeg bytter inn recieveren og subwooferen mot en sånn hvis den er bra.Testet ut en slik for ca tre år siden, lånte den fra HiFiHuset i Bærum (som forøvrig er et utrolig greitt firma å ha med å gjøre mht f.eks. hjemlån!!).
I mitt oppsett, med Avantgarde Duo, støyet den for mye. Og sammenlignet med ARC LS15+ en 2A3 effekt (som jeg TROR jeg hadde på det tidspunktet!), nådde den ikke helt opp. Sannsynligvis mest pga pre-delen.
Men; den spilte varmt, stort og musikalsk. Virket OK skrudd sammen.
Testet den imidlertid over såpass kort tid, og den var neppe helt innspilt heller, så jeg skal ikke uttale meg med ekstremt stor tyngde. (Tyngden kommer ila jula......)
Tror den ble testet i HiFi+ noe tidligere (2002?).
Er usikker på om Papworth i det hele tatt eksisterer nå...........??
Mvh
Vel, det var den på Hifi-Huset jeg tenkte å låne. har handla anlegget mitt derfra og har 6 måneders bytterett.. kanskje jeg bytter inn recieveren og subwooferen mot en sånn hvis den er bra.
Tror du/dere denne spiller bra med Focal Chorus 716V? eller er det andre merker man heller bør avlegge en "visitt"?
det kan godt tenkes at jeg gjør, men han sa at han egentlig skulle ha 10 000kr for den.. det er mer enn høyttalerne koster det..Jeg tror du skal ta/låne med deg forsterkeren hjem for å prøve; så vil du oppdage at du ikke kjenner igjen dine egne høyttalere.
![]()
Du må bare prøve, det er den eneste måten å finne ut åssen det spiller.det kan godt tenkes at jeg gjør, men han sa at han egentlig skulle ha 10 000kr for den.. det er mer enn høyttalerne koster det..i romjula har jeg jo tid til å dra litt fram og tilbake.
hvis den ikke passer til rock er det ikke så mye vits egentlig. hører hovedsakelig på rock er i gården.
hvis jeg bytter inn Yamaha RX-V659 + Yamaha DVD S559mk2 + Focal subwooferen kan jeg kanskje få Papworthen og en bedre cd-spiller
bedre kilde må jeg nesten ha. det er jo en 1500kr's dvd-spiller liksom..Du må bare prøve, det er den eneste måten å finne ut åssen det spiller.
Med en bedre signalkjede (CD) på kjøpet blir det jo bare enda bedre.
bedre kilde må jeg nesten ha. det er jo en 1500kr's dvd-spiller liksom..
Absolutt!det er en midlertidig løsning rett og slett.. får sikkert noe penger til jul som kan legges ned i saken.. Kanskje en brukt Rega Planet hadde vært noe?
Hadde ikke kjøpt Planet.eller er det slik at Planet har en mørk "signatur"?
jeg har ikke råd til en ny slik en uansett..Hadde ikke kjøpt Planet.
den nye apolla skal være vesentlig bedre sies det.
En annen veldig bra spiller er Consonace cd 120 linear.
Håvard
Som du anbefales av flere, det beste er å teste det ut. Men min erfarng er at denne vil bli for spe for deg, den er ingen rocker siden den har såpass beskjedent med krefter.hvis den ikke passer til rock er det ikke så mye vits egentlig. hører hovedsakelig på rock er i gården.
hvis jeg bytter inn Yamaha RX-V659 + Yamaha DVD S559mk2 + Focal subwooferen kan jeg kanskje få Papworthen og en bedre cd-spiller