Pallywood

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.611
Sted
Holmestrand
Som de fleste er klar over er sannheten krigens første offer. Begge parter lyver. Det er helt vanlig, og har ingeting med noens drømmer å gjøre.

I dine øyne er nok jeg pro-palestinsk, men jeg stusset over denne filmen allerede første gangen jeg så den, så jeg er ikke overrasket om den er et propagandaprodukt.

Om filmen er sann eller ikke, forandrer ikke det på faktum, nemlig at Israel begår store overgrep mot den palestinske befolkningen.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Punkt 1.
xerxes skrev:
Som de fleste er klar over er sannheten krigens første offer.
Enig.

Punkt 2.
xerxes skrev:
......forandrer ikke det på faktum, nemlig at Israel begår store overgrep mot den palestinske befolkningen.
Se punkt 1.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.611
Sted
Holmestrand
oddgeir skrev:
Punkt 1.
xerxes skrev:
Enig.

Punkt 2.
xerxes skrev:
......forandrer ikke det på faktum, nemlig at Israel begår store overgrep mot den palestinske befolkningen.
Se punkt 1.
Så din konklusjon er at palestinerne lyver om overgrep? Da må vel neste steg være at Israel lyver om terrorangrep da?

Her kommer det nok en fredspris din vei. Du har nemlig funnet ut at konflikten i Midt-Østen bare eksisterer i media. Fiffig.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Forøvrig lurer jeg på hvor de er alle disse reporterne og journalistene som har smurt tjukt på, stirret oss dypt inn i hvitøyet, og messet for oss om denne familiens lidelser.
De ble advart om at filmen var propaganda, men de ville ikke høre.
Hva skriver de i dag?

Ingenting.

De later som ingenting, mens de lister seg rundt i medielandskapet på jakt etter neste "sak".

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
xerxes skrev:
oddgeir skrev:
Punkt 1.
xerxes skrev:
Enig.

Punkt 2.
xerxes skrev:
Se punkt 1.
Så din konklusjon er at palestinerne lyver om overgrep? Da må vel neste steg være at Israel lyver om terrorangrep da?

Her kommer det nok en fredspris din vei. Du har nemlig funnet ut at konflikten i Midt-Østen bare eksisterer i media. Fiffig.
Takk for tiltroen, men pris blir det neppe.

Du må ikke trekke det jeg skriver ut av proposjoner.
Jeg bare påpeker at sannheten forsvinner like mye på begge sider i denne konflikten. Vi har sett at ett Israelsk overgrep var manipulert. Det finnes mange flere.

Så ja, palestinerne lyver om overgrep. Ikke alle, men mange nok til at man må ta det man hører derfra med en klype salt.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.611
Sted
Holmestrand
Det med jevnt fordelt juging var nettopp mitt poeng også. Som du ser har jeg allerede fra starten sagt meg enig i at mye av det vi får høre er propaganda. Jeg mener likevel at Israel her utvilsomt er den sterke part, og de misbruker sin maktposisjon. Samtidig spiller de kortene rett i fanget på de mest ekstreme på palestinsk side, som derved får stadig nye argumenter for at nye terrorangrep er den eneste rette veien.

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Antall liker
5
Sted
Oslo
Det er som du sier gammelt nytt. Det er flere dokumentarer som endevender reportagene som også har vært sendt på nrk. De viser at virkeligheten kan være svært anderledes enn det media slår fast som sannhet.

En av de beste jeg har sett er en fra den siste intifadaen hvor det er en voldsomt dramatisk situasjon med et angrep på en israelsk kontrollpost i et veikryss i Gaza. Tilfeldigvis var det et annet kamerateam et stykke unna som filmer det hele. Deres film viser hvordan det hele er nøye regissert og bare fake. Men den ferdig redigerte repotagen som også ble sendt på nrk med dypt bekymrede nyhetsopplesere var glimrende dramatikk.

Det israelske angrepet på en ambulanse i Libanon som fikk stor oppmerksomhet var jo også pyntet på.

Nå er det ingen tvil om at palestinerne lider under en uakseptabel okkupasjon som gjennomføres med unødig vold og overgrep. Men noe av lidelsen til folket kommer vel også av maktkamp mellom brutale og nådeløse fraksjoner. Hamas viser en nådeløs grusomhet mot alle som ikke støtter dem og Fatha er så korrupt at en nesten må bli imponert. Desperasjonen gir også en villighet blant palestinske ledere til å ofre fattige palestinere for å få internasjonal oppmerksomhet.

Jeg tror "Pallywood" bare ødelegger for palestinernes sak i det lange løp. Det blir litt som gutten som ropte ulv, ulv. Blir for mange slike reportager avslørt, kan flere og flere bli skeptiske til alt som kommer fra regionen.

K

KindOfBlue

Gjest
Da kan jo den gode professoren som er så sikker på sin sak ta en kikk på Rachel Corrie, og hvordan hun ble most av en bulldozer, da hun protesterte mot at palestinske hjem ble jevnet med jorden.
Men det er kanskje vanskeligere, siden Rachel Corrie er amerikansk, og hennes familie har gode forbindelser til amerikanske politikere? Likevel, kanskje finner han ut at dette også var Pallywood?

http://en.wikipedia.org/wiki/Rachel_Corrie

Forøvrig gjort mange studier av drapet på denne faren og sønnen, og man skal kikke på hvem som ligger bak. Amerikanerne er dyktige i Irak, når de angriper bryllup og dreper alle, så er det ikke bare et hendelig uhell, men også helt berettiget, fordi irakerne skjøt med våpen opp i luften (på tradisjonelt vis). Jeg skal være den første til å mene at det er dumt å avfyre våpen for å feire, når du har en okkupasjonshær i landet, men bryllupsfeiringen var varslet.
http://www.guardian.co.uk/world/2004/may/21/iraq.rorymccarthy

Uansett interessant å følge utviklingen i denne saken - tydeligvis viktig for enkelte å mene at terrormakten Israel har rene hender! (Og i følge President Carter 150 atombomber.)

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.052
Torget vurderinger
1
Interessant link til YouTube. Krigspropagandaen går alle veier. Men har dere lest litt nedover på kommentarene, under videofilmen:

-----------

hehehehe..my little cohen..don't cry and take a loof under ur bed,ther is eichmann who wants eat u with his big mouth!
BobbyCrocodile (3 days ago) Show Hide +1 Marked as spam Reply Oh what a poor childish act, neonazi samadanarpig.

----------

You are too stupid for all, even for to insult. But where is no brain there is no intellect.

You will ever be a poor asshole of a nazi pig with absolutely NO knowledge about anything. Where other people went to school you where at home, maybe you took drugs and alcohol, but you learned nothing for your life. Go to your dirty friend Butterflyqueen and talk to her and the other racists, they are the onlies people who "loves" you racist pig.
samadanar95 (3 days ago) Show Hide 0 Marked as spam Reply The dirty nazi pigs bobbybullshit try to control youtube and make nazi propaganda.

----------

He is poor racists with a senseless life
BobbyCrocodile (3 days ago) Show Hide 0 Marked as spam Reply The dirty nazi pigs samadanar95 and songsing78 try to control youtube and make nazi propaganda.

----------

They are poor? racists with a senseless life.
DrRJP (4 days ago) Show Hide +4 Marked as spam Reply Other than being a brain-dead infant, what possible reason can anyone give for NOT SEEING with their own eyes, and hearing with their own ears, that

-----------

this was totally staged, totally fake, and totally in line with nearly a century of anti-Jewish perfidy and propaganda produced by hostile Arabs and Muslims in Israel
----------

Trådene her på Sentralen, blir søndagsskole i forhold.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
KindOfBlue skrev:
Uansett interessant å følge utviklingen i denne saken - tydeligvis viktig for enkelte å mene at terrormakten Israel har rene hender! (Og i følge President Carter 150 atombomber.)
Jeg tror ikke det er viktig for noen her på sentralen å mene at Israel har rene hender.
Men når man systematisk blir utsatt for lureri, enten fra aktørene i konflikten, eller fra norske velmenende "journalister" (hvilklet misbruk av en yrkestittel), så blir man lettet når svindelen endelig blir avslørt.

Topp Bunn