pakningsfett?

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Hallo.

Holder på å fikse dassen.
Den ene pakningen er ganske tynnslitt. Såpass råtten at jeg har kunnet gni den rimelig slett, den var ikke akkurat det til å begynne med. Lurte på om det finnes noe å impregnere den med, eller på annen måte gi den litt stell så den kanskje varer litt lenger, og kanskje til og med tetter litt bedre.

Søkte på nettet etter pakningsfett og pakningstsilikon. Fant ikke annet enn plastisk stål på førstnevnte og silikon til å lage pakninger med på siste.

Kanskje slik silikon til å ha på pakningene i bildørene for å redusere problemer med igjenfryste dører? Mitt beste forslag så langt. Noen bedre? Mvh

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.875
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Er pakning slitt - så er den slitt.....

For å "freshe" den opp litt kan du bruke vaselin, silikon (ikke den typen man fuger med) - gjerne slik dørsilikon eller smeltet voks....

Vil tro at du kan få kjøpt en dy pakning gjennom din "dassforhandler" for en rimelig penge...

Mvh
OMF

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Silicon grease (fett) til gummi pakninger, men hadde vel skiftet pakningen uansett..

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Prøver med den gamle først - pakningen står ikke oppført som reservedel alene i service-dokumentet til Porsgrund. Tar bare 10 minutter ekstra om jeg må bytte likevel...

Uansett, takk.

Topp Bunn