Pakke forsvunnet fra Posten!

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
200
Torget vurderinger
12
Hei, tenke jeg skulle lufte min situasjon med dere og kanskje få noen synspunkter. Jeg solgte nylig en H/K avr630 surround reciver og H/K dvd31 spiller til en koselig kar i Angvik. Begge produktene pakket jeg pent inn i eskene sine OG tapet den lille dvd esken godt fast til reciveren med kraftig gaffa tape.
Resultatet da pakken hadde ankommet Angvik; en stk dvd eske med revet/kuttet av tape som hang og slang. What to do? Kjøper kontaktet meg og sa jeg måtte kontake postservice. Snakket med en hyggelig kundebehandler og han forklarte meg også at det ikke var noe problem å sende to pakker som en sending bare det er pakket forsvarlig.. Noe det selvfølgelig var, posten skulle søke etter den forsvunnende pakken og sa det vil ta en uke, venter ennå på svar. Så pakken tror jeg mest sannsynlig er stjålet av en som jobber på posten, tapen kan umulig ryke selv om jeg vet de får tøff behandlig, har jeg noe å frykte for tapt penger? Å finne en pakke uten noe sendingsinfo vil være vanskelig og i tilegg kunne kjøper fortelle meg at pakken ble 25kg lettere mellom oslo-stokke...Hmm..

God JuL !

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Jeg lurer på om jeg har blitt utsatt for noe lignende, men i mye mindre skala. Det dreier seg for mitt vedkommende kun om en LP-plate:

Fikk en lapp i posten som sa at postbudet hadde vært der med en forsendelse som var for stor til at den gikk i postkassa og at jeg kunne hente den i Posten (dvs. på den lokale bensinstasjonen). Men det ble sidleppe, gitt. Der kom jeg med hentelappen, men det var ingenting å hente. Og behjelpeligheten til de "post"-ansatte var ikke mye å skryte av. Det har vært en del frem og tilbake nå, men jeg er redd plata må anses som tapt.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Normalt er det mottaker som skal klage.

Forøvrig er sikkert gaffatapen grei til disse to boksene. Problemet oppstår når det kommer 25kg i stor fart fra oven og forsøker å trenge seg gjennom dine to esker.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Normalt er det mottaker som skal klage.
Selger føler vel litt ansvar og vil gjerne ordne ting for sin kunde. Redelig det, selv om det ikke er hans feil.

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
200
Torget vurderinger
12
Oppkravet var på 7000 +porto, får jeg tilbake det er jeg fornøyd. I ettertid så er det jo greit å si det burde vært sendt i to seperate pakker, eller brukt to ruller gaffa... men jeg ble fortalt at det ikke var noe problem slik jeg gjorde det. Så dette burde dekkes fullstendig av posten? Takk for research Terje!

Selger mente også at tapen var revet/klippet pent av alle fire stedene + dobbling... Spilleren som er på posthuset hans er heller ikke mye verd da fj.kontrollen og manual ligger i avr esken. Spent på resultatet her

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Har dette løst seg?

Topp Bunn