På tide med ny riia...

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
Nå er det straks på tide med ny riia...

Er det noen gode alternativer til Graham Slee Era v ?

Destiny.. :)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Dali RIAA er bra hvis den er litt modifisert med bedre kondiser og slikt.. solgte nettop min egen fordi den ikke matcha anlegget mitt. det var eneste grunn... markedsverdi er 1000-1500kr

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
Virker ikke som det er så mange konkurenter her nei..

Tenkte litt på Trichord Dino, ASR mini basis, Poject Tube.

Har nå Creek OBH 18, og det spiller bra, men tror jo at Graham Slee er en klar oppgradering..

niklasthedolphin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2006
Antall liker
1
Jeg har haft Graham Slee Era Gold V.
Måske kan jeg rådgive en smule.
Men jeg må vide hvad det skal spille sammen med og hvad dit budget er.

Jeg skal med det samme sige at jeg endte med at levere den tilbage til Graham selv om han gjorde alt hvad han kunne for at overtale mig til at beholde den.

I den sammenhæng testlyttede jeg mange forskellige RIAA'er i mit hjem før jeg valgte.

"dolph"

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
Jeg spiller på et Luxman 441 D.D. Verk. med en Rega 300 arm og en Dynavector 20xH pickup.

Jeg liker at det er kropp på tonen, det må IKKE bli tynt og flisete og overanalytisk.

Mener at Arve skrev i sin omtale av Creek riiaen at den var litt" transistor" i lyden... eller tar jeg feil?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Virker ikke som det er så mange konkurenter her nei..

Tenkte litt på Trichord Dino, ASR mini basis, Poject Tube.

Har nå Creek OBH 18, og det spiller bra, men tror jo at Graham Slee er en klar oppgradering..

Det er da vel drøssevis med gode alternativer til Era V? Har vanskelig for å se at de har monopol på markedet; det er tross alt en liten produsent med en begrenset omsetning på verdensbasis.

Mvh Vidar P

niklasthedolphin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2006
Antall liker
1
Prøv at se om du kan komme til at lytte til en Mantra RIAA.
Thorhauge's RIAA er også helt specielt vellydende. Den er rørbaseret.

De ligger på nogenlunde samme pris som Era V og de spiller begge rigtig meget bedre.

Venligst
"dolph"

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Antall liker
12
Prøv at se om du kan komme til at lytte til en Mantra RIAA.
Thorhauge's RIAA er også helt specielt vellydende. Den er rørbaseret.

De ligger på nogenlunde samme pris som Era V og de spiller begge rigtig meget bedre.

Venligst
"dolph"
Thor Hauges riia? Gjerne mer info om denne.

Jon A

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
2.151
Sted
Sortland
Kjøp en Rega P2 og send arma til OriginLive i England for oppgradering (tror det koster ca 1500). Du må ut med 3 ganger så mye for å få bedre lyd.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
310
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Hei,

Hadde selv Graham Era Gold V på test; var grei den, men manglet det lille ekstra syntes jeg. DET fikk jeg med Jasmin LP2 SE som jeg synes er en fantastisk Riaa.
Sjekk med duetaudio

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
Jasmin er vel nesten dobbelt så dyr, ca 10k..

Men jeg har ikke helt bestemt meg, men en era v er nok først på lista..

Er det noen som vet dataene på strømforsyninga, mener at Sundance kjøpte seg en strømforsyning på ELFA med samme data og regulering mot nettet..

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
ASR Mini Basis er nok min favoritt i den prisklassen du skisserer. Den er stille/støysvak, har god kropp, spiller luftig og oppløst i toppen og har rimelig bra med muligheter for tilpasning mot ulike pick up'er. Har faktisk mye av storebror referansen til ASR, og det sier ikke så rent lite (referansen til Mr Pearson i Absolute Sound)

niklasthedolphin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2006
Antall liker
1

Er det noen som vet dataene på strømforsyninga, mener at Sundance kjøpte seg en strømforsyning på ELFA med samme data og regulering mot nettet..

Lyt til den før du beslutter dig.

Jeg mener virkelig at det føles som om den lægger et tæppe hen over lyden i forhold til Mantra, Whest og Thorhauge.
Den har mindre præcision og et ringere defineret stereoperspektiv.

Jeg ved at Whest er noget dyrere men det er så også min reference i prisklassen op til de 50 kilo.

Jeg lavede en personlig aftale med Graham Slee om at teste den op imod mine andre kandidater i en periode på 3-4 uger.

Ingen problemer med tilbagelevering.
Han var dog lidt utrættelig i sine e-mails med at overbevise mig om at den Era Gold V skulle brænde ind over en meeeeeeeeeeeget lang periode.
Det resulterede i at han overtalte mig at beholde den lidt længere tid end først aftalt.

Men efter 4-5 ugers indbrænding med ægte musik resonerede jeg at så stor forskel måtte der ikke være på den og de andre RIAA'er.

Så mit valg var Whest.

Jeg havde valgt Mantra eller Thorhauge frem for Graham Slee (og det var vel at mærke Graham Slees den bedste) hvis pengene til Whest ikke havde været der.

Jeg har også fravalgt Trichord's og rigtig mange andre RIAA'er i denne sammenligning.

"dolph"

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
ASR mini basis er absolutt en av kandidatene, jeg liker en "røraktig" klang og at det er kropp på tonen...

Har hørt veldig lite om mantra west og thorhaug..

Er det noen som kjenner til MF sin riia?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det ligger en DIY HiFi Supply Cole på børsen til bittesmå 3500,-...Den burde være et kanonkjøp.....

arnt

Medlem
Ble medlem
05.05.2004
Antall liker
0
når dere er kommet opp i så høye priser må jeg nevne den utrolig oppløste men sammtidig varme og musikalske holfi battriaa signature edition , den beste jeg har hørt til menneskepenger ca 12 k

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
Har disse på lista...

Graham slee era v...
Musical fidelity x LP...
Project tube se...
Lehman black cube...
Trichord Dino...

Kan også notere

Jasmin..

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Jeg har nettopp kjøpt en brukt Graham Slee Era v Gold og er utrolig fornøyd med den. Har spilt på den i noen uker nå og blir bare mer og mer fornøyd med den! Utrolig musikalsk liten sak! Jeg ville prøvd en slik om jeg var deg. Den passer perfekt sammen med min sumiko B.P.S evo III.

Mvh
Kjetil

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Dali RIAA er bra hvis den er litt modifisert med bedre kondiser og slikt.. solgte nettop min egen fordi den ikke matcha anlegget mitt. det var eneste grunn... markedsverdi er 1000-1500kr
Hvem har modifisert din?

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
310
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13

Skal du bare ha MM muligheter er Graham billigere enn Jasmin ja, men med MM er Jasmin 30%billigere....:)

Topp Bunn