oversikt over audiofil pressinger

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
9.010
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
ixos_76 skrev:
@ arve...vet ikke riktig om dette er noe lurt,oppgraderte med minifeet tnt nå,merkbart i lyden det altså kosta 2500 de beina,ser også mye mye bedre ut da,..men å kjøpe til enda mer deler soom er standard på en annen dyrere modell,vet jeg ikke,har tidligere vert inne på tanken å oppgradere til aries3 med 10,5i arm,men der er vel og kransen i tillegg,titta på Parelius sin flotte ssm her,veldig fin spiller,men denne er nok dyrere enn jeg noengang kommer til å gidde å legge i,når jeg hører hvordan scout en spiller nå ;D

skal jeg vurdere noe,blir det nok en aries3......det går vel ikke med krans heller på scout,eller?

Dersom kransen går på scout,og ikke uansett følger med på aries,og kan brukes på samme tallerken,kan dette være noe...hva mener du Arve,og dere andre...

Nå får jeg snu ei 180 grammer her,med golyd...

@fosse...er enig iat springsteen s nye ikke akkurat har så veldig bra lyd,sammenliknet med roadrunning her nå på likt volum,og det er der stoore forskjeller både på volum og dynamikk...Mvh Es
Vanskeleg å gje gode råd, det viktigaste er at du får prøvd litt variantar. Scout-variantane har innbyrdes store variasjonar, men det er endå større skilnad til Aries-spelarane. Scout er meir "usaklege", og har ein tendens til å poengtere dynamikk og bass i stor grad, der Aries kanskje er litt meir "objektiv".
Eg har prøvd platekransane, og opplever dei som svært nyttige på vanlege plater. På 180-grammarane er effekten mindre, og 200-grammarane (som eg er noko tvilande til), kan eg like godt greie meg utan (men treng uansett platestrammar).
Den tunge tallerkenen som kan brukast på alle spelarar (så nær som HR-X) forbetrar lyden klart og tydeleg. Han tek m.a. bort ein god del rillestøy (merkeleg nok). Eg har ein SSM som eg no har betalt (!). Eg trur det vert vanskeleg å finne noko betre til prisen... men Aries er også veldig gode spelarar, og kanskje rettare for entusiastar som er meir opphengde i korrekt lydattgjeving enn meg...
10"-armane (og sikkert 12" også, den har eg ikkje høyrt) verkar til å vere betre enn min 9". Og lettare i bruk. Men mykje dyrare....

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
32.208
Torget vurderinger
29
Gratulerer med ny spiller Arve. Har selv stor sans for SSM. Beholder du LP12-en?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Gratulerer med ny spiller da Arve!

Vet du om platekransen passer på scouten? den går på superscout tror jeg(følger vel med) er det egentlig noe andre mål mellom tallerken/arm på denne kontra scout,som skulle tilsi at kransen ikke passer???

Tallerken på aries er annerledes,en del tykkere,skal sjekke pris på denne,å høre med noen som selger den....minifeet anbefales,mer ro,og merkbart bedre med min dv 20-x i allefall......

Gla i dynan,men kunne kanskje tenke meg å prøve en lyra argo i senere,hørt mye godt om den,men vet ikke om den passer i armen......ellers er jo xx-2 ett alternativ...

Har ikke helt funnet ut om jeg skal vente,spille med den jeg har,å legge mer penger i neste pu,eller om jeg skal oppgradere til aries med 10,5 arm,og bruke dv en der,tiden får vise.....ariesen har jeg falt pladask for,stilfull,solid,vakker,og blank....så koster jo ssm 20k mer og da,derfor stopper jeg på aries i så måte,,,,,,,

;)sjekker platekrans ,dersomd den kan brukes både på scout/aries...kunne jeg tenke meg å kjøpe en tror jeg..

P

Parelius

Gjest
ixos_76, om jeg får lov til å anbefale deg noe, uten at du tar det ille opp; ta hifilivet litt mer med ro.

Du kan sette på en superplatter på Scouten din, og da får du på en platekrans. Tror ikke du kan ha platekrans på den tallerkenen du har nå.

for min egen del; min oppgraderingsiver kan av og til bli større enn lydforskjellene bærer bud om…

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei,ja du sier noe,,,roer egentlig ned nå,for nå spiller det hele veldig godt,men er veldig interessert i disse vpi spillerne,tviler på at det blir ny på en stund nå,men dersom kransen hadde passa,og kunne flyttes til en annen vpi,kunne en jo sett dette som en innvestering en slapp å tape penger på...eneste jeg har i sikte nå,er ett nytt 300b rørsett,det skal bli stas når de kommer fra usa,forhopentligvis med fasongen inntakt,og ikke i pulverform,,utover våren skal jeg heller oppgradere vinylparken,med flere plater,,spesiellt på bruktsiden,Brothers in arms 180gr. halfspeed ble innkjøpt i går,låter veldig bra,og beskrivelsen til Fosse er perfekt i forhold til platen.Ett godt kjøp,for en Dire Straitsfan,som meg.

Scouten er det hifiproduktet som har gitt meg desidert mest eierglede av det jeg har eiet,hakk i hel følger riiakomboen til Thorhauge,.....Takker for tipset Parelius,selvfølgelig tar jeg ikke dette ille opp,tvert i mot,men ivern er rimelig høy til tider,...men jeg skal love deg at jeg tenker meg godt om hver gang, jeg kjøper utstyr, i prisklasser over ti store...

Helg å tid for platespilling og brunt drikke..... ;)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Parelius skrev:
ixos_76, om jeg får lov til å anbefale deg noe, uten at du tar det ille opp; ta hifilivet litt mer med ro.
Gode råd indeed.. det er noe med å rekke å høre på litt musikk oppi all hifien og lydteoriene også.
All the best :)

Mvh Vidar P

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja for når alt kommer til alt,er det jo musikken vi kjøper sakene for.....jeg har en utrolig glede av musikk,å nærmest lever for det..I mitt liie hi i en leilighet,ble det for en tid tilbake omrokkert på forsterkersiden,fra el34 integrert copland,som var veldig god..over til en 300b løsning med consonance blokker og cj pre..har ikke angret ett sekund på det...tinga ramla litt på plass da,den preen er jo også fantastisk god,...nå venter jeg i spenning på nye effektrør fra Sophia Electric i usa ;)så får det være bra for en stund,tenkte meg å gyve løs på klassisk hylla på råkkn råkks og Ringstrøm`s etterhvert,har jo fått innkjøpsliste i en annen tråd,nye opplevelser står for døra da ;) ;)

Topp Bunn