Overrasket over en narkoman

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
I etasjen under meg bor det et par som er narkomane og som i tillegg driver med salg av narkotika så det er hyppig trafikk til de. En av de som frekventerer der mest irriterer meg med en gammel Audio 80 som står på tomgang med defekt eksosanlegg på utside av kjøkken og soveromsvinduet mitt. Han er der til alle døgnets tider.

For moro skyld sjekket jeg opp hvem han fyren er ut fra registreringsnummeret og til min overraskelse fant jeg ut at han har stabil inntekt på nærmere en halv million i året men eksosanlegg eller årsavgift er ikke av interesse.

Burde jeg ta tak i han neste gang han kommer og si at han burde prioritere å kjøpe nytt eksosanlegg før han handler mer narkotika eller burde jeg holde meg unna?

Et annet spørsmål er, burde jeg gjøre noe for å bukt på trafikken til naboene mine? Kontakte politi eller kommune eller er har det liten hensikt?

For å skryte litt av de så er det lite bråk fra leiligheten deres.

S

Slubbert

Gjest
Hvorfor plage folk som ikke plager deg? Be ham om å stanse bilen neste gang.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Nå er det innkjøring forbudt foran inngangen men det å be han om å sette bilen på parkeringsplassen 20 meter unna inngangen er helt klart et godt alternativ.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.085
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Slubbert skrev:
Det finnes vel grunner til at narkotikasalg er ulovlig. Har du hørt om at narkotika kan skape litt problemer for enkelte?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Doc.G skrev:
oops, den bilen er min ;D
Du får komme opp for en lytt da.
Du kan få med deg en rull gaffa tape så du kan fikse eksosanlegget ditt når du går.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jøgga skrev:
Slubbert skrev:
Det finnes vel grunner til at narkotikasalg er ulovlig. Har du hørt om at narkotika kan skape litt problemer for enkelte?
Ja, det er ikke fritt for at hvem som helst kan være narkoman. Sist jeg gikk gjennom Nygårdsparken (tidligere i uken) gikk jeg forbi en mann i femtiårene iført klær som egner seg best til styrerommet. Han stod der og spurte et par av parkens løse fugler om de kunne selge ham subutex... :-\

Det er ikke kult å la en bil stå på tomgang under folks vinduer, spesielt ikke med ødelagt lydpotte. Du kan uten problemer be ham om å i det minste slå av motoren når han står der. Men å foreslå at personen bør bruke mindre penger på stoff er ganske moraliserende, og passer seg ikke for et høflig og modent menneske. :)

S

Slubbert

Gjest
Jøgga skrev:
Slubbert skrev:
Ser ingen grunn til å starte en ny tråd om narkotikapolitikk når det er en 90-siders sådan annensteds her, jeg har vært og er fortsatt motstander av narkotikakriminalisering. Og at angiveri for staten skal være en "plikt" synes jeg definitivt ikke er noe som hører hjemme i et fritt samfunn.

Det aktuelle kasuset er neppe tjent med at en innpåsliten nabo moraliserer, og det å true med politi og sånt synes jeg vil være ufint eller dårlig gjort all den tid de ikke bråker eller er til sjenanse for sine omgivelser.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Vil ikke true med politi men jeg kunne godt tenkt meg at trafikken i oppgangen min avtok av diverse hensyn. For å være litt for ærlig så er narkotikatrafikken omtrent like attraktiv for evt leilighetskjøpere den dagen jeg skal selge som om det skulle ha stått Muhammed på annenhver postkasse. Forøvrig synes jeg det er rart at jeg etter to år aldri har sett politiet på besøk hos de en eneste gang.

Så lenge ting får stå i fred i fellesboder osv har jeg ikke noe konkret imot de utenom trafikken som har vært et lite irritasjonsmoment over lengre tid.

Å true med politi er neppe noe som har noen hensikt så alternativet måtte evt vært et anonymt tips men det å tyste på en nabo er ikke så veldig forlokkende, virker omtrent like nedrig som å stjele en sykkel.

Takk for gode innspill, tror jeg velger å be min nabo om å henstille besøkende til å parkere på parkeringsplassen og lar ting være med det. Evt ta direkte kontakt med han mannen med dårlig eksosanlegg.

Topp Bunn