Over 10.000,- i årsavgift for dieselbiler...!?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
470
Torget vurderinger
4
Ok. 2 - 0 til deg.

Drister meg til å hevde 2 - 1 i og med at du har interessert deg så mye for hva jeg skriver at du har sjekket min identitet.

Det tar jeg som et kompliment!

K.
Så kabeldragern er Mick? eller Keith??

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.376
Torget vurderinger
1
Så kabeldragern er Mick? eller Keith??
Neida, slapp av... 8)

Dessuten var det han David som framførte den versjonen der oppe, ikke Stones. Han var mye bedre på akkurat den der ;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.662
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er jo litt begredelig at vekslende myndigheter ikke greier å forholde seg til den motsigelsen at dieselbiler er dårligere enn bensinbiler på nærforurensing (ulempe i byer), mens de er bedre enn bensinbiler på Co2 (fordel utenfor tettbebyggelse).
Og siden man har problem med å både stimulere befolkningen til å velge bensin og diesel samtidig, later det til at myndighetene veksler annenhvert år...

Det er då logisk, så stimulerer ein skiftevis urbant og ruralt bilhald.
Ein kan evt, tenkje seg ei ordning med at folk i byen får billeg bensinbil, og dei på bygdene billeg dieselbil. Lurt, kva?

Dette kan ikke løses før vegprising blir innført som erstatning for høy avgift på kjøp av bil. Da har man muligheten for å avgiftsbelegge bruk av diesel fordelaktig ved kjøring utenfor tettbebygd strøk, og ufordelaktig ved kjøring i byer. Og forbrukeren kan ta sine valg basert på kjøremønster.

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.376
Torget vurderinger
1
Hvilken David?
David Clayton-Thomas / Blood Sweat & Tears.

Dette er en av de heller sjeldne unntakene der en cover overgår orginalen, og det med god margin. Sympony/symphaty for the devil var det desiderte høydepunktet til BS&T.

Dette til orientering ::)

Topp Bunn