OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    25.704
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ny uke og nye muligheter til å gjøre noe galt😁 Siste uke i februar og våren er heldigvis ikke så alt for langt unna🌱 Leste dag at Rush planlegger å svinge innom Oslo på deres turne for 2027! Det må feires med å spille en av deres beste skiver i mine ører fra dette århundre, Vapor Trails. Sist jeg så de var i Oslo Spektrum på Clockwork Angeles turneen. Det kan jo bli spennende å høre Anika Nilles bak trommene🥁 Hun har jo noen store sko å fylle etter Neil (the professor) Peart døde, RIP😔

IMG_9419.jpeg

IMG_9417.jpeg

Anika Nilles:
    Who Is RUSH’s New Drummer Anika Nilles?

HOW ANIKA NILLES BECAME RUSH’S NEW DRUMMER

IMG_7204.jpeg

Sist redigert:

t-roten

Emigrant…
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    16.104
    Sted
    London
    Ny uke og nye muligheter til å gjøre noe galt😁 Siste uke i februar og våren er heldigvis ikke så alt for langt unna🌱 Leste dag at Rush planlegger å svinge innom Oslo på deres turne for 2027! Det må feires med å spille en av deres beste skiver i mine ører fra dette århundre, Vapor Trails. Sist jeg så de var i Oslo Spektrum på Clockwork Angeles turneen. Det kan jo bli spennende å høre Anika Nilles bak trommene🥁 Hun har jo noen store sko å fylle etter Neil (the professor) Peart døde, RIP😔

Vis vedlegget 1181297
    Vis vedlegget 1181298

Anika Nilles:
    Who Is RUSH’s New Drummer Anika Nilles?

Vis vedlegget 1181299
    Vurderer å få meg en billett til en av konsertene - så dem også på Clockwork Angels turneen :)

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    25.704
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I går kveld var jeg på konsert på Grefsenkollen med Bendik Hofseth trio. Vet ikke om dette kvalifiserer til et verdig og innholdsrikt liv @Karmana , men jeg prøver😅 En skikkelig intimkonsert og riktig så hyggelig! På ekstranummeret så dukket Knut Reiersrud opp med gitaren🙌👏

IMG_9431.jpeg

IMG_9440.jpeg

Etter konserten så tok Bendik seg tid til å småprate litt med de som ville. Jeg fikk en selfie og kjøpte en signert skive😊
    IMG_9442.jpeg

IMG_9446.jpeg

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    25.704
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Vår i luften og lillelørdag:cool: Burde egentlig ta ølen ute i solveggen, men siden jeg har et par timer hjemme for meg selv så ble det en øl foran alteret med Zevon på godt volum😊🍻
    IMG_9453.jpeg

Elles så ser jeg at Gryphon skal ha en avduking av et nytt komponent om noen dager! Lurer på om det er noe av interesse🤔🧐
    IMG_7228.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    77.738
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det varmer å se deg spille Zevon.😍
    Fy flate, for en låtskriver.
    Denne har jeg ikke, men har spilt den noen ganger fra Tidal. Han har nok gode låter sjøl, men likevel velger han å covre Joni. Sympatisk.
    Nokså enkelt opptak.Hvordan er vinyllyden?

Helt sikkert INGENTING som har interesse for deg i den Gryphon-kofferten.😎😆

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    25.704
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det varmer å se deg spille Zevon.😍
    Fy flate, for en låtskriver.
    Denne har jeg ikke, men har spilt den noen ganger fra Tidal. Han har nok gode låter sjøl, men likevel velger han å covre Joni. Sympatisk.
    Nokså enkelt opptak.Hvordan er vinyllyden?

Helt sikkert INGENTING som har interesse for deg i den Gryphon-kofferten.😎😆
    Dette var den siste konserten han hadde før han gikk altfor tidlig bort, RIP. Ble gitt ut på RSD tidligere i år og lyden er grei, men ikke noe mer. Som du nevner bærer det preg av et ganske enkelt opptak og lydkvaliteten er litt ujevn, men det er atmosfæren denne skiva scorer på i mine ører. Han skrev en mengde meget bra låter og gikk ned med seilene til topps. Hans låt, Keep You in My Heart som han skrev til sin kjæreste er en av de fineste og melankolske låtene jeg vet om, snakk om et verdig farvel.

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    25.704
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    En litt grå formiddag har gått med til å streame noen nyutgivelser som har kommet ut den siste tiden. Startet med Momoko Gill, en småjazza skive som befinner seg litt i landet mellom singer songwriter, elektronika og pop. Andre albumet var Dub Colossus som helt riktig er dub. Tredje albumet jeg hørte gjennom var Bill Callahan sitt siste album, My days of 58. Musikalsk er dette americana, singer songwriter sjangeren. Alle tre skivene synes jeg var meget hørbare og kommer til å få noen runder til!

IMG_7240.jpeg

IMG_7241.jpeg

IMG_7242.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    25.704
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Mange som har fulgt med i tråden min en stund vet at jeg er grafisk designer og jobber i et miljø med både interiør og industridesignere. Det jeg ikke har skrevet så mye om er min forkjærlighet for science fiction filmer og serier. Da mener jeg gode og ikke kostymedramaer som f.eks. Star Wars (jeg liker Star Wars, men jeg mener dette egentlig ikke hører hjemme i denne sjangeren) Skulle den ha vært skikkelig Sci-fi så måtte den ta opp noen store spørsmål og koble dette til fremtidsforskining. SW er mer den evige kampen mellom det gode og det onde ala Ringenes Herre!

Tilbake til tema, sci-fi og design. Har funnet frem noen møbler fra kjente sci-fi filmer (finnes flere gode eksempler jeg ikke har her). Har du en av disse hjemme så kan du påberope deg å leve litt i the space age;) Stolene her er gode lyttestoler vet jeg ikke!
    IMG_9454.jpeg

IMG_9455.jpeg

IMG_9456.jpeg

IMG_9457.jpeg

IMG_9458.jpeg

IMG_9459.jpeg

IMG_9460.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    25.704
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ble ikke noen designpris på NRKs «Blindpassasjeren» 😊
    Vis vedlegget 1184572
    Eneste jeg fint om interiøret på romskipet Marco Polo var:
    • Interiør og Rekvisitter: Interiøret i stjerneskipet Marco Polo ble skapt av NRKs rekvisitør Sigurd Slembe. Det ble lagt vekt på en minimalistisk stil som reflekterte tidens tro på fremtiden, ofte med integrerte løsninger.

• Liker
    Reaksjoner: vim

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    25.704
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I forlengelsen av sci-fi og interiør innlegget så kjøpte jeg i dag en sårt etterlengtet oppgradering til alteret. Jeg har lenge tenkt at jeg burde kjøpe en bordlampe ved platespilleren sånn at jeg kan se litt nøyere på hvor jeg slipper ned nålen, ikke noe med alder å gjøre🤣 Kanskje ikke så mye sci-fi over lampen, men det ble en Hay Host lampe💡 Den gjør minimalt ut av seg både på og av, og er lav nok til å gå godt under TV-skjermen. Selvfølgelig batteridrevet så den ikke skal påvirke strømnettet ved alteret(y)

Ser at andre har mottatt John Campbell, One Believer skiva, mens jeg må nok vente til neste uke da den kommer i samme forsendelse som en skive som ikke blir sluppet før på fredag. Får spille Howlin Mercy i mens😊

IMG_9465.jpeg

IMG_9463.jpeg

IMG_9466.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    25.704
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Lekker lampe som sklei rett inn👌😊
    Et helt annet spørsmål…. Hvor høye er dine talere?

gismo
    Med IsoAcoustic føttene så rager de ca 123cm over gulvet. IsoAcoustic føttene gir i nåværende montasje 5cm ekstra. Har et mål om å få kappet gjengeboltene så jeg kan skru føttene helt opp i basen. Vil da senke høyden med 1cm.

IMG_9469.jpeg

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    476
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    5
    Har Piega 611 M8 gjenger? Det er mulig man kan finne bolter med riktig lengde så du slipper å kutte.

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    25.704
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Piega 611 M8 gjenger? Det er mulig man kan finne bolter med riktig lengde så du slipper å kutte.
    Ja, de bruker M8 gjenger(y) Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe metervare å få de kappet, men kom over en side hvor du kan kjøpe M8 gjengebolter i fra 8mm til 60mm lengde😀 Eneste at frakten kommer til å koste 6-7 ganger prisen for varen😆
    IMG_7258.jpeg

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    6.361
    Sted
    oslo
    Er ikke du nærmeste nabo til zachariassen jernvare? De burde jo muligens kunne hjelpe, siden de har alt mulig på lager - og ingen grunn til å gå for rustfritt - det suger i forhold til vanlig stål, og elsker å kaldsveise seg når det skrues til.

Bergfinn

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    15.340
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nettopp.
    Alt av de særeste skruer, bolter, muttere
    som ingen har...det finnes hos Zachariassen jernvare.
    Har vært der noen ganger, og ja de tar seg betalt, men jeg har aldri gått tomhendt derfra.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    77.738
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjenner ikke Zachariassen Jernvare, men på Hamar har vi noen som ligner.AB Jernvare.
    Det er utrolig hva de har på lager.
    Viktig å støtte slike butikker, om det så koster bittelitt mer enn å handle på nett.
    Antagelig er det lite hjelp å få fra Ali den dagen man er oppråd.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn