OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• sandecker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Antall liker
    980
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Takk for hyggelig dag med hifi og noen smaksprøver av Skottland @ou812rh 😊

Hypet disse flaskene fra Springbank, men de smaker god for det 😉

Under demoen på YG ble gjort en sammenlikning mellom digital og analog avspilling på et spor av Prince(?) Stor forskjell men det var vel prisen av involverte kompenter også.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.703
    Sted
    Der det finnes okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    En ulykke kommer sjelden alene er det noe som heter! Skriver om det ordtaket og sier, et hifi komponent ryker sjelden alene🤣 Forrige helg så ble riaa sendt på reperasjon og i går ettermiddag så begynte forsterkeren å krangle. Høyre kanal skurrer eller gir ingen lyd. Etter et par restarter og litt feilsøking uten resultat så var det bare å innse at den også må på reparasjon. There something rotten in Denmark er vel uttrykket jeg har i hodet nå🤣 De kunne i det minste ryke samtidig så jeg kunne levere de sammen🙄 Vel, ingen grunn til å henge med hode mer en nødvendig, men kjedelig er det!

Frua lurte på om jeg ikke like greit kunne kjøpe ny forsterker!!! Eh, det har jeg ikke råd til så jeg svakt. Så lurte hun på hvor mye det vil koste? Er dette et lure spørsmål tenkte jeg! Sa vel fort, ca 300-400k for ny sånn bare for å drepe den samtalen. Så sier jammen dama, hm kan du ikke bare bake det inn i leilighetslånet? Skal innrømme at i to sekunder så surret det en tanke om å kjøpe Soulution 331 integrert, men slo det raskt fra meg. Det er mulig å betale tilbake lånet til banken, men den kreditten til frua hadde jeg aldri kvitt😂😂

Ja ja, det kunne vært så mye verre og jeg har koblet opp Bluesounden og hører på den siste skiva til Robin Trower😊 God helg!

IMG_7673.jpeg

IMG_6439.png

iGran

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    4.763
    Sted
    Makrokosmos
    Godt at du tar det med en klackspark @ou812rh !
    Men litt kjedelig er det allikevel. Du kan godt låne forsterkerparet mitt, men da er kravet at du tar de på sykkelen hjemover 🚴‍♂️💨

Ellers alltid velkommen tilbake hit for mer musikk hvis det tar for lang tid! 🙂

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.519
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    En ulykke kommer sjelden alene er det noe som heter! Skriver om det ordtaket og sier, et hifi komponent ryker sjelden alene🤣 Forrige helg så ble riaa sendt på reperasjon og i går ettermiddag så begynte forsterkeren å krangle. Høyre kanal skurrer eller gir ingen lyd. Etter et par restarter og litt feilsøking uten resultat så var det bare å innse at den også må på reparasjon. There something rotten in Denmark er vel uttrykket jeg har i hodet nå🤣 De kunne i det minste ryke samtidig så jeg kunne levere de sammen🙄 Vel, ingen grunn til å henge med hode mer en nødvendig, men kjedelig er det!

Frua lurte på om jeg ikke like greit kunne kjøpe ny forsterker!!! Eh, det har jeg ikke råd til så jeg svakt. Så lurte hun på hvor mye det vil koste? Er dette et lure spørsmål tenkte jeg! Sa vel fort, ca 300-400k for ny sånn bare for å drepe den samtalen. Så sier jammen dama, hm kan du ikke bare bake det inn i leilighetslånet? Skal innrømme at i to sekunder så surret det en tanke om å kjøpe Soulution 331 integrert, men slo det raskt fra meg. Det er mulig å betale tilbake lånet til banken, men den kreditten til frua hadde jeg aldri kvitt😂😂

Ja ja, det kunne vært så mye verre og jeg har koblet opp Bluesounden og hører på den siste skiva til Robin Trower😊 God helg!

Vis vedlegget 1118552
    Vis vedlegget 1118553
    Og hun sykler med deg i tillegg!!! Du må ha gjort noe veldig godt i opptil flere liv tidligere 😂

hogen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Antall liker
    2.718
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 1118552
    Vis vedlegget 1118553
    Prøv Soulution:)

sandecker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Antall liker
    980
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Kjedelig altså 😩 syntes det var et godt forslag frua kom med, koster jo ingenting å teste Solution 🤪 bare sånn å få gjort det. Kan jo ikke være galt det 😆

Tenk å mye du sparer på å kjøpe nå og ikke vente noen år.

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.703
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Kjedelig altså 😩 syntes det var et godt forslag frua kom med, koster jo ingenting å teste Solution 🤪 bare sånn å få gjort det. Kan jo ikke være galt det 😆

Tenk å mye du sparer på å kjøpe nå og ikke vente noen år.
    Eller en Diablo 333 med Riaakort?🇩🇰
    Kjipt med forsterker trøbbel😝 min Chapter med 1 1/2 effekt og vanskelig og fikse.
    Kjøpte vente forsterker siden Pass L og nå hjemme👌🙂 Go for it😃
    Godt å høre at dere unner meg ny forsterker og mer lån😆(y) Vel jeg hadde vel bidratt enda mer til å få verden til å gå rundt🙄 Den dagen jeg skal bruke så mye penger på ny forsterker så blir det en sveitser🇨🇭 De har skjønt det der med tid og penger:ROFLMAO: Dansken blir for stor og varm til å passe inn i racket🥵

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    69.555
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke hørt denne Soulution integrerte, men helt sikkert noe av det ypperste hvis man skal ha integrert forsterker.
    Ikke veldig mye effekt og de bruker switch mode power. Ikke sikkert det er noe dårligere hvis de vet hva de holder på med.

En integrert som har imponert meg er Vinnie Rossi, Brama.
    FB_IMG_1746286768105.jpg

Ikke noe billigere, og litt mer spesielt design, men de gangene jeg har hørt oppsett med denne i, har det vært bra.
    Ettersom du er opptatt av tid og penger, så er det snakk om mye penger og den har "klokke" 😊

Antagelig må man til Sverige for å handle.
    Dette er mkII. Har du mkI, så kan du bytte opp til toern med 300.000 i mellom. 😆

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.703
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Ikke hørt denne Soulution integrerte, men helt sikkert noe av det ypperste hvis man skal ha integrert forsterker.
    Ikke veldig mye effekt og de bruker switch mode power. Ikke sikkert det er noe dårligere hvis de vet hva de holder på med.

En integrert som har imponert meg er Vinnie Rossi, Brama.
    Jeg har hørt 330 (forrige versjon) på bl.a mine Piegaer og det var nesten hakeslipp! Vet også at Piega bruker Soulution i sine egne produksjonslokaler. Når det kommer til effekt så er dette ulv i fåreklær. Vet at Stereo+ for noen år siden skulle teste noen gulvstående Dynaudio, men fikk ikke sparket skikkelig liv i de. De brukte da en av de største Mc integrert. Duet ga de 330 og alle problemer løst💪

Har ikke hørt Vinnie Rossi i skikkelig omstendigheter, men tviler ikke på at den er bra! Det er så mye bra der ute og topp lyd burde være en hygiene faktor i den prisklassen. Det hele faller ned på hva jeg har lyst på, lydsignatur og eierglede😊 Å så synes jeg det hadde vært stas med all Swiss🇨🇭

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.326
    Jeg har hørt 330 (forrige versjon) på bl.a mine Piegaer og det var nesten hakeslipp! Vet også at Piega bruker Soulution i sine egne produksjonslokaler. Når det kommer til effekt så er dette ulv i fåreklær. Vet at Stereo+ for noen år siden skulle teste noen gulvstående Dynaudio, men fikk ikke sparket skikkelig liv i de. De brukte da en av de største Mc integrert. Duet ga de 330 og alle problemer løst💪

Har ikke hørt Vinnie Rossi i skikkelig omstendigheter, men tviler ikke på at den er bra! Det er så mye bra der ute og topp lyd burde være en hygiene faktor i den prisklassen. Det hele faller ned på hva jeg har lyst på, lydsignatur og eierglede😊 Å så synes jeg det hadde vært stas med all Swiss🇨🇭
    Og ennå har du ikke nevnt DartZeel og FM Acoustics som fort kan medføre et ørlite bankran på høylys dag ;)
    Jeg finner deg vel på Solutions sin stand med tunga limt i gulvet, og svært svett av lengsel i München om noen uker.
    Men altså, monoblokkene til DartZeel med tilhørende forforsterker - OUTSTANDING i mine aldrende ører.
    Det hele koster vel kun 3 millioner fjelldollars ;)
    Nuvel, nok drodling og drømmer på dine vegne.
    Kos deg med "jaktmoduset".

Sist redigert:

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.450
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Trist med ødelagt Riaa og nå attpåtil integrert forsterker.😢

Så lenge du har Piega høyttalere er nok Solution en meget bra match.
    Synergieffekten til sweitsiske produkter er veeldig høy.😄
    Motsatt av Accuphase sine produkter som i mine ører låter best
    blandet med andre merker.😄

Dette er min erfaring
    Lykke til!

PS. Legger merke til at din forsterker står inne i racket ditt..
    Ikke alle forsterkere kan stå slik, de trenger mer kjøling.

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.703
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Og ennå har du ikke nevnt DartZeel og FM Acoustics som fort kan medføre et ørlite bankran på høylys dag ;)ů
    Jeg finner deg vel Solutions stand med tunga limt i gulvet, og svært svett av lengsel i München om noen uker.
    Men altså, monoblokkene til DartZeel med tilhørende forforsterker - OUTSTANDING i mine aldrende ører.
    Det hele koster vel kun 3 millioner fjelldollars ;)
    Nuvel, nok drodling og drømmer på dine vegne.
    Kos deg med "jaktmoduset".
    Takk for det Power og jeg er på München messa15-16 mai og sikler🤤 Når det gjelder DartZeel og FM Acoustics så er dette veldig bra saker, men jeg skal innrømme at designet ikke treffer meg helt. Derfor ikke på min liste;) Så har vi CH Precision som også kunne vært en kandidat, menjeg har siktet meg inn på Soulution hvis og når den tid kommer. Vi ses kanskje i München!

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.886
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Synd med problemene du har R men du har iallefall sansen for edle dråper :) Håper bare du får tingene på plass igjen snart.
    Nyt resten av søndagen buddy :cool:

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn