Ortofon MC-3000 MKII

L

Lars.N

Gjest
Tygger litt på en Ortofon MC-3000 MKII nå ;D knask knask :D

Håper noen kan dele sine erfaringer om den nåla før jeg handler PS:den er i mint stand .

Mvh

Laban

P

Parelius

Gjest
Jeg hadde en slik en gang. Fikk aldri foten med den, unntatt når den endelig ble satt i en VPI SSM med VPIs 9" arm; da først begynte den å bevege på seg, men andre har større boogiefaktor. Med en Graham 2.2 var jeg skuffet. Så jeg ville har forsikret meg om at den matchet resten av utstyret ditt.

Tillegg: Jeg ser du har Thorensspillere: Hadde Ortofonen på en Thorens 320 med TP 90 (?) arm også; gav heller ikke noen stor fot i opplevelsen av musikken. Mener jeg var mer fornøyd med Ortofon Supreme 30 i den avdelingen.

L

Lars.N

Gjest
Takk for den Parelius vet ikke om det blir handel på den da prisen tok av helt på ebay , er nok en som skal ha den på død å liv.

Mvh

Laban

S

Slorbak

Gjest
laban skrev:
Takk for den Parelius vet ikke om det blir handel på den da prisen tok av helt på ebay , er nok en som skal ha den på død å liv.

Mvh

Laban
:)

Denne Laban skulle du ha hatt.AKG super Nova P8ES MM . Lå ute på bruktbørsen til 600kr og den var ikke brukt. Blir regnet som en av de beste MM på den tiden.

Mvh Roar

2kk

Medlem
Ble medlem
17.01.2009
Antall liker
5
Jeg har en MC-3000 MKII på en SME IV. Det funger bra. Pickupen er very low output mc som er følsom på impedansen den jobber mot. Feil impedanse og du får et tamt, veldig lyst lydbilde. Rett impedanse så spiller den dynamisk og meget bra. Dersom du ikke har en god step up idag vil jeg anbefale deg å bruke en trafobasert.

Skal jeg trekke for noe, så må det være at den i forhold til Monster Alpha 1 og Kiseki agaat ruby som jeg benyttet tidligere så er det at den kan bli i overkant detaljert/analytisk. Da pickupen var ny ville onde tunger ville ha det til at dette kom av at Ortofon også lager skjæreutstyr.

Topp Bunn