ORTOFON 2M Bronze PU

olema

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.10.2012
Antall liker
4
Sted
Trondheim
Har montert en Ortofon 2M Bronze på min ProJect Debut Carbon. Er ikke helt overbevist, ennå, at dette var det riktig valget for meg, kanskje mangler den litt innspilling. Litt tam i toppen, kanskje litt innesluttet mellomtone, men god ryddig bass.

Hvor mange timer innspilling trenger denne?

Har en Tricord Dino + RIAA.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Sjekk/juster litt på VTA. Hvis du kommer fra en rimeligere og rundere nål, så er nok denne ganske mye mer følsom for avvik. Pickupen bør fungere strålende teknisk sett i armen, uten å forskuttere smak og behag.

Hvis Tricord har mulighet for justering av kapasitans kan du ta en runde der også.

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
97
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Mener jeg leste en plass at det var mellom 20 og 50 timer innspilling på stifter, men husker muligens feil?

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
857
Jeg har ikke noe greie på justering og slikt, men jeg hadde en slik PU før, og syntes den fungerte veldig bra, både på ei Rega-arm og SME-arm.

Husker da jeg var på Hifi-messa i Stockholm i vinter var den brukt i et rom med fullrigget EC-oppsett og Totem ht. Husker ikke platespilleren som ble brukt, men var litt gøy at de brukte en så "billig" PU på et så dyrt oppsett, og lyden var slettes ikke verst.

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Kjenner ikke din riaa, men opplever med avid riaa at den pu ikke slippes løs, (øvre mellomtone og diskant) selv etter 200t.
Grov innspillingen var vesentlig bedre etter 20 ca t. Bass satt bra etter 20 timer.
Tror du kanskje egentlig er mc mann ;-) ?

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Skulle ikke du ha en TecnoDec, Olema?? Og Carbon sku ut??

olema

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.10.2012
Antall liker
4
Sted
Trondheim
Takker for svar. Den har nok nå i mellom 15 - 20 timer, så kanskje den slipper litt løs etter hvert. Jeg skal ta en runde med litt justering etter det. Kan tenkes at den ikke er "analytisk" nok for meg :)

Stemmer det Auditor at jeg skal ha en TecnoDec med en Sumiko EVO, men den ser det ikke ut til at jeg skal få i dette århundret :-| Kjøpt og betalt tidlig i april hos OHC. Akseptabelt?

Carbon og Ortofon med en Musical F V-LPS skal på hytta :)

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
857
Stemmer det Auditor at jeg skal ha en TecnoDec med en Sumiko EVO, men den ser det ikke ut til at jeg skal få i dette århundret :-| Kjøpt og betalt tidlig i april hos OHC. Akseptabelt?
Det er vel ikke naturlig å betale hele beløpet før varen faktisk er sendt. Hvis dette er en bestillingsvare som ikke er på lager (kan vel hvirke slik siden det tar så lang tid), er det vel mere naturlig å betale et depositum spør du meg. 20% av prisen eller noe slikt.

Topp Bunn